برگزیده ها
آیین‌نامه‌ تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی تدوین شود

تمرکز کمیته اطلاع رسانی انتخابات برافزایش مشارکت و عدالت تبلیغاتی باشد

مازندمجلس: سید محمد تقی شاهچراغی روز شنبه در دومین نشست کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، با تشریح آنچه که در مرحله پیش ثبت نام و ثبت نام نهایی گذشت، اظهار کرد: عمده کسانی که از مرحله پیش ثبت نام نتوانستند عبور کنند، مربوط به تایید مدرک تحصیلی و اشکالاتی بود که وزارت علوم وارد کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: مرحله پیش ثبت نام در واقع یک مرحله تطبیقی بود و پیش بینی می‌شد که برخی از ثبت نام کنندگان شرایط لازم را نداشته باشند.

شاهچراغی اضافه کرد: این دوره به نسبت دوره گذشته با رشد ثبت نام کنندگان مواجه بودیم به گونه ای که از حدود ۱۶ هزار در دوره قبل به بیش از ۲۴ هزار داوطلب در این دوره رسیده است.

وی با بیان اینکه این دوره از ثبت نام جزء بهترین دوره‌ها بود، اظهار کرد: کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات باید در دو حوزه اقدام جدی و مستمر داشته باشد که نخست، افزایش مشارکت عمومی در انتخابات است.

معاون سیاسی وزارت کشور با تاکید بر اینکه مردم باید در جریان کم و کیف انتخابات قرار گیرند، اظهار کرد: از ظرفیت گروه‌ها، متنفذین و دستگاه‌ها بدون جانبداری از داوطلب یا طیف خاص، در این زمینه استفاده شود.

شاهچراغی، عدالت در تبلیغات انتخاباتی را دیگر ماموریت کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور برشمرد و یادآور شد: به موجب قانون جدید انتخابات، این فضا ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: کمیته اطلاع رسانی باید در این زمینه دستورالعمل های شفافی را تدوین و با هماهنگی و موافقت هیات نظارت، اجرا کند.

وی آگاهی داوطلبان از مقررات تبلیغاتی را هم حائز اهمیت دانست و گفت: نکات کلی قانون و همچنین درباره فضای مجازی و بایدها و نبایدهای آن باید احصا و درباره آن آئین نامه تدوین شود.

چگونگی تبلیغات محیطی و همکاری شهرداری ها نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در سخنان رئیس ستاد انتخابات کشور بود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان ۱۱ اسفند برگزار می شود.

مرحله ثبت نام نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی که به صورت الکترونیکی انجام شد روز چهارشنبه قبل (سوم آبان ماه ) به پایان رسید و بیش از ۲۴ هزار نفر موفق به بارگذاری کامل مدارک و پرسش نامه خود در پنجره واحد وزارت کشور شدند.

با پایان ثبت نام نهایی از داوطلبان ، انتخابات اکنون وارد فرآیند بررسی صلاحیت ها در هیات‌های اجرایی شده است که نتیجه آن باید تا ۱۵ آبان ماه مشخص شود. 

سید محمد تقی شاهچراغی ستاد انتخابات انتخابات