برگزیده ها
مانور انتخاباتی اصولگرایان منهای «پایداری‌ها»/ درخواست از شورای نگهبان

باید «سهم‌خواهی» را حرام بدانیم

مازندمجلس: روز پنجشنبه باتوجه به پایان یافتن زمان ثبت نام برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همایش انتخاباتی با حضور ۴۰۰۰ نفر از نیروهای جبهه انقلاب با حضور برخی چهره‌های سیاسی مانند «غلامعلی حدادعادل»، رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی «محمدباقر قالیباف»، رییس مجلس «محسن رضایی»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام والبته «محمد حسینی»، معاون پارلمانی رییس‌جمهور بر گزار شد که هر کدام از این سیاستمداران مواضع انتخاباتی خود را مطرح کردند. در این بین جای چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری‌های به چشم می‌خورد و باتوجه به نام همایش حتی یک نفر هم از پایداری‌ها حضور نداشت و باید بگوییم که برعکس انتخابات ۹۸ و اردوگاه اصولگراها زیر چتر وحدت حضور داشتند این دوره بدون اتحاد قدم به همایش‌های انتخاباتی گذاشتند. با در نظر گرفتن این حاشیه‌ها مورد دیگری که جالب توجه می‌کرد حضور معاون رییس جمهور بود که در کنار سایر اصولگراها حضور داشت. باتوجه به گفته‌های حدادعادل «ابراهیم رییسی» قصد حضور در این همایش را داشت ولی به‌دلیل مشغله‌ای وجود دارد تنها به دادن پیام کوتاهی بسنده کرد. در ادامه به بخشی از است اظهارت اشاره خواهیم کرد.

باید «سهم‌خواهی» را حرام بدانیم

«محمدباقر قالیباف»، رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هدف اصلی همایش مجمع بیداری نیروهای انقلاب، مشارکت و دوم وحدت جبهه انقلاب است و باید این وحدت مأموریت داشته باشد، گفت: «ماموریت این همایش باید همدلی، کارآمدی و قدرت حل مسئله باشد. امروز یکی از مشکلات ما عدم حل مسئله به دلیل عدم وحدت، همدلی و انسجام است. هدف ما موضوع رقابت نیست و برای مشارکت، وحدت، همدلی، کارآمدی و قدرت حل مسئله کنار یکدیگر جمع شده‌ایم. نباید رقابت در سهم خواهی داشته باشیم و باید یک چشم انداز روشن داشته باشیم. امروز برای پیشرفت کشور نیازمند تحول هستیم. امروز باید محکم باشیم و به اراده مردم احترام بگذاریم چرا که مردم ستون‌های انقلاب هستند. مخالف رقابت نیستم و یکی از عناصر مشارکت را رقابت می‌دانم اما امروز برای وحدت و همدلی جمع شده‌ایم؛ اشکالی ندارد در درون جبهه انقلاب رقابت داشته باشیم اما نه اختلاف. باید سهم‌خواهی را حرام بدانیم؛ کسانی باید به مجلس راه یابند که دغدغه و توان حل مساله را داشته باشند زیرا کشور نیازمند تحول است. اگر قالیباف قصد سهم خواهی داشت در دوره قبل ظرفیت بیشتری وجود داشت. دغدغه‌ای جز حل مشکل مردم نداریم.»

با پایداری و شریان صحبتی نکرده‌ایم

«غلامعلی حدادعادل»، رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در حاشیه اولین همایش انتخاباتی مجمع بیداری نیروهای انقلاب که در حرم امام خمینی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: «امیدواریم شورای ائتلاف بتواند در انتخابات آینده نقش خود را در فرستادن نیروهای شایسته به مجلس ایفا کند.» وی در پاسخ به این سوال که آیا شورای ائتلاف با جبهه پایداری ائتلاف می‌کند؟ اظهارداشت: «هنوز مذاکره‌ای نکردیم، ما آماده هستیم که با همه نیروهایی که دغدغه انقلاب را دارند وحدت داشته باشیم.» او در ادامه درباره طیف شریان نیز گفت: «با این گروه هم هنوز صحبتی نشده است.» او همچنین درباره پیام رییس جمهور به این همایش گفت: «ایشان سلام رساندند و گفتند دوست داشتم در این جمع شرکت کنم، اما گرفتاری داشتند و نتوانستند در این همایش حاضر شوند.» رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه اظهارتش خطاب به حاضران گفت: «ضرورت کار تشکیلاتی و سیاسی حقیقتی مهم است که پس از انقلاب اسلامی از حیث ایجاد تشکیلات سراسری کشوری به اندازه لازم رشد نکرده‌ایم و در مقایسه با نهادهای امنیتی و دفاعی عقب هستیم که احتیاج به یک تحول و کار بیشتر داریم. وقتی عده‌ای وارد مجلس می‌شوند و دولتی تشکیل می‌شود، باید عده بیشتری برای پشتیانی از آن‌ها کمک کنند که از این جهات ضعیف هستیم. ما هر جا توانسته‌ایم متحد باشیم، پیروز میدان بوده‌ایم اما اگر در کنار هم نبوده‌ایم، باخت دادیم.»

بیانیه همایش و درخواست از شورای نگهبان

«مجمع بیداری نیروهای انقلاب» در پایان این همایش بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد: «از وزارت محترم کشور و شورای محترم نگهبان هم می‌خواهیم تا زمینه‌های مشارکت بالا را فراهم کنند. استقبال بسیار بالای افراد برای ثبت نام در انتخابات مجلس گویای شروع خوب در این عرصه است. از وزارت محترم کشور می‌خواهیم از این حجم بالای ثبت نام برای فضاسازی انتخاباتی استفاده کند و همچنین تدبیرهای لازم برای شور رقابت انتخاباتی صورت گیرد. از شورای محترم نگهبان هم می‌خواهیم اکنون که طبق قانون جدید انتخابات فرصت بیشتری برای بررسی ثبت نام شدگان صورت پذیرفته است، بررسی صلاحیت همه ثبت نام کنندگان که چهره‌های آشنایی نیستند، بگونه ای صورت گیرد که فردی بدلیل شناخت ناکافی حق انتخاباتی اش با تصمیم عدم احراز، سلب نشود و ما شاهد تأیید همه کاندیداهای صاحب صلاحیت باشیم. همچنین از شورای محترم نگهبان می‌خواهیم ضمن رعایت دقیق صلاحیت‌های کاندیداها مخصوصاً در حوزه‌های اقتصادی و مالی و سیاسی، نسبت به تأیید صلاحیت افراد با نگاهی بازتر در حوزه‌های سیاسی عمل کنند.»

شاهد خیزش نیروهای انقلاب خواهیم بود

«محسن رضایی»، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا که در این همایش حضور داشت با اشاره به مواضع مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی گفت: «این اقدام کار بسیاری خوبی است و ان‌شاالله با وحدت همه گروه‌های انقلابی و حزب اللهی و حضور در صحنه و وحدت شاهد خیزش نیروهای انقلاب خواهیم بود.»

انتخابات اصولگرایان قالیباف حداد عادل