برگزیده ها
حفظ رأی چیست؟ چگونه محقق می‌شود؟

«حفظ رأی» به ایام تبلیغات رسمی و مخصوصاً روزهای منتهی به زمان اخذ رأی متمرکز است.

مازندمجلس: برخلاف «تولید رأی» که از مدت‌ها پیش از زمان اخذ رأی آغاز می‌شود و فرآیندی زمان‌بر و مبتنی بر ادله و برهان است فرآیند «حفظ رأی» به ایام تبلیغات رسمی و مخصوصاً روزهای منتهی به زمان اخذ رأی متمرکز است.

اگرچه در طول ماه‌ها و حتی سال‌های پیش از زمان اخذ رأی، نامزد انتخابات که با به‌کارگیری مؤلفه‌های یک تبلیغات اثربخش اقدام به تولید رأی نموده است می‌تواند ضمن داشتن ارتباط مستمر با مخاطبان خود آرای جذب‌شده را حفظ نماید اما هیچ تضمینی برای ریزش آرا تا زمان اخذ رأی وجود ندارد به همین سبب نامزد انتخابات باید برنامه‌ی‌ ویژه‌ای برای حفظ آرا در ایام تبلیغات رسمی داشته باشد چراکه در این ایام رأی‌دهندگان با عرضه فراوان در بازار سیاست مواجه شده و مورد هجوم تبلیغات سیاسی نامزدها قرار می‌گیرند.

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند ایام پراحساس و هیجانی روزهای منتهی به زمان اخذ رأی را به سمت حفظ آرا و حتی جذب آرای سرگردان به نفع کاندیدا هدایت کند حضور میدانی نامزد انتخابات و هواداران او در ستاد‌ انتخاباتی است.

ایام تبلیغات رسمی زمان همایش‌های میدانی و تجمع‌های انتخاباتی است تا هواداران کاندیدا بتوانند همتایان خود را در این تجمعات ملاقات نموده و نسبت به جمعیت خود و درنهایت رأی آوری نامزد متبوع خویش امیدوار گردند چراکه بر اساس مفهوم نورون‌های آینه‌ای این احساس امیدواری به پیروزی به سایر هواداران نیز سرایت می‌نماید.

ضروری است نامزدهای انتخابات گزارش همایش‌ها و سخنرانی‌های خود و هواداران خویش را در قالب بولتن، ویدئو و سایر ابزارهای ارائه به کلیه مخاطبان خویش ارائه نمایند که سرعت تهیه و انتشار این گزارشات روزانه برای امیدآفرینی و درنهایت حفظ رأی از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

چراکه احساس پیروزی و موفقیت، کمتر از خود موفقیت نیست و اگر نامزد انتخابات می‌خواهد چنین احساسی را در فردای روز اخذ رأی تجربه کند باید این احساس را در روزهای منتهی به زمان رأی‌گیری به هواداران خود تزریق نماید.

سخنرانی‌های هیجانی نامزد و مبلغین او در کنار حضور پرشور و پرتعداد هواداران و ارائه محتوی همچون موسیقی حماسی، گزارش همایش‌های روزهای گذشته می‌تواند نامزد انتخابات را در حفظ آرایی که از مجموعه فعالیت‌های او و مبلغینش در سال‌ها و ماه‌های گذشته کسب‌شده است یاری نماید.

بازاریابی سیاسی تبلیغات سیاسی تولید رای حفظ رای انتخابات رحمت عزیزی