برگزیده ها
آمار ثبت‌نام انتخابات مجلس به ۵۲۳۰ نفر رسید/ آخرین فرصت جا‌به‌جایی حوزه انتخابیه

ثبت نام تا ساعت ۱۸/۰۰روز چهارشنبه این هفته سوم آبان ماه ادامه دارد

مازندمجلس: سخنگوی ستاد انتخابات کشور روز یکشنبه گفت: با نام نویسی یک هزار و ۳۲۱ داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهارمین روز نام نویسی، شمار ثبت‌نام‌کنندگان به پنج هزار و ۲۳۰ نفر رسید.

محسن اسلامی درباره ترکیب آماری داوطلبان در نام‌نویسی نهایی این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون اعلام کرد که در این ترکیب ۹۰ درصد مرد و ۱۰درصد زنان هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات به ترکیب سنی داوطلبان ۳۰ تا ۷۵ سال هم اشاره کرد و گفت: در رده های سنی ۳۰ تا ۴۰ سال ( ۳۰ درصد)، ۴۰ تا ۵۰ سال ( ۳۶ درصد)،  ۵۰ تا ۶۰ سال ( ۲۵ درصد)   و ۶۰ تا ۷۵ سال ( ۷ درصد) ترکیب سنی داوطلبان را تشکیل دادند.

اسلامی با ارائه گزارشی از سابقه داوطلبانی که در این دوره ثبت نام نهایی کردند، گفت: داوطلبانی که سابقه نمایندگی ادوار مجلس را دارند، سه درصد  و ۲۲ درصد هم سابقه ایثارگری دارند.

وی درباره ترکیب شغلی دوطلبان گفت: کارمندان، بازنشستگان، فرهنگی، آزاد، استاددانشگاه، وکیل و قاضی، نماینده مجلس، پزشک، نظامی و روحانی ۱۰ شغل نخست داوطلبانی هستند که ثبت نام خود را نهایی کردند.  

سخنگوی ستاد انتخابات به رتبه بندی استانی هم اشاره کرد و گفت:  استان‌های البرز، تهران، قم، یزد، خراسان رضوی، چهارمحال، اردبیل، ایلام، لرستان و اصفهان رتبه بندی استان ها را در مرحله ثبت نام قطعی به ازای هر کرسی تشکیل می دهند.  

اسلامی تاکید کرد که ثبت نام تا ساعت ۱۸/۰۰روز چهارشنبه این هفته سوم آبان ماه ادامه دارد و درباره سابقه فعالیت هم آخرین حکم استخدامی که به تایید دستگاه مربوطه برسد به عنوان مدرک قابل بارگذاری است.

ثبت نام نهایی داوطلبان مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۷ مهر به مدت یک هفته آغاز شده و داوطلبان می توانند از طریق پنجره واحد انتخابات وزارت کشور به نشانی keshvar.moi.ir بصورت برخط نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند.

آن دسته از داوطلبانی که در مرحله پیش ثبت نام، نام نویسی کرده و کد رهگیری دریافت کردند مجاز به ثبت نام نهایی هستند.

۸ بعدازظهر سوم آبان می توانند حوزه انتخابیه خود را جابجا کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

محسن اسلامی ستاد انتخابات