برگزیده ها
تعداد نامزدهای مجلس دوازدهم در مازندران به ۴۹۲ نفر رسید/ ۸۴ نفر از ساری و میاندورود

۳۸ نفر معادل ۸ درصد بانوان تشکیل می‌دهند.

مازندمجلس: شامگاه سه‌شنبه -۲ آبان- در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نام‌نویسی متقاضیان که از ۲۷ مهر آغاز شده تا پایان وقت اداری فردا -سوم آبان- ادامه دارد و تا کنون حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ، حوزه انتخابیه ساری و میاندورود و حوزه انتخابیه بابل به ترتیب بیشترین متقاضیان شرکت در انتخابات را داشتند.

به گفته وی در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ ۹۶ نفر، در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود ۸۴ نفر و در حوزه انتخابیه بابل ۶۲ نفر طی این ۶ روز نام‌نویسی کردند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: از ۴۹۲ نفری که طی این ۶ روز برای شرکت در انتخابات از حوزه‌های انتخابیه مازندران نام‌نویسی نهایی‌شان را انجام دادند، ۴۵۴ نفر یعنی ۹۲ درصد متقاضیان را آقایان تشکیل می‌دهند و ۳۸ نفر معادل ۸ درصد نیز خانم‌ها هستند.

عزیززاده گرجی درباره شرایط سنی داوطلبان نیز گفت: از نظر شرایط سنی بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان این دوره مربوط به گروه سنی ۴۵ تا ۵۰ سال است که ۹۹ نفر هستند. از حیث مدرک تحصیلی نیز افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد با آمار ۳۶۸ نفری بیشترین تعداد را دارند.

وی با اشاره به باقی ماندن مهلت یک روزه به متقاضیان شرکت در انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: با توجه به این‌که ۶ روز از ثبت‌نام گذشت و فقط یک روز مهلت ثبت‌نام باقی مانده، از داوطلبان درخواست می‌کنیم از فرصت باقیمانده اقدام کنند و نام‌نویسی را نیز به ساعات پایانی وقت اداری روز چهارشنبه موکول نکنند.

به گزارش ایرنا، مازندران ۹ حوزه انتخابیه شامل ساری و میاندورود - قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار- نکا، گلوگاه و بهشهر- تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد- نور و محمودآباد - نوشهر، چالوس و کلاردشت – بابل - آمل و بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی است که از این ۹ حوزه مجموعا ۱۲ نماینده راهی بهارستان می‌شوند.

داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی به‌مدت یک هفته تا روز سوم آبان فرصت دارند از طریق پنجره واحد انتخابات وزارت کشور به نشانی keshvar.moi.ir به‌صورت برخط نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت‌نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود

قاسم عزیززاده گرجی ستاد انتخابات انتخابات مازندران