برگزیده ها
دولت لیست انتخاباتی نمی‌دهد/ نمی‌گوییم مجلس «انقلابی‌تر» تشکیل شود

دولت تابع رای مردم است و سعی می‌کند با هر طیف و گروهی که رای مردم را بدست آورده است، کار کند

مازندمجلس: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با ابراز رضایت از تعامل مجلس یازدهم با دولت، گفت: دولت در انتخابات مجلس، وارد مصادیق نشده و لیست نمی‌دهد.

سیدمحمد حسینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه دولت لیستی برای انتخابات نخواهد داشت، اظهار کرد: دولت تابع رای مردم است ولی شاخص‌ها و معیارهای مدنظر خود را بیان می کند.

وی همچنین تاکید کرد: ما نمی‌گوییم مجلس انقلابی‌تر شکل بگیرد  بلکه دنبال معیارهایی هستیم که امام خمینی (ره) و رهبری در مورد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کرده‌اند.

متن گفت وگوی ایسنا با سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور به شرح زیر است:

رویکرد کلی دولت نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی چیست؟

دولت بر ۴ شاخصی که رهبری درباره انتخابات تاکید کردند یعنی مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت را حتما مدنظر دارد. ما باید هرچه بیشتر مسایل کشور را برای مردم شرح دهیم تا شاهد جلب مشارکت آنها باشیم. از سویی باید زمینه رقابت سالم فراهم شده و امنیت انتخابات هم باید برقرار باشد . دولت تابع رای مردم است و سعی می‌کند با هر طیف و گروهی که رای مردم را بدست آورده است، کار کند. البته ممکن است دولت شاخص‌های مدنظر خود را اعلام کند ولی وارد مصادیق نخواهد شد.

یعنی دولت لیست انتخاباتی نخواهد داشت؟

دولت لیست انتخاباتی نمی‌دهد ولی شاخص‌ها و معیارهای مدنظر خود را بیان کرده اما از کسی جانبداری نمی‌کند. ممکن است برخی اعضای دولت عضو گروه و تشکیلات سیاسی باشند که مستقل از دولت کارهای سیاسی خود را انجام دهند. در دوره‌های گذشته هم این موضوع وجود داشته است مثلا خاتمی عضو مجمع روحانیون مبارز بود وبه صورت علنی در دوره ریاست جمهوری‌ با این تشکل سیاسی جلسه تشکیل می داد یا اینکه حزب مشارکت برای همین فعالیت انتخاباتی تشکیل شد اما این دولت نمی‌خواهد تشکیلات جدیدی ایجاد کند زیرا روحیه آقای رئیسی اینگونه نیست بلکه دنبال استفاده از ظرفیت همه نیروهای دلسوز و متعهد است.

برخی نیروهای سیاسی گفته‌اند که دنبال تشکیل مجلس انقلابی‌تر هستند. نظر شما درباره این موضع چیست؟

ما نمی‌گوییم مجلس انقلابی‌تر بلکه دنبال معیارهایی هستیم که امام خمینی (ره)و رهبری در مورد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کرده‌اند. شاکله مجلس فعلی مورد تایید ماست و اقدامات و طرح‌های خوبی داشته است ولی ممکن است برخی نمایندگانی وجود داشته باشند که نظرات آنها حتی با سیاست‌های نظام مغایرت داشته باشد. در مجموع ابراز رضایت از همکاری با نمایندگان داریم ولی ممکن است آنها انتقاداتی از ما داشته باشند و ما هم از برخی نمایندگان انتقاد داشته باشیم. امیدواریم مجلس آینده به نحوی شکل بگیرد که به نفع کشور باشد.

به تعامل دولت و مجلس یازدهم چه نمره‌ای می‌دهید؟

نمره دادن کار سختی است و ما در حال ارزبابی هستیم البته دولت دنبال تعامل با مجلس است نه تقابل. به هر حال دولت و مجلس باید با هم کار کنند و طرح و لایحه و بودجه‌ باید با همکاری دنبال شود. رهبری هم بر هم‌افزایی و همکاری دولت و مجلس تاکید دارند.

سیدمحمد حسینی دولت انتخابات