برگزیده ها
خیانت روحانی یا تبلیغ انتخاباتی اصولگرایان؟!

برای پیروزی در انتخابات مجلس نیاز به تبلیغ خودشان دارند و از هر موضوعی در این مسیر بهره می‌برند حتی موضوعاتی که تا دیروز مخالف آن بودند!

مازندمجلس: اشتباه دلواپسان این است که تصور می‌کنند رای مردم به شعارهای آنهاست و گذشته را فراموش کرده‌اند که در صورت تایید صلاحیت اصلاح‌طلبان این شعارها حتی برای حامیان خودشان هم کاربرد ندارد. هنوز هم که هنوز است، برخی در مقاطعی مانند انتخابات که سوژه‌ای برای تخریب ندارند، به یاد برجام و FATF   می‌افتند و با مطرح کردن ادعاهای خود سعی دررسیدن به مقاصدشان را دارند. آنانی‌که روزی در مخالفت با برجام کفن‌پوش می‌شدند و سند برجام را آتش می‌زدند، امروز به مشتاقان توافق هسته‌ای تبدیل شده و جالب است آن را دستاورد خودشان می‌نامند؛ اما جالب آنجاست که با مسیر آشنا نیستند و نمی‌دانند کدام مسیر را باید طی کنند.

دیروز مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که «اخیرا شاهد تغییر ادبیات رسمی نسبت به موضوع FATF هستیم و البته به‌نظر می‌رسد که ذهنیت‌ها احتمالا به سمت پذیرش آن یا آماده‌سازی برای پذیرش در حال حرکت است و این در حالی‌ست که در گذشته نسبت به آن مخالفت ویژه‌ و جدی وجود داشت»، گفت: «کلیت موضوع بسیار روشن است، یکسری مجامع بین‌المللی برای برخی کارها وجود دارد مثلا فیفا (فدراسیون جهانی) در فوتبال، در فیفا اگر شما قواعدش را نپذیرید شما را بازی نمی‌دهند. بانک‌ها هم یک مجموعه‌ای ایجاد کردند که یکسری مقررات دارد، اگر آن‌هایی که در آنجا عضو هستند، مقررات این مجموعه را نپذیرند در آن بانک‌ها نمی‌توانند تراکنش و نقل و انتقال مالی داشته باشند که در نتیجه در مبادلات بین بانکی به شدت دچار مشکل می‌شود.» وی ادامه داد: «ما یا باید وارد این مجموعه جهانی شویم یا وقتی خارج شدیم دیگر خارج شده‌ایم و این ما را با مشکلات قابل توجه و فراوانی در زمینه مبادلات و تراکنش‌های بانکی مواجه می‌کند.»

حرام‌های دولت روحانی، واجب شد

یک نمایند ادوار مجلس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم به اظهارات و ادعاهای دلواپسان واکنش نشان داد. «در دولت روحانی مذاکرات حرام بود در دولت رئیسی واجب شد» رسول منتجب‌نیا افزود: «همه مطلع هستند که فعالیت مربوط به برجام از زمان دولت‌های گذشته مخصوصا از دولت خاتمی و سپس دولت روحانی آغاز و پیگیری شد، البته در فاصله بین دو دولت مذکور که احمدی‌نژاد ریاست دولت را بر عهده گرفت خدشه‌ای به برجام وارد شد چرا که او اعتقادی به مذاکره نداشت و حتی بارها گفته بود که قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل کاغذ پاره‌ای بیش نیست و نباید به آنها اعتنا شود، لذا همین برخوردهایی که احمدی‌نژاد کرده بود ما را به جاهای خطرناکی رساند و اجماع جهانی علیه کشور ما در حال شکل‌گیری بود که ایران را به‌عنوان مخل امنیت جهانی مطرح کنند و جبهه هماهنگی در شرق و غرب علیه ما شکل بگیرد. البته در نهایت به لطف خداوند با پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری این اجماع جهانی علیه ایران فرو ریخت و توطئه‌ای که علیه کشور ما چیده شده بود، خنثی شد. کما اینکه روحانی در سخنرانی‌های انتخاباتی و مناظره‌ها اعلام می‌کرد، در عمل کاری کرد که مساله برجام زنده شد و قضیه مذاکرات معاهدات روی میز قرار گرفتند، مخصوصا اینکه در دولت روحانی وزیر خارجه‌ای به‌نام ظریف داشتیم که انصافا دیپلمات متدین، متعهد، کارآمد و کاردان بود.»

وی خاظرنشان کرد: «به بیان دیگر هم روحانی خودش حقوقدان و دیپلمات بود و هم ظریف. لذا کار را به جایی بردند که همه خرابکاری‌هایی که دولت احمدی‌نژاد انجام داده بود را ترمیم می‌کردند چنانچه سال آخر دولت روحانی برجام آماده امضای نهایی شده بود و حتی اقدام ترامپ که برجام را پاره کرده بود، خنثی شد و برجام را زنده کردند منتها  برخی صلاح ندیدند که این پیروزی و موفقیت به‌نام روحانی و ظریف تمام شود، بر همین اساس تاکید کردند که برجام همینجا متوقف شود. در دوران روحانی رسما اعلام کردند که مذاکره ممنوع و خیانت به کشور است، همچنین برجام را وطن‌فروشی و خیانت به کشور قلمداد کردند و در نهایت اجازه ندادند که روحانی و ظریف کار را به انجام برسانند، البته فقط مذاکرات و برجام نبود بسیاری از موارد نظیر واردات واکسن کرونا هم بود.» این جمله را حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا می‌گوید تا «نگاه دوگانه» به برجام و مباحثی که مستقیما با منافع ملی سروکار دارد را مورد تاکید قرار دهد.

او  به خبرآنلاین اظهارکرد: «افتتاح‌هایی که دولت سیزدهم انجام می‌دهد مربوط به اقدامات دولت گذشته است کما اینکه رئیسی در سفری که به استان فارس داشت بزرگراه شیراز را افتتاح کرد، اما جمعی که از شیراز پیش بنده بودند، گفتند هنوز قسمت‌هایی از این بزرگراه تمام نشده و رئیسی بخشی از آن را افتتاح کرده است.» منتجب‌نیا که ریاست کمیسیون دفاع مجلس سوم را در کارنامه‌اش دارد این را هم گفت که « بنده از  دولت که انتظار ندارم اما امیدوار هستم که بزرگان،  اقتصاد کشور را نجات دهند چرا که هر طور فکر می‌کنم این راهی که دولت سیزدهم می‌رود هرگز نمی‌تواند مشکلات اقتصادی مردم را حل کند.»

 

روحانی برجام رئیسی انتخابات