برگزیده ها
اصلاح طلبان دستشان به چیزی بند نیست که بخواهند بر سر آن بجنگند/ دولت علاقه‌مند است که جریان تندرو و جبهه پایداری در مجلس کرسی داشته باشند

اینکه قالیباف 4 هزار نفر را از سراسر کشور جمع می کند یک نوع رجز خوانی است و می خواهد به جبهه پایداری چنین بیان کند که ما خیلی قدرت داریم.

مازندمجلس: رقابت انتخاباتی با حذف اصلاح طلبان به سمت اصولگرایان رفته و ائتلاف و رقابت سیاسی بیشتر میان اصولگرایان معتدل، جبهه پایداری و طیف قالیباف در جریان است. اما هنوز مشخص نیست صحنه بندی اصولگرایان برای حضور در انتخابات چگونه و با ائتلاف کدام جریانات باشد. در این بین مانور های انتخاباتی قالیباف نشان از آغاز تقابل با جبهه پایداری است.

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا، درباره احتمال ائتلاف طیف معتدل اصولگرایان برای کنار زدن جبهه پایداری به «منیبان» گفت: مجرا تنفس جریان تندرو اصولگرا در حال حاضر دولت است؛ بنابراین تا وقتی که مجاری تنفسی جریان تندرو توسط دولت تغذیه می‌شود طبیعی است که آن‌ها دارای قدرت از جنبه‌های مختلف رسانه‌ای و اجرایی و سیاسی هستند. در یک انتخابات مبتنی بر مشارکت گسترده، جریان تندرو هیچ شانسی برای برنده شدن ندارد اما در این سبک انتخابات‌ها شانس پیروزی دارند.

او درباره احتمال پیروزی جناح تندرو اصولگرا در انتخابات مجلس بیان کرد: هنوز خیلی زود است راجع به ترکیب مجلس آینده صحبت کنیم منتهی آن چیزیکه کاملا روشن و قابل پیش‌بینی است، دولت به شدت علاقه‌مند است که جریان تندرو و جبهه پایداری بتواند اکثریت قابل توجهی در مجلس داشته باشد تا با کمترین چالش مواجه شود.

او درباره علت عدم حضور چهره‌های دولت در میتینگ سیاسی قالیاف اظهار کرد: دولت کار درستی کرده که در جلسه انتخاباتی قالیباف حضور نیافته است. اگر رئیسی و برخی وزرا در آن جلسه حضور پیدا می‌کردند این نظر که دولت دارد از یک جریان سیاسی حمایت می‌کند تقویت می شد، البته دولت مدافع یک جریان سیاسی است اما شرکت در یک میتینگ سیاسی، باخت بزرگ است و کار عاقلانه ای در زمینه عدم شرکت در میتینگ قالیباف کردند.

مهاجری در رابطه با احتمال ایجاد جبهه بندی جدید میان اصولگرایان گفت: رقابت بین جریان اصولگرایی یک واقعیت کاملا روشن است، در جریان اصولگرایی جبهه پایداری و معتدلین و جریان قالیباف حضور دارند. شاید نزدیکتر به انتخابات شویم جریانات دیگری نیز ایجاد شود. مثل شریان که اخیرا شکل گرفته است. درست است که شریان نزدیک به جبهه پایداری است اما عین او نیست. الان فرصتی است که این جریانات برای خود وزن کشی راه بیندازند. اینکه قالیباف 4 هزار نفر را از سراسر کشور جمع می کند یک نوع رجز خوانی است و می خواهد به جبهه پایداری چنین بیان کند که ما خیلی قدرت داریم.

مهاجری درباره میزان تضاد کمتر میان اصلاح طلبان نسبت به اصولگرایان گفت: در اصلاح طلبان هم این دعواها جدی است اما در بین اصلاح طلبان دعوا بر سر اینکه کدامیک در انتخابات نیاییم است در اصولگرا دعوا بر سر این است که کدامیک بیاییم. اصلاح طلبان دستشان به چیزی بند نیست که بخواهند بر سر آن بجنگند.

محمد مهاجری انتخابات اصلاح طلبان رئیسی جبهه پایداری