برگزیده ها
نامزدی که با شواف آید، گزیده‌تر بَرد آرا/ عملکرد وارونه مجلس یازدهم در وهم نیاید و در وصف نگنجد

وکیل پر رو یقه موکّل را می‌گیرد!

مازندمجلس: مجلس یازدهم در زمانی تشکیل شد که افکارعمومی از عملکرد دولت دوم روحانی ناراضی بوده و بسیاری از نمایندگان مجلس دهم به اتهام‌های اقتصادی ردصلاحیت شده و حتی برخی بازداشت شدند.

نارضایتی اجتماعی، ناامیدی از آینده، سقوط اعتبار مسئولین نزد افکارعمومی، و در نهایت کاهش مشارکت سیاسی، اتمسفر غالب در سال منتهی به انتخابات مجلس یازدهم بود.

اما برخی از نامزدهای انتخابات که ازقضا در مشارکت پایین مردم و در نبود رقابت جدی با نامزهای شناخته شده راهی مجلس شدند در ایام تبلیغات رسمی ادعا می‌نمودند که عملکرد آینده آنان در مجلس یازدهم به نحوی خواهد بود که هم امید به جامعه بازگردد و هم سرمایه‌های اجتماعی احیا گردد و هم مشارکت‌های سیاسی افزایش یابد، حتی برای تحقق این چشم‌انداز، تمام همت خود را بکار گرفتند تا دولت همسو با مجلس و حاکمیتی یک‌دست شکل بگیرد.

پاکدسی، شفافیت، مبارزه با فساد، حمایت از محرومان، معیشت کارگران و بازنشستگان، مردمی بودن، شایسه‌سالاری و ده‌ها واژگان دیگر سبب شده بود مردم خسته، ناامید و به تنگ آمده بار دیگر ته‌مانده اعتماد خود را به میدان بیاورند.

با تشکیل دولت و ثبیت مجلس یازدهم و آشنایی عملی نمایندگان با شرح وظایف خود، همه چیز فراهم بود تا شعارها و وعده‌ها جامه عمل بپوشد، سیاست‌های کلان اصلاح‌گردد و قطار توسعه در ریل تغییر به نفع مردم قرار بگیرد.

اینک اما پس از چهار سال با مرور عملکرد این نمایندگان درمی‌یابیم آنچه آنان در شعار بیان داشتند در عمل صرفا شواف بود و شواف پوپولیستی نمایندگان آخرین قطره‌های اعتماد مردم را به تاراج برد.

به نحوی بسیاری از واژگان زیبا و معتبر از اعتبار ساقط شد و باورپذیری مردم به صفر میل کرد.

چراکه مردم به این سطح از آگاهی رسیده‌اند که شفافیت، دیدبانی و شواف و شعار نمی‌خواهد، قانون می‌خواهد و حمایت از کارگران، بازنشستگان و محرومان و دفاع از عدالت صرفا با  نمایش لباس و ظاهر نیست.

در نهایت اینکه؛ بسیار مزورانه است که فرد، احزاب، گروه یا مجلسی شعاری دهد و به واسطه آن شعار اعتماد مردم را جلب نماید ولی وفای به عهد نکرده و با نهایت پرروی درحالی که بنا بود وکیل مردم باشد، یقه موکّل خود را بگیرد و مردم را در جایگاه متهم قرار دهد.

از حداقل‌ترین شفافیت برخوردار نباشد اما برای زندگی خصوصی مردم در برنامه هفتم توسعه قانون وضع کند و در عین حال خود را فاتح قله شفافیت بنامد.

خود و اطرافیانش از مواهب مالی دوران نمایندگی و سایر مواهب مدیریتی پیش و پس از نمایندگی برخوردار باشد و در عین‌حال خود را دردمند محرومان، کارگران و بازنشستگان بداند.

آری کلکسیون عملکرد وارونه مجلس یازدهم در وهم نیاید و در وصف نگنجد.

مجلس یازدهم شفافیت پاکدستی