برگزیده ها
پنهان‌کاری در ثبت‌نام نامزدها به رونق انتخاباتی ضربه زد

با پنهان کاری که پیش آمد تعداد ثبت نامی‌ها در انتخابات مجلس زیاد شد، ضمن آنکه کسی از رقیب خود مطلع نیست

مازندمجلس: ثبت نام رسمی نامزدهای انتخابات مجلس چندروزی است که آغاز شده اما هنوز هیچ خبری از تکاپوی سیاسی دیده نمی شود.

عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با نامه نیوز درباره علت سکوت انتخاباتی حاکم بر فضای سیاسی کشور گفت: قانون جدید انتخابات امکان بررسی بهتر صلاحیت نامزدها را فراهم کرد که کار بسیار خوبی بود چون امکان این کار در مدت محدود و کوتاه وجود نداشت اما در کنار این حُسن نقدهایی نیز به قانون جدید وارد می شود چراکه مغایر رقابت انتخاباتی است.

وی افزود: امروز ثبت نام نامزدها به طور اینترنتی شده و فقط خود فرد از این موضوع مطلع است حال آنکه در گذشته افراد تحت نظارت افکارعمومی اقدام به ثبت نام در انتخابات مجلس می کردند. نتیجه قانون جدید آنجا مشخص می شود که امروز اگر در حوزه انتخابیه ای 150 نفر نامزد انتخابات مجلس شده اند، در ادوار گذشته چون همه فرایند ثبت نام نزد افکارعمومی انجام می شد نهایتا در این حوزه انتخابیه 10 نفر اعلام کاندیداتوری می کردند.

این فعال سیاسی یادآور شد: بر اساس قانون جدید تا اعلام نهایی نامزدهای تأییدصلاحیت شده، کسی از ترکیب افراد ثبت نامی اطلاعی ندارد. این به معنی کنارزدن افکارعمومی از نظارت بر ثبت نام نامزدهاست. در صورتی که وقتی در ادوار پیشین افراد وارد فرمانداری می شدند بلافاصله در شهر می پیچید که چه کسانی نامزد شدند؛ رقبا همدیگر را می شناختند، تک تک کاندیداها مورد قضاوت مردم قرار می گرفتند و اعمال و رفتارشان بیشتر رصد می شد.

وی ادامه داد: با وجودی که در نیمه فرصت قانونی ثبت نام نامزدها هستیم هنوز هیچ کس نمی داند رقیبش کیست چون اعلام نمی شود چه کسانی ثبت نام کردند. با پنهان کاری که پیش آمد تعداد ثبت نامی ها در انتخابات مجلس زیاد شد، ضمن آنکه کسی از رقیب خود مطلع نیست، نتیجه آن شده که یک حالت گنگی در فضای سیاسی کشور حاکم است.

یوسفیان با بیان اینکه پنهان‌کاری در ثبت‌نام نامزدها به رونق انتخاباتی ضربه زد، گفت: تا زمان آغاز تبلیغات رسمی کسی از رقیب مطلع نیست و مردم نیز فرصت رصد و ارزیابی نامزدها را از دست می دهند.

عزت الله یوسفیان ملا انتخابات