برگزیده ها
هر سه مجموعه ورزشی بزرگ ساری، تعطیل است/ محیط زیست، خط قرمز مازندران است

در بازدید اسفند ۱۴۰۰ از نیروگاه ساری اعلام شد که باید تا ۶ ماه دیگر به اتمام برسد که تاکنون عملی نشده است.

مازندمجلس: منصورعلی زارعی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ما در استان چند مزیت اصلی‌ داریم که کشاورزی یکی از این مزیت‌ها است.

به گزارش بلاغ، زارعی افزود: ما حدود ۴۷۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی در استان داریم و کشاورزی امروز نیاز به یک تغییر اساسی دارد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشاورزی باید از حالت سنتی به حالت صنعتی تغییر ماهیت دهد تا شاهد جهش و دستیابی به ضریب بهره‌وری مطلوب در این بخش باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، ادامه داد: ایجاد شهرک غذایی و تبدیلی جزو ضروریاتی است که از همان بدو کار پیگیر این مسئله بودیم.

زارعی اعلام کرد: موضوع منطقه آزاد نتیجه یک کار جمعی است که پیگیری و تلاش نمایندگان منتج به حصول نتیجه موردنظر شد.

وی در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام، عنوان کرد:  در سال‌های گذشته پروژه‌های متعددی داشتیم که نیمه تمام باقی ماند و عمر برخی حتی به ۲۵ سال می‌رسد.‌

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد:  در قانون ماده ۲۳ مقرر شده است که هر پروژه باید این مجوز را داشته باشد و بنا آن است که پروژه جدید کلید نخورد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، اعلام کرد: همین پروژه زباله‌سوز ساری در سال ۹۰ آغاز شد و اکنون در این دولت به پیشرفت خوبی رسیده است.

این مسئول افزود: پروژه تعریض جاده تاکام نیز پروژه‌ای نیمه تمام است که کاری که در دو سال اخیر انجام شده با کارهای انجام شده یک دهه قبل، برابری می‌کند و در مجموع نمی‌توان گفت که دولت نسبت به پروژه‌های نیمه تمام بی‌تفاوت است.

زارعی، در خصوص چرایی عدم خودکفایی برنج اظهار کرد: ما می‌توانیم در برنج به خودکفایی برسانیم که باید حداقل ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام گیرد و تبدیل سرمایه‌های غیرمولد به مولد یکی از راهکارهای مهم در این خصوص است.

وی مطرح کرد: باید زیرساخت‌هایی را به بخش کشاورزی بیاوریم که یک ضرورت برای خودکفایی و افزایش بهره‌وری است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی کرد: ثمردهی در بخش دانش‌بنیان کمی به کندی صورت می‌گیرد و تحرک دانش بنیان در استان آغاز شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، تاکید کرد: حوزه گردشگری یک موضوع پایه اساس است و کمیسیون ‌های سرمایه‌گذاری در استان به راه افتاده است؛ البته باید زیرساخت‌های لازم برای ورود سرمایه‌گذاران ایجاد شود.

این مسئول افزود: بزرگ‌ترین طرح رودخانه‌ای کشور با رعایت محیط زیست و تغییر کاربری در ساری در دست مطالعه است.

زارعی خاطرنشان کرد: شهرداری باید سرمایه‌های غیرمولدش را به مولد تبدیل کند و نباید حقوق پرسنل را با تسهیلات پرداخت کند.

وی بیان کرد: متاسفانه سد لاستیکی تجن در فصل گردشگری، تعطیل بود ‌و توجهی  نشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی افزود: نگاه استان باید به مرکز استان یک نگاه ویژه باشد و نگاه به مرکز باید متفاوت با سایر نقاط استان باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، عنوان کرد: متاسفانه هر سه مجموعه ورزشی بزرگ ساری، تعطیل است و اتفاقی در این خصوص نیفتاده است.

این مسئول ادامه داد:  در حالی تابلوهای دکه‌های شهری در ساری را پایین آوردند که هایپر بزرگ قدمت در تمام شهر تبلیغات کرد که دارای مجوز نیست و حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان، عوارض شهری آن است.

زارعی تصریح کرد: ما مخالف ایجاد اشتغال نیستیم اما قانون باید برای همگان، یکسان اجرا شود و قانون برای همه، یکی باشد.

وی گفت: پتروشیمی سال‌ها است که روی آن بحث است و باید در این مقوله حتما محیط زیست لحاظ شود و محیط زیست، خط قرمز مازندران است.

نماینده مردم ساری و میاندورود، عنوان کرد: سرمایه‌گذار باید الزامات محیط زیستی را رعایت می‌کرد و در صورتی که تمام الزامات محیط زیستی رعایت شود کسی مخالف پتروشیمی نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: نیمی از میانکاله، خشکیده است و از ۶۰ هزار هکتار وسعت میانکاله، ۳۰ هزار هکتار آن خشک شده است.

این مسئول افزود: اجرای مصوبات دولت در استان، اجرایی نشده است که به طور نمونه در بازدید اسفند ۱۴۰۰ از نیروگاه ساری اعلام شد که باید تا ۶ ماه دیگر به اتمام برسد که تاکنون عملی نشده است.

زارعی، خاطرنشان کرد: در هفته‌های نخست ورود مجلس، مطالبه ما از وزیر نیرو توقف سد فینسک بود و یکی از مطالبات اصلی ما در سفر پیش روی رئیس جمهور به استان، صدور دستور توقف پروژه سد فینسک است.

وی اعلام کرد: در حوزه صادرات یکی از چالش‌های اصلی، حمل‌ونقل است و متاسفانه در استان از داشتن یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی نداریم.

نماینده مردم ساری و میاندورود، گفت: زمینه صادرات در این دولت، بهبود یافته است و ارتباطات خوبی را استاندار با کشورهای همسایه برقرار کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، تاکید کرد: در دو سال گذشته به شدت با ویلا سازی مخالفت و مقاومت شد و جلوی آن تا حد زیادی گرفته شد.

این مسئول تصریح کرد: هرگونه تغییرات و جابه‌جایی در حوزه مدیریت ارشد استاندار است و در حوزه تغییر مدیریتی در سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز از این مسئله، مستثنی نیست و انتخاب مدیر کاملا به دست استاندار است.

زارعی گفت: بنده هم موضوع تغییر مدیریت سازمان جهاد کشاورزی استان را شنیده‌ام و این موضوع البته مدت‌ها است که مطرح شده است.

وی مطرح کرد: همه کارها باید به مردم واگذار شود و معتقدم نرخ مرکبات نیز باید از حالت دستوری خارج و قیمت را عرضه و تقاضا، تعیین کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود، گفت: اکنون دیگر در شورای قیمت‌گذاری تنها تعیین قیمت صورت نمی‌گیرد، بلکه سیاست‌های حمایتی نیز تدوین می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، اعلام کرد: دولت نباید برنجی را وارد کند که قیمت آن کمتر از هزینه تولید و سود متعارف برنج در کشور باشد و این مطالبه اصلی ما است.

این مسئول ادامه داد: وجود مافیای واردات نگذاشته است که دانش‌پژوهان حوزه کشاورزی، پای‌شان به وزارت کشاورزی برسد.

زارعی متذکر شد: نظارت متعلق به مردم است و انتقاد نمایندگان در راستای همین حق مردم است.

وی یادآور شد: هر کجایی لازم باشد ما با شفافیت  سخن می‌گوییم، انتقاد می‌کنیم و در کنار آن، کمک نیز جهت بهبود شرایط، خواهیم کرد.

منصورعلی زارعی ساری میاندورود