برگزیده ها
دولت، برنامه ندارد/ اقتصاد، اشتغال و وضعیت جوانان مهم‌ترین اولویت‌های مجلس دوازدهم

اکنون روزانه 300 میلیون دلار ضرری است که از سوی تحریم‌ها به کشور تحمیل می‌شود

مازندمجلس: مهم‌ترین اولویت‌ها برای مجلس دوازدهم چه باید باشد؟ این پرسشی است که در سال منتهی به انتخابات بیشتر از هر پرسشی برای مردم مطرح است.

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «مجلس باید به وظایف ذاتی خودش عمل کند. مجلس آینده باید مستقل و حرفه‌ای باشد. منظور این نیست که با قوه مجریه درگیر شود بلکه مجلس باید مستقل باشد و اقتضائا اقدامات درست دولت را تأیید و اقدامات نادرست دولت را بگوید و به دولت متذکر شود تا بتواند دولت را به ریل درست بازگرداند. لازمه این موضوع هم آن است که افراد عاقل و حرفه‌ای وارد مجلس شوند. اکنون اولویت زیادی در سطح جامعه احساس می‌شود؛ ناکارآمدی اقتصادی دولت یکی از آنهاست. دولت برنامه مشخص و مدونی ندارد تا اقتصاد کشور را متحول کند و سفره مردم را واسع کند. در این شرایط مجلس بعدی باید سعی کند مسیر عملکرد بهتر را برای دولت فراهم کند».

او ادامه داد: «مجلس دوازدهم باید دولت را به تحرک بیشتر وا دارد. در بعضی مسائل سیاست خارجی مشخص نیست دولت چه کار می‌کند. مثلا معلوم نیست سرنوشت توافق 25ساله با چین به کجا رسید یا نتایج عضویت ایران در شانگهای چیست؟ یا عضویت در بریکس چه دستاوردهای عینی برای ایران خواهد داشت؟ مردم می‌پرسند دولت چه قدر توانست ظرفیت‌های کاری ایجاد کند؟ در تجارت بین‌المللی چه سهمی داریم؟ و... همه این پرسش‌ها را مجلس باید از پرسد که همین پرسشگری از اولویت‌های مجلس دوازدهم باید باشد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اولویت‌های مجلس بعدی باید موضوعات مهمی چون اشتغال، اقتصاد و وضعیت جوانان باشد. از سوی دیگر مجلس باید پیگیر مسئله برجام باشد. اکنون روزانه 300میلیون دلار ضرری است که از سوی تحریم‌ها به کشور تحمیل می‌شود؛ بنابراین باید این موضوع حل شود. البته مجلس باید جلوی خالص‌سازی را در کشور بگیرد».

منصور حقیقت‌پور مجلس دوازدهم