برگزیده ها
 حتی جناح مطمئن از پیروزی، نمی‌خواهد به خود زحمت تحرک بدهد

به نظر می‌آید کسی از مجلس و انتخابات مجلس استقبال نمی‌کند چون می‌دانند مجلس چندان تأثیری در اداره کشور ندارد.

مازندمجلس: ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم به پایان رسید اما هنوز خبری از تحرکات سیاسی برای گرم کردن تنور انتخابات نیست.

مصطفی هاشمی طبا در گفتگو با نامه نیوز درباره علت بی تحرکی انتخاباتی گفت: اگر کاندیداها فعالیت پررنگی ندارند علتش آن است که زمان قانونی تبلیغات هنوز شروع نشده است اما انتظار می رفت احزاب و جناح ها تحرکی داشته باشند که چنین فضایی مشاهده نمی شود.

وی افزود: به نظر می آید کسی از مجلس و انتخابات مجلس استقبال نمی کند چون می دانند مجلس چندان تأثیری در اداره کشور ندارد؛ حتی کسانی که مطمئن هستند انتخاب می شوند و به مجلس راه پیدا می کنند نمی خواهند به خودشان زحمت بدهند تا در چنین شرایطی وارد میدان شوند.

این فعال سیاسی اظهار کرد: وضعیت کنونی نشانه خوبی برای انتخابات مجلس نیست چون نشانه و علامتی از ناامیدی درباره سرنوشت مجلس آینده است. در حقیقت مجلس را خیلی موثر در تصمیم گیری ها نمی دانند بنابراین خیلی شوق برای اینکه وارد شوند ندارند.

وی افزود: اگر قرار است شور و هیجانی بر پا شود، باید گروه هایی که با هم مخالف هستند وارد میدان شوند وگرنه مثل یک مسابقه است که هیچ کس تلاشی نکند و همه با هم بخواهند دسته جمعی بدوند. سرعت و تحرک زمانی است که با هم مخالف باشند و بخواهند از یک دیگر سبقت بگیرند. در مجموع هم اکنون به نظر نمی آید با چنین مسابقه ای مواجه باشیم.

مصطفی هاشمی طبا اصلاح طلبان انتخابات مشارکت