برگزیده ها
 3 فهرست  انتخاباتی از اصولگرایی بیرون می‌آید

جریانات اصولگرا اختلاف پشت پرده با هم دارند بنابراین اصولگرایی در حال پوست‌اندازی است و پیش‌بینی می‌شود که 3 فهرست انتخاباتی از این جریان بیرون بیاید.

مازندمجلس: ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس به پایان رسید اما همچنان فضای سیاسی کشور در یک سکوت انتخاباتی به سر می برد؛ گویی که هیچ اتفاقی قرار نیست در این فضا رخ دهد.

ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با نامه نیوز درباره سکوت حاکم بر فضای سیاسی-انتخاباتی کشور گفت: این مسئله دلایل متعددی دارد. نخست آنکه جنگ حماس و اسرائیل بالا گرفته است و افکارعمومی و سیاسیون بخش اعظم وقت خود را به رصد اخبار وقایع این جنگ اختصاص می دهند.

جنگ حماس و رژیم صهیونیستی را خیلی عجیب و غریب خواند و اظهار کرد: اگر دامنه این جنگ وسعت یابد، ریشه آمریکا و صهیونیست ها از منطقه کَنده خواهد شد و در عوض چین و روسیه دست برتر را در منطقه پیدا می کنند. لذا معادلات و تحولات خیلی حساس پیش می رود و سایر مسائل را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

وی با اشاره ردصلاحیت چهره های سیاسی در انتخابات دوره گذشته مجلس افزود: این دوره خیلی ها ملاحظه دارند که مبادا تحرک انتخاباتی انجام دهند و با مشکل ردصلاحیت مواجه شوند چون به محض شروع فعالیت، عناصری تازه به دوران رسیده پیدا می شوند و با انگ و تهمت زدن اقدام به تخریب و تخطئه چهره های سیاسی می کنند.

این نماینده ادوار با اشاره به سرخوردگی جریان اصلاحات برای حضور قوی در صحنه انتخابات بیان کرد: در نبود رقیب، شواهد و قرائن نشان می دهد که جریانات اصولگرا اختلاف پشت پرده با هم دارند بنابراین اصولگرایی در حال پوست اندازی است و پیش بینی می شود که 3 فهرست انتخاباتی از این جریان بیرون بیاید.

وی با بیان اینکه چهره های سیاسی احساس می کنند در فضای کنونی شاید جایی برای حضورشان در صحنه وجود ندارد، ادامه داد: این سکوت انتخاباتی مناسب و درخور نظام جمهوری اسلامی نیست و تبعات خوبی برای نظام قانونگذاری کشور ندارد چون معمولا در نظام های پارلمانی دنیا افراد باتجربه در حوزه های تخصصی به مجلس می روند تا در حوزه قانون گذاری و نظارت تصمیمات با کمترین خطا انجام شود.

این فعال اصولگرا گفت: متأسفانه در حال حاضر چون احزاب کارکرد واقعی خود را نشان نمی دهند و شخصیت های سیاسی نیز انگیزه ای برای حضور در صحنه انتخابات ندارند، یکسری اقدامات و حرکات هیأتی را شاهد هستیم. در کنار این موارد اصلاح قانون انتخابات نیز رقابت را خیلی سخت کرده است و اصرار دولت به سختگیری در اجرای این قانون، فضای خوبی را برای شکل گیری رقابت واقعی تصویر نمی کند.

انتخابات اصولگرایان