برگزیده ها
 بقایی و مشایی مسئول تهیه لیست انتخاباتی؟

یک نام بود که بسیاری از افراد جامعه تا سال 84 نشنیده بودند اما یکباره به‌عنوان کاندیدای ریاست جمهوری مطرح شد.

مازندمجلس: محمود احمدی‌نژاد همان نام است که حتی اگر نباشد بازهم خبرساز است! یک روز برای رفتن به سفر در فردودگاه تحصن می‌کند، پس از بازگشت از سفر، سکوت می‌کند یا اینکه به نحوی رفتار می‌کند که تصمیم و برنامه‌اش برای انتخابات مجلس دوازدهم پنهان بماند.

2 رفتار احمدی‌نژاد با یک اسرائیل

زمان زیادی از سفر احمدی‌نژاد به گواتمالا نگذشته است؛ سفری که خطراتش به او گوشزد شد اما توجهی نکرد. پس از بازگشت از گواتمالا سکوت کرد. شاید خوب می‌دانست سکوت کردنش درباره فجایع غزه بیش از اظهارنظر بازتاب دارد پس جنایات صهیونیست‌ها را محکوم نکرد و فقط سکوت کرد! این سکوت سبب شد تا برخی به یاد نمایشگاه اکسپوی 2020 انداخت. در آن مقطع عبدالرضا داوری، مشاور سابق احمدی‌نژاد در توئیتی نوشت: «توئیت‌های دقیق و مستند آقای کوروش علیانی، نشان می‌دهد که محمود احمدی‌نژاد در پاویون اسرائیل حضور یافته و با مدیر این پاویون گفت‌وگو کرده است.»

محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری‌اش هم در کنایه‌ای خطاب به احمدی‌نژاد بیان داشت: «آدم‌های تاریخی انقلاب بیانیه دادند برای فلسطین اما آنهایی‌که شعار تند می‌دادند، امروز ساکت هستند.»

علاوه بر او رحمت‌ا... بیگدلی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در توئیتی نوشت: «احمدی‌نژاد ۸ سال با اتخاذ مواضع تند علیه رژیم صهیونیستی هزینه‌هایی  را بر کشور تحمیل کرد! اما امروز که رژیم صهیونیستی غزه را ویران کرده نه تنها این رژیم را محکوم نکرده، بلکه به گواتمالا کشور نزدیک به رژیم صهیونیستی سفر کرده است!» همچنین او در توییتی دیگر آورده است: «نانسی عجرم ،خواننده زن مسیحی و برخی دیگر از زنان هم صدایشان در حمایت از مردم فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی بلند شد، اما صدایی از محمود احمدی‌نژاد(صباغیان سابق) درنیامد! نام خانوادگی احمدی‌نژاد قبل از انقلاب صباغیان بود!»

علاوه بر این روزنامه اصولگرای جوان در یادداشتی به انتقاد از سکوت محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم پرداخت و نوشت: «در ماجرای جنایات سبعانه و هولناک اخیر اسرائیل، کسانی‌که انتظاری از آن‌ها نمی‌رفت، موضع گرفتند و کسانی دیگر برخلاف ادعا‌ها و موضع‌گیری‌های قبلی‌شان، در کمال تعجب سکوت محض کردند یا موضعی به نفع جنایتکاران صهیونیست گرفتند!»

البته او مانند همیشه حامیانی دارد که به توجیه رفتارهایش یپردازند مانند احمد علیرضابیگی که درباره سکوت احمدی‌نژاد می‌گوید: «آقای احمدی‌نژاد الان یک شخصیت سیاسی است که شرایط ویژه‌ای برایش به‌وجود آمده است، اگر بنا باشد در مورد موضوع غزه صحبت کند، حتما در مورد وقایع 1401 هم اظهارنظر می‌کرد و اعلام می‌کرد که چرا سکوت کرده و علت سکوت چه بوده است! طبیعتا کسی نسبت به نظرات ایشان درباره رژیم اشغالگر قدس شک و ابهامی ندارد چون ایشان بزرگترین عملیات مبارزه با رژیم صهیونیستی را در دو جنگ 22 روزه و 33 روزه مدیریت کرد و آن را به نتیجه رساند! پس از این جهت کسی نباید ابهام داشته باشد.»

نقش یاران قدیمی در تهیه لیست انتخاباتی

در موضوع انتخابات مجلس هم بعید است که او و یارانش برنامه‌ای نداشته باشند. فردا با اشاره به این اظهارات علیرضابیگی نماینده سابق مجلس مبنی بر اینکه  «احمدی‌نژاد هیچ تصمیمی برای ثبت نام در انتخابات یا ارائه لیست ندارد»، نوشت: «این ادعا در حالی است که محمود احمدی‌نژاد در تمام سال‌های بعد از ریاست‌جمهوری‌اش تا امروز همواره یا خودش تلاش کرده که در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شود یا آنکه کوشیده نزدیکانش را روانه مجلس کند. فارغ از آنکه این تلاش‌ها چه قدر با موفقیت همراه بوده، اما به هر حال او سعی کرده در انتخابات دستِ‌کم به صورت غیرمستقیم حضور داشته باشد و به نظر می‌رسد در انتخابات پیش‌رو هم همین تصمیم را داشته باشد.» برخی معتقدند شورای مرکزی منتخب شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) نقش اصلی در تبلیغ یاران احمدی‌نژاد دارد.

شریان جریانی است که در ظاهر از سوی مهرداد بذرپاش همان جوانی که از سوی احمدی‌نژاد مطرح شد، شکل گرفته است و حمید رسایی از اعضای اصلی آن است که انتقاداتی به احمدی‌ژاد داشت اما میدان سیاست قابل تغییر است پس رسایی می‌تواند در پشت پرده نیروی احمدی‌نژاد درانتخابات مجلس شود. از سوی دیگر عباس امیری‌فر، که روزگاری خود در دولت احمدی‌نژاد حضور داشت و بعدها راهش را از مردانِ بهاری جدا کرد،  چندی پیش از دیدارهای هفتگی احمدی‌نژاد با مشایی و بقایی خبر داده و گفته «احمدی‌نژاد هفته‌ای یک‌بار به شمال می‌رود و با مشایی دیدار دارد، دو روز در هفته هم به خانه‌ بقایی سر می‌زند و چند ساعت با هم گفت‌وگو می‌کنند. اگر این موضوع را از محافظان احمدی‌نژاد بپرسید تایید خواهند کرد.» این گمانه مطرح است که مشایی و بقایی نقش اصلی در تنظیم یک لیست انتخاباتی داشته باشند که نام کاندیداهای نزدیک به احمدی‌نژاد در آن باشد.

احمدی‌نژاد مشایی بقایی انتخابات