برگزیده ها
با جا‌به‌جایی حوزه انتخابیه تعداد داوطلبان نهایی انتخابات مجلس در مازندران به ۷۴۸ نفر رسید/ ۱۲۸ نفر از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود

ثبت‌نام نهایی ۶۰ زن در مازندران ۱۱ زن در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود

مازندمجلس: قاسم عزیززاده گرجی روز پنجشنبه با اشاره به اینکه نام‌نویسی از متقاضیان نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۲۷ مهرماه آغاز شده و تا پایان وقت اداری روز گذشته سوم آبان ادامه داشت، افزود: مازندران دارای ۹ حوزه انتخابیه شامل ساری و میاندورود- قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار- نکا، گلوگاه و بهشهر- تنکابن، ‌رامسر و عباس آباد- نور و محمودآباد- نوشهر، چالوس و کلاردشت- بابل- آمل و بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ، حوزه انتخابیه ساری و میاندورود و حوزه انتخابیه بابل و آمل به ترتیب بیشترین متقاضیان شرکت در انتخابات را داشتند.

به گفته سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ ۱۴۲ نفر، در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود ۱۲۸ نفر، در حوزه انتخابیه بابل ۹۴ و در حوزه انتخابیه آمل نیز ۸۱ نفر در مدت زمان یک هفته ای نام‌نویسی کردند.

وی از نظر ترکیب جنسیتی ثبت نام کنندگان داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران نیز گفت که ۹۲ درصد آنان آقایان و هشت درصد از بانوان هستند.

سرپرست معاونت سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران همچنین در خصوص محدوده سنی داوطلبان اعلام کرد : ۴۰ تا ۴۵ سال بیشترین ترکیب سنی داوطلبان این دوره است که به تعداد ۱۳۸ نفر و ۱۹ درصد داوطلبان را تشکیل می دهد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین فراوانی مدرک تحصیلی داوطلبان کارشناسی ارشد به تعداد ۵۴۹ نفر معادل ۷۶ درصد ثبت نام کنندگان است.

مازندران ۹ حوزه انتخابیه شامل ساری و میاندورود - قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار- نکا، گلوگاه و بهشهر- تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد- نور و محمودآباد - نوشهر، چالوس و کلاردشت – بابل - آمل و بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی است که از این ۹ حوزه در مجموع ۱۲ نماینده راهی بهارستان می‌شوند.

داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی به‌مدت یک هفته تا روز سوم آبان فرصت داشتند از طریق پنجره واحد انتخابات وزارت کشور به نشانی keshvar.moi.ir به‌صورت برخط نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت‌نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.

انتخابات مازندران مچلس دوازدهم ستاد انتخابات