برگزیده ها
۲۴۶۲ نفر ثبت‌نام خودشان را نهایی کردند/ عدم همکاری برخی بانک‌ها افتتاح حساب انتخاباتی/ تمدید زمان نام‌نویسی در دستور کار نیست

در مورد گواهی‌های ۵ سال سابقه فعالیت است. به هرحال داوطلبان در مؤسساتی که حضور دارند، شاغل بودند و تجربه همکاری دارند و صرفا سابقه فعالیت ملاک است

مازندمجلس: محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین آمارهای ثبت‌نام نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ثبت‌نام قطعی و نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۲۷ مهرماه ساعت ۸ صبح آغاز شد و امروز روز سوم ثبت‌نام است و تا الان ۲۴۶۲ نفر ثبت‌نام خودشان را نهایی کردند. این فرآیند تا چهارشنبه ۳ آبان و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد. درخواست ما از متقاضیانی که در پیش‌ثبت‌نام کد رهگیری از مجموعه ستاد انتخابات وزارت کشور دریافت کردند این است که حتما مدیریت زمان کنند و در همین روزهای ابتدایی ثبت‌نام خودشان را نهایی کنند تا در روزهای پایانی مشکلی به جهت ترافیک سنگین ورود به سامانه نداشته باشند.

وی افزود: براساس بررسی که ما انجام دادیم به جهت اینکه بانک مرکزی ابلاغی را در مورد شماره حساب و اختصاص آن به بحث انتخابات به بانک‌ها داشت، برخی از بانک‌ها اعلام کردند که ما بخشنامه‌ای را دریافت نکردیم؛ به همین جهت از همین فضای ایلنا اعلام می‌کنم که حتما داوطلبان یک شماره حساب که مختص و معین مصادیق انتخاباتی است، معرفی کنند. حالا می‌توانند این حساب را اخیرا افتتاح کنند یا یک حسابی داشته باشند و همان حساب‌های قبلی‌شان را که برای مصارف انتخاباتی اختصاص داده‌اند به ما معرفی کنند و دیگر نیازی نیست با شرایطی که الان وجود دارد و برخی از بانک‌ها همکاری نمی‌کنند، ما دغدغه‌ای دیگر برای داوطلبان ایجاد کنیم.

اسلامی تصریح کرد: پس با این شرایط داوطلبان باید یک شماره حساب غیرتجاری که مختص امر انتخابات است، اعلام کنند. قطعا داوطلبان نمی‌توانند با آن شماره حساب مصارف دیگر غیر از انتخابات داشتند و مثلا مایحتاج روزانه‌شان را خرید کنند یا مواردی از این. این حساب براساس قانون شفافیت باید ارزیابی و نظارت شود.

سخنگوی ستاد انتخابات گفت: نکته بعدی در مورد گواهی‌های ۵ سال سابقه فعالیت است. به هرحال داوطلبان در مؤسساتی که حضور دارند، شاغل بودند و تجربه همکاری دارند و صرفا سابقه فعالیت ملاک است. ما براساس قانون، سابقه مدیریت نمی‌خواهیم. اگر از مجموعه اداری – مالی آن دستگاه درخواست کنند اعلام می‌شود و می‌توانند آن را در سامانه بارگذاری کنند.

وی افزود: احیانا اگر داوطلبان در ثبت‌نام اصلی شرکت نکنند و پرسشنامه را تکمیل نکنند، به منزله انصراف تلقی می‌شود و چیزی حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه مدت‌ زمان پاسخگویی به پرسشنامه طول می‌کشد که توصیه می‌کنیم  حتما از کامپیوترهای شخصی استفاده کنند تا بتوانند به سهولت این کار را انجام دهند. ما صرفا یک بارگذاری در پرسشنامه می‌خواهیم که به صورت یک فایل PDF باشد. آن هم مربوط به سابقه فعالیت است و بارگذاری دیگری نمی‌خواهیم. همچنین مجموعه مدارک هویتی خودشان و خانواده‌شان همراه‌شان باشد که به سهولت کار را انجام دهند.

اسلامی همچنین درباره زمان تمدید ثبت نام نهایی گفت:  براساس قانون جهت انجام ثبت نام نهایی ۷ روز اعلام شده و اگر چنانچه سامانه درگیر اختلالی شود، با هماهنگی شورای نگهبان می‌توانیم تمدید زمان داشته باشیم، اما فعلا بحث تمدید در دستور کار نیست و ۷ روز مبنای کاری ما است.

محسن اسلامی ستاد انتخابات وزارت کشور انتخابات