برگزیده ها
ائتلاف لاریجانی با منتقدان وضع موجود

زمینه لازم وجود دارد از مجموعه کسانی که منتقد وضع موجود هستند یک فهرست انتخاباتی تشکیل شود

مازندمجلس: انتخابات مجلس شورای اسلامی 6 ماه دیگر برگزار می شود و اخبار حکایت از آن می کند که علی لاریجانی گرچه برای این عرصه نامزد نشد اما می خواهد در تشکیل آرایش انتخابات نقش کلیدی و اثرگذار ایفا کند. در این بین شاهد تمایل شدید اصلاح طلبان و نیروهای نزدیک به طیف روحانی برای جلب حمایت لاریجانی هستیم! اگرچه که از سوی وی هنوز پالس مثبتی به آنها داده نشده است. با این سوالی که ذهن را مشغول می‌کند آن است که اگر بنا به ائتلاف باشد، نیروهای همسو و همفکر با لاریجانی به کدام طیف تمایل پیدا می کنند، با اعتدالی ها و اصلاح طلبان هم پیمان می شوند یا با یکی از مجموعه های درون اصولگرا موتلف می شوند؟

حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با خبرنگار فردا درباره رویکرد علی لاریجانی در انتخابات مجلس گفت: اگر آقای لاریجانی به سمت شکل دهی و حمایت از فهرست منتقد وضع موجود حرکت کند به عنوان یک شخصیت اثرگذار بر عرصه سیاسی کشور باقی خواهد ماند اما اگر چنین نکند و در نقش موید رقابت شکلی بین حافظان وضع موجود ظاهر شود، در قصور و تقصیر مشکلات امروز کشور سهیم خواهد بود.

وی افزود: زمینه لازم وجود دارد از مجموعه کسانی که منتقد وضع موجود هستند یک فهرست انتخاباتی تشکیل شود که دارای طرح های اصلاحی اساسی برای تقویت مجلس و بهبود شرایط نظارتی و قانونگذاری کشور باشد. معتقدم شخصیت های سیاسی مثل آقای لاریجانی ارزیابی می کنند تا بسنجند که آیا امکان شکل دهی چنین فضای انتخاباتی وجود دارد یا خیر؟ اگر این امکان وجود داشته باشد از این امکان استفاده می کنند.

این نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: البته اینکه فضای انتخابات ذیق یا رقابتی باشد ربطی به نخبگان سیاسی ندارد. سیاستمدارانی همچون آقای لاریجانی می دانند که انتخابات مجلس یکی از آخرین فرصت ها برای حضور سیاسی آنهاست اگر در انتخابات پیش رو، یک فضای رقابتی جدی شکل دهند که منجر به تشکیل یک مجلس قوی شود آن زمان برای عرصه های دیگر به ویژه انتخابات ریاست جمهوری می توانند عملکرد مثبت را به عنوان پشتوانه ایجاد کنند.

حشمت‌الله فلاحت پیشه لاریجانی انتخابات