برگزیده ها
 ثبت‌نام ۵۵۳ نفر در حوزه‌های انتخابیه مازندران/ ۱۰۰ نفر از ساری و میاندورود

ترکیب جنسیتی داوطلبان ۹حوزه انتخابیه مازندران از این تعداد ۴۴ نفر بانوان و ۵۰۹ نفر از آقایان هستند.

مازندمجلس: قاسم عزیززاده گرجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه نام‌نویسی از متقاضیان نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۲۷ مهرماه آغاز شده و تا پایان وقت اداری امروز -سوم آبان- ادامه دارد، افزود: مازندران ۹ حوزه انتخابیه شامل ساری و میاندورود- قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار- نکا، گلوگاه و بهشهر- تنکابن، ‌رامسر و عباس آباد- نور و محمودآباد- نوشهر، چالوس و کلاردشت- بابل- آمل و بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی است.
وی ادامه داد:حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ، حوزه انتخابیه ساری و میاندورود و حوزه انتخابیه بابل به ترتیب بیشترین متقاضیان شرکت در انتخابات را داشتند.

به گفته سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ ۱۰۴ نفر، در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود ۱۰۰ نفر و در حوزه انتخابیه بابل ۷۰ نفر طی این ۶ روز نام‌نویسی کردند.

وی گفت: در حوزه های انتخابیه نکا، گلوگاه و بهشهر ۵۱ نفر- تنکابن، ‌رامسر و عباس آباد ۴۷ نفر بابلسر و فریدونکنار ۴۱ نفر و در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد ۵۲ نفر تاکنون ثبت نام کردند.

عزیززاده گرجی تعداد ثبت نام شدگان در حوزه های انتخابیه نوشهر، ‌چالوس و کلاردشت را ۳۲ نفر و آمل ۵۶ داوطلب اعلام کرد و افزود: در خصوص ترکیب جنسیتی داوطلبان ۹حوزه انتخابیه مازندران از این تعداد ۴۴ نفر بانوان و ۵۰۹ نفر از آقایان هستند.

به گزارش ایرنا، مازندران ۹ حوزه انتخابیه شامل ساری و میاندورود - قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار- نکا، گلوگاه و بهشهر- تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد- نور و محمودآباد - نوشهر، چالوس و کلاردشت – بابل - آمل و بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی است که از این ۹ حوزه در مجموع ۱۲ نماینده راهی بهارستان می‌شوند.

داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی به‌مدت یک هفته تا روز سوم آبان فرصت دارند از طریق پنجره واحد انتخابات وزارت کشور به نشانی keshvar.moi.ir به‌صورت برخط نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت‌نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.

ستاد انتخابات انتخابات مازندران