برگزیده ها
خاتمی سخنگوی جریان چپ نو شده است/ او با ذهن حجاریان فکر می‌کند و با زبان تاجزاده سخن می‌گوید

پایان امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را داریم. یک ضلع از اضلاع رقابت، همین جریان چپ نو است.

مازندمجلس: در چند دهه گذشته بیشتر مفاهیم و دسته‌بندی‌های سیاسی و اجتماعی دستخوش تغییر و حتی قلب ماهیت شده‌اند و به دنبال آن موضع افراد نیز عوض شده است.

روزنامه رسالت در این زمینه نوشته: شمار زیادی از فرزندان چپ جدید در آمریکا ، انگلیس و فرانسه و برخی هم در همین حوالی کشورمان در برخی کشورهای عربی زندگی می‌کنند. آن‌ها به پدرانشان می‌گویند یا شما بیایید آن‌طرف آب یا اگر می‌خواهید ما بیاییم فاتحه «جمهوریت» و «اسلامیت» نظام را بخوانید تا ما داخل بیاییم! حاصل این رویکرد چپ قدیم و چپ جدید، فتنه‌های ۷۸ ، ۸۸ ، ۹۸ و ۱۴۰۱ شده است این روند ادامه دارد تا ببینیم عاقبت این چپ‌روی و کفرپیشگی‌ چیست؟ پایان امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را داریم. یک ضلع از اضلاع رقابت، همین جریان چپ نو است.

متأسفانه خاتمی، سخنگوی جریان چپ نو شده است. او با ذهن حجاریان فکر می‌کند و با زبان تاجزاده سخن می‌گوید. بیانیه ۱۵ بندی او دربرگیرنده دیدگاهی است که چپ نو را با براندازان خارج‌نشین به همنوایی وامی‌دارد. با ادبیاتی که خاتمی در گویش سیاسی خود استخدام کرده است کشتی طوفان‌زده جریان چپ نو را به سمت بندر نهضت آزادی هدایت می‌کند.

چپ نو همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد دولت روحانی گذاشت با افتضاح برجام، سرمایه اجتماعی خود را از دست داد. الآن چاره‌ای ندارد به سمت تحریم برود تا این ورشکستگی را به‌عنوان یک هزینه برای جمهوری اسلامی فاکتور کند. وظایف آن‌ها در برابر بحران‌آفرینی‌های آمریکا به‌ویژه هدف‌گیری آن‌ها علیه امنیت و وحدت ملی چیست؟! اگر می‌خواهند در کنار ملت بمانند حداقل در ادبیات سیاسی و نیز گفتمان سیاسی خود کلیدواژه‌هایی به کار ببرند که این حقیقت را که در کنار ملت هستند شفاف بیان کند. این تنها راه برای احیای سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان است

چپ نو خاتمی