برگزیده ها
ارائه برنامه نامزدها از طریق صداوسیمای استانی

صدا سیما مکلف شده است افراد به طور مساوی از امکانات این سازمان بهره مند شوند.

مازندمجلس: محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، و با اشاره به تمایزات این دوره از انتخابات مجلس اظهار داشت: اجرای قوانین انتخاباتی در دوازدهیمن دوره انتخابات مجلس شکل متفاوتی نسبت به ادوار گذشته دارد.

وی افزود: تبلیغات در این دوره نظام مند می شود و هر گونه کمک توسط اشخاص حقیقی، حقوقی و بخش های مختلف تجمیع می شود و صدا سیما مکلف شده است افراد به طور مساوی از امکانات این سازمان بهره مند شده، افراد تایید صلاحیت شده می توانند از طریق آن برنامه های خود را ارائه دهند.

نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: برای جلوگیری از برخی تخلفات انتخاباتی و احیاناً خرید و فروش رای در برخی حوزه های رای گیری سازوکاری مشخص شده است که تا هزینه ها شفاف شود به این نحو که یک فرد شماره حسابی را در بانک های مورد تایید بانک مرکزی مشخص می کند، این حساب در وزارت کشور ثبت و یک نفر هم مسئول مالی کاندیدا معرفی می شود و پس از آن کلیه منابع کسب شده و هزینه ها و باید شفاف باشد.

جوکار خاطر نشان کرد: سقف هزینه کاندیدا ها نیز موضوعی است که در این انتخابات به طور شفاف برای آن برنامه ریزی شده است و امیدواریم دستور العمل اجرایی آن توسط وزارت کشور تدوین شود تا هر کاندیدا بر اساس وسعت حوزه انتخابیه مشخص شود چه میزان هزینه می تواند انجام دهد.

محمدصالح جوکار صدا و سیما انتخابات