برگزیده ها
 اعلام نتایج صحت‌سنجی مدارک داوطلبان نمایندگی مجلس

متقاضیان نمایندگی مجلس از ساعت ۸ صبح امروز _ دوشنبه 27 شهریور _ می‌توانند وارد سامانه پنجره واحد انتخابات شوند و نتایج صحت سنجی ۶ دستگاه از مدارک خود را ببینند.

مازندمجلس: حدود ۴۹ هزار متقاضی پیش ثبت نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه - ۲۶شهریور - پیامک نتیجه صحت سنجی مدارک بارگذاری شده به صورت خوداظهاری در پنجره واحد انتخابات وزارت کشور را دریافت کرده‌اند. هر فرد می تواند نتیجه صحت سنجی مدارک خود اظهاری را در پنجره واحد وزارت کشور به آدرس keshvar.moi.ir مشاهده و پیگیری کند.

نتایج اعلام شده از سوی ۶ دستگاه - ثبت احوال، فراجا، دادستانی،  وزارت امور خارجه، سازمان امور استخدامی و آموزش عالی - متولی صحت سنجی مدارک بارگذاری شده در پنجره واحد ثبت نام وزارت کشور نشان داده است که بیش از پنج هزار نفر مدارک ناقص داشته‌اند. بیشترین نقص مدارک متقاضیان مربوط به حوزه آموزش عالی و مدارک تحصیلی بوده است. در حوزه دادستانی نیز از بین بیش از ۴۸ هزار متقاضی پیش ثبت نام برای ورود به مجلس شورای اسلامی ۱۱۵ نفر مشکل یا سابقه کیفری داشته اند.

متقاضیان از ساعت ۸ صبح  امروز _ دوشنبه 27 شهریور _ می‌توانند وارد سامانه پنجره واحد انتخابات شوند و نتایج صحت سنجی ۶ دستگاه از مدارک خود را ببینند. نتایج صحت سنجی هر دستگاه در مورد هر فرد به صورت یک آیکون نمایش داده می‌شود که اگر قرمز باشد موضوع نقض مدارک مطرح است و شرح آن نیز برای فرد متقاضی ثبت نام، شرح داده شده است .

داوطلبانی که به صورت سبز رنگ نتیجه صحت سنجی مدارک خود را دریافت می کنند با کد رهگیری اعلام شده می توانند در ۲۷ مهر ماه امسال وارد سامانه ثبت نام نهایی برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شوند.

بر اساس آن‌چه اسلامی دبیر ستاد انتخابات کشور اعلام کرده است؛ رد صحت سنجی مدارک هر فرد به معنی احراز  یا عدم احراز نیست. طبق قانون افراد امکان ثبت اعتراض خود را تا دوم مهر دارند و می‌توانند در صورت رفع اشکال و نواقص مدارک و دریافت تاییدیه ۶ دستگاه مربوطه، کد رهگیری برای ثبت نام نهایی دریافت کنند.

طبق قانون فرصت پاسخ دادن ۶ دستگاه متولی به اعتراض متقاضیان پیش ثبت نام تا ۲۶ مهرماه یعنی یک روز قبل از برگزاری ثبت نام نهایی تعیین شده است. براساس قانون ثبت نام نهایی نیز که از ۲۷ مهرماه آغاز می شود به صورت الکترونیکی برگزاری خواهد شد.

وزارت کشور انتخابات مجلس دوازدهم صحت سنجی