برگزیده ها
تفاهم جامعتین برای ارائه لیست مشترک در انتخابات مجلس خبرگان/ بعید می‌دانم کسی بتواند جایگاه هاشمی را احراز کند/ سید حسن خمینی اگر تایید صلاحیت شود

در کل تلاش بر این است که تا جای ممکن، لیست جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با عنوان «جامعتین» به صورت مشترک در کل کشور منتشر شود.

مازندمجلس: غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به برنامه جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم(جامعتین) برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: چند نفر از اعضای جامعه روحانیت مبارز اخیرا جلسه‌ای را با جناب آقای «حسینی بوشهری» رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار کردند. در این جلسه تفاهم کامل حاصل شد تا جایی که ممکن است، در کل کشور لیست مشترک بدهیم.

وی افزود: در این جلسه مطرح شد که در صورت بروز برخی موارد استثنا نظیر آنچه در انتخابات خبرگان در سال ۹۴ ایجاد شد، با تفاهم همدیگر لیست‌ها را جداگانه بدهیم.

مصباحی مقدم گفت: در کل  تلاش بر این است که تا جای ممکن، لیست جامعتین با عنوان «جامعتین» به صورت مشترک در کل کشور منتشر شود.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در عین حال تاکید کرد که هنوز «سرلیست» جامعتین مشخص نیست و صحبتی هم در این باره مطرح نشده است.

وی همچنین با اشاره به نحوه فعالیت جریان مقابل جامعتین برای انتخابات خبرگان تصریح کرد: زمانی خود مرحوم آقای هاشمی، در راس یک جریان سیاسی قرار داشت و می‌توانست لیست بدهد. امروز چنین شخصیتی وجود ندارد و بعید هم می‌دانم کسی بتواند جایگاه ایشان را احراز کند و لیست بدهد.

مصباحی‌مقدم درباره احتمال حضور «سیدحسن خمینی» و لیست‌دادن وی تاکید کرد: البته باید دید که آیا شورای محترم نگهبان، ایشان را تایید می‌کند یا خیر. اگر صلاحیت ایشان تایید شود، نمی‌دانم که آیا ایشان برای ارائه لیست ورود خواهد کرد یا خیر.

گفتنی است ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی، برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است که انتخابات خبرگان، براساس قانون مستقل خودش برگزار می‌شود و مانند مجلس، پیش‌ثبت‌نام ندارد. دوره فعالیت خبرگان رهبری ۸ ساله است.

غلامرضا مصباحی‌مقدم خبرگان جامعتین