برگزیده ها
تاکید امام جمعه موقت تهران بر رعایت اصول چهارگانه انتخابات

ارتقا سطح امنیت، ارتقا سطح رقابت، ارتقا سطح مشارکت و نیز سلامت انتخابات مورد توجه جدی قرار گیرد.

مازندمجلس: حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خصوص مکتب عاشورا و نقش وحدت آفرین آن در افزایش اقتدار کشور گفت: به طور کلی اسلام، قرآن و مدرسه عاشورا به عنوان مهم‌ترین محورهای وحدت جامعه اسلامی و امت اسلام محسوب می‌شوند و همه نیروهای سیاسی و تمام عناصر مهمی که به اقتدار ایران فکر می‌کنند و واقعاً دغدغه آنها افزایش اقتدار ملت عزیز ایران است به این اصول اعتقاد و باور دارند.

وی افزود: اسلام مهم‌ترین رمز وحدت ما است. عاشورا هویت انقلابی و اسلامی ما است و این انقلاب فرزند عاشوراست.

نایب رئیس سابق مجلس در ادامه اظهار داشت: باید حول محور قرآن کریم، وجود پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، ارزش‌های الهی، دینی، اخلاقی و انسانی و در کنار هم با عقلانیت و علم و اخلاق قدم برداریم. اگر اینگونه حرکت کنیم بدون تردید آسیب‌ها و تهدیدها به فرصت‌هایی برای افزایش اقتدار ملی مبدل می‌شود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به انتخابات امسال کشورمان گفت: امیدوارم که در سال جاری و به ویژه در انتخابات پیش رو شاهد ارتقا سطح عقلانیت، اخلاق، دانش و فهم درست مسائل کشور و نیز ارائه راهکارهای منطقی برای برون رفت از تنگناها باشیم. همچنین حول خرد ورزی، علم و ارزش‌های اسلامی و با الهام از رهنمودهایی که رهبری معظم انقلاب اسلامی تبیین فرمودند که همانا اصول چهارگانه در خصوص انتخابات است، حرکت کنیم.

وی با اشاره به چهار اصل مطرح شده از سوی رهبر انقلاب در خصوص انتخابات تصریح کرد: مقام معظم رهبری در خصوص این چهار اصل فرمودند که لازم است ارتقا سطح امنیت، ارتقا سطح رقابت، ارتقا سطح مشارکت و نیز سلامت انتخابات مورد توجه جدی قرار گیرد. اینها از اصول مهمی است که اگر همه در این مسیر قدم برداریم، در انتخابات مجلس شاهد افزایش سرمایه اجتماعی خواهیم بود و انشاالله امیدوارم که انتخابات با مشارکت بالا برگزار شود و تکیه‌گاه کلیدی برای حرکت انقلاب اسلامی باشد.

سید محمد حسن ابوترابی فرد انتخابات