برگزیده ها
شکاف جریان اصولگرایی با دولت در مازندران/ جایگزینی برخی نامزدها به‌جای برخی نمایندگان فعلی در انتخابات

هسته‌ای از حامیان دولت در کشور و استان به دنبال آرایش نیروهای اجرایی و رسانه‌ای در انتخابات می‌باشد

مازندمجلس: پیش از تحلیل و بررسی صف‌آرایی تشکل‌های جریان اصولگرایی در مازندران عمده تشکل‌های این جریان در کشور را مرور می‌نماییم.

شانا؛

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با سر نام «شانا» یک جبهه ائتلافی وابسته به جناح اصولگرایان به ریاست حدادعادل و با سخنگویی امیرابراهیم رسولی است.

شورای وحدت؛

شورای وحدت با حضور نمایندگان بلوک‌های احزاب اصولگرا، اقشار اجتماعی و جامعه روحانیت مبارز با ریاست مصطفی پورمحمدی و سخنگویی منوچهر متکی است.

شریان؛

شریان یا شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی با محوریت بذرپاش، است.

سید مهدی هاشمی رئیس شورا، ابوالقاسم جراره، دبیرکل و فاطمه سادات حمیدیان سخنگویی آن را بر عهده دارد و شاخص‌ترین چهره انتخابی شورای مرکزی حمید رسایی است.

درحالی اصولگرایان تحت عناوین شورای ائتلاف، شورای وحدت، شریان و سایر عناوین درحال رصد فضای انتخاباتی کشور و به تبع آن در استان‌ها هستند در مازندران نیز با ثبت‌نام اولیه نامزدها، فعالیت جریان اصولگرایی آغاز و همزمان با تشکیل جلسات شورای ائتلاف و شورای وحدت در تهران، جدی‌تر شد.

اما در کنار دو جریان شاخص و نسبتا سنتی اصولگرایان هسته‌ای از حامیان دولت در کشور و استان به دنبال آرایش نیروهای اجرایی و رسانه‌ای در انتخابات می‌باشد، تغییر مدیران اجرایی دولت در آستانه انتخابات به لحاظ کمی و کیفی به حدی بود که اخیرا در جلسه جمعی از فعالین دانشجویی با وزیر کشور نیز به عنوان موضوع پرسش و پاسخ از سوی دانشجویان مطرح شد.

در مازندران نیز به نظر می‌رسد آرایش اجرایی انتخابات از سوی حلقه موسوم به جبهه پایداری مهندسی می‌شود، جبهه‌ای که ضمن ورد به سازمان صدا و سیما در کشور و نیروگیری از دانشگاه امام صادق (ع) و چینش در بدنه دولت رئیسی اینک خود را برای ورود به انتخابات مجلس آماده می‌کند.

جریانی که سران آن در کشور، چندان تمایلی به ارائه لیست واحد با اصولگرایان نداشته و به نظر می‌رسد همین فرمول سیاسی در مازندران نیز در حال اجراست.

نکته حائز اهمیت اینکه درصورتی که این جریان بتواند به تعداد مناسبی از نامزدهای خود در مازندران برسد احتمال عبور از برخی نمایندگان اصولگرای استان جدتی‌تر خواهد شد و چه بسا اینکه برای برخی از نمایندگان مازندران در استان، نامزد جایگزین نیز انتخاب شده است.

انتخابات مازندران شانا شریان جبهه پایداری اصولگرایان