برگزیده ها
رابطه یک پروژه صنعتی در مازندران با انتخابات مجلس/ اقدام دولت مانع از ورود پول‌های کثیف به انتخابات شد

رابطه‌ای میان این صنعت ضد محیط زیستی در منطقه با زیست سیاسی برخی سیاسیون و نامزدهای انتخابات از مازندران تا تهران و اصفهان وجود دارد.

مازندمجلس: تامین منابع مالی انتخابات مخصوصا برای افراد و جریاناتی که صرفا با پشتوانه منابع مالی عظیم و امکانات لجستیک شانس پیروزی دارند مهمترین مسئله می‌باشد.

برای افرادی که یا از منابع شهرداری‌ها، بانک‌های خصوصی، شرکت‌های خصولتی و یا اسپانسرهای مالی بهره‌مند بوده‌اند، این وابستگی به منابع مالی برای زیست و حیات سیاسی آنان ضروری می‌نماید، چراکه پول پاشی را مهمترین ابزار انگیزه بخشی در ساماندهی نیروها و جلب آرا می‌دانند.

در آستانه اننخابات مجلس دوازدهم که برخی آن را مسیری برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری آینده می‌دانند نیز تامین منابع مالی برای کسب اکثریت کرسی‌های مجلس حائز اهمیت است.

از این منظر شاید یکی از پروژه‌های صنعتی در مازندران بتواند نیاز این نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم را به منابع مالی برطرف سازد.

پروژه‌ای که با وجود نداشتن هیچ‌گونه مجوزه‌های محیط زیستی اما حامیان سیاسی در مجلس یازدهم دارد، با رصد عوامل اجرایی این پروژه و انگیزه برخی از حامیان سیاسی آن به نظر می‌رسد رابطه‌ای میان این صنعت ضد محیط زیستی در منطقه با زیست سیاسی برخی سیاسیون و نامزدهای انتخابات از مازندران تا تهران و اصفهان وجود دارد.

حمایت نجومی برخی سیاسیون از احداث پروژه بدون مجوز در سال منتهی به انتخابات سبب ایجاد حساسیت مضاعف در برخی از آگاهان سیاسی شد.

توجه به سلامت انتخابات که از اصول چهارگانه انتخابات (امنیت، رقابت، مشارکت و سلامت) از منظر رهبری می‌باشد سبب شد شائبه ورود پول‌های کیثف به انتخابات از این مسیر مسدود گردد، چراکه دولت با هوشیاری و برای مداقه بیشتر تصمیم برای تعیین تکلیف این پروژه را ۶ ماه عقب انداخته است.

انتخابات پتروشیمی میانکاله مجلس دوازدهم