برگزیده ها
هوشمندسازی صندوق رای در یک هشتم حوزه‌ها/ الکترونیکی شدن شمارش آرا

قبل، حین و بعد از انتخابات ۲۵ فرآینده وجود دارد که غالب آن‌ها الکترونیکی است.

مازندمجلس: احمد وحیدی وزیر کشور ، درباره این‌که حالا که ثبت‌نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس به صورت الکترونیکی برگزار شده است، آیا امکان دارد روند رأی‌گیری هم به صورت الکترونیکی برگزار شود، گفت: بسیاری از فرآیند‌ها الکترونیکی خواهد شد و در حال حاضر هم هست. قبل، حین و بعد از انتخابات ۲۵ فرآینده وجود دارد که غالب آن‌ها الکترونیکی است.

بخش هایی از گفت و گوی وحیدی را در ادامه می خوانید:

یک فرآیند دیگری هم است که مربوط به صندوق‌هایی است که در رأی‌گیری به شکل الکترونیک باشند، در واقع مفهوم‌اش این است فردی که می‌خواهد یکی از داوطلبین را انتخاب کند باید در صندوق هوشمند یا شبه هوشمند نام فرد را وارد کند.

در قانون پیش‌بینی شده است یک هشتم از حوزه‌ها با هماهنگی شورای نگهبان این‌گونه شود. ما درحال تعامل با شورای نگهبان هستیم این را حل کنیم و کار یک هشتم انجام شود تا ما بتوانیم گام به گام به سمتی برویم که شمارش آرا هم الکترونیکی شود.

درخصوص این‌که آیا این یک هشتم در شهرهای بزرگ قرار است باشد یا شهرها به صورت رندوم انتخاب می‌شوند،  باید با شورای نگهبان توافق کنیم، قانون پیش‌بینی کرده است با هماهنگی شورای نگهبان روی انتخاب این‌ حوزه‌ها باید توافق شود.

همچنین احمد وحیدی در نشست ستاد انتخابات استان مرکزی با بیان این‌که «انتخابات در کشور ما یک مسئله واقعی نه یک مسئله نمایشی است» اظهار کرد: مسئله انتخابات آن‌قدر مهم است که ما خودمان با موضوع مشارکت نسبت مستقیمی برقرار کرده‌ایم، هر نظامی چنین ریسکی را نمی‌کند و این اهمیت نقش مردم در نظام اسلامی و بیانگر مردم سالاری دینی است. از صمیم قلب به حضور و نقش مردم اعتقاد داریم، چراکه هیچ کشوری حتی کشورهایی که محل تولد الفاظی مثل دموکراسی بودند در عمل به آن اعتقادی ندارند. در جمهوری اسلامی، اقتدار نظام در قانون و در رفتار و سیره امام و مقام معظم رهبری وصل به انتخابات است. این نظام متعلق به خداوند است و همه، کارگزارن این سلسله مراتب هستیم و وقتی برای نظام کار می‌کنیم این کار برای خداست‌. مسئله انتخابات از این جهت مهم است که باید در کمال سلامت و امنیت و با حفظ همه ضوابط قانونی انجام شود.

احمد وحیدی انتخابات شمارش آرا