برگزیده ها
«معیشت»، چالشی برای مشارکت در انتخابات؟

مازندمجلس: با نزدیک شدن به انتخابات گروه‌ها و احزاب و جناح‌های مختلف سیاسی رفته رفته مواضع خود را در مورد آسیب‌شناسی انتخابات بیان می‌کنند. در ماه‌های اخیر همه حاضران در متن سیاست داخلی ایران به‌دنبال راه‌هایی برای افزایش مشارکت‌کنندگان هستند. هر تحلیلگری بنا بر نگاه و اهداف خودشان موارد را بررسی می‌کنند. برخی نهادهای بالادستی را عاملی می‌دانند که می‌توانند باعث افزایش مشارکت شوند ولی برخی هم هستند که مشکلات مالی و اقتصادی را اصلی‌ترین عامل می‌دانند.

یکی از چهره‌های حزب سنتی موتلفه اسلامی معتقد است دولت برای افزایش میزان مشارکت باید مشکلات معیشتی را برطرف کند. «حمیدرضا ترقی»، عضو حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا حزب مؤتلفه شرط یا پیشنهادی جهت انجام ائتلاف‌ با جریان اصولگرایی دارد و یا مطرح کرده است، به ایلنا گفت: «برای حفظ سلامت انتخابات و رقابت سالم نقطه‌نظرات پیشنهادی داریم تا در برنامه عملیاتی‌مان مورد توجه قرار گیرد برای همین به آن‌ها پرداختیم از جمله پرهیز از تخریب همدیگر، رعایت هزینه ‌کرد انتخاباتی در چارچوب معیارهای ارزشی و اسلامی، رقابت منطقی و سالم بین همه نامزدها و توجه دولت به نیازهای معیشتی مردم برای افزایش مشارکت و دقت برگزارکنندگان انتخابات نسبت به نقش پول و ثروت در انتخابات که بنابر قانون جدید انتخابات، داوطلب باید حساب مشخصی داشته باشد.

یکسری از این مشکلات تقریبا برطرف شده، این موارد جزو تأکیدات ما بوده تا بر این اساس بتوانیم یک انتخابات سالم و پرشور و رقابتی در کشورمان داشته باشیم. مهم‌ترین برنامه‌ حزب موتلفه در مجلس دوازدهم، حل مشکلات اقتصادی مردم، پیدا کردن راهکاری برای کاهش فشار اقتصادی بر مردم، افزایش درآمد سالانه مردم و همچنین جلوگیری از تورم به عنوان محورهای اقتصادی مورد توجه است. مسأله دیگر کاهش قانون‌گذاری و حذف قوانین دست‌وپاگیر در کشور است. ایجاد تحول در برنامه‌های مجلس و قوای سه‌گانه، تهیه طرح‌های تحولی متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی و همچنین حرکت در مسیر تحقق عدالت اجتماعی و توجه به اقشار ضعیف و محروم در کشور و در نهایت اتخاذ سیاست خارجی فعال در عرصه سیاسی و پیگیری حقوق ایران و جهان اسلام از جمله مواردی است که در برنامه‌های ما مورد توجه قرار گرفته است.‌»

حمیدرضا ترقی انتخابات معیشت