برگزیده ها
غیبتِ محسوس محمدرضا عارف در سالِ انتخابات/ از وزیر کشور باید پرسید که آقای عارف کجاست!

محمدرضا عارف که روزگاری سودای تکیه بر صندلی ریاست جمهوری و ریاست مجلس را در سر داشت، این روزها در سکوت خبری به سر می‌برد.

مازندمجلس: محمدرضا عارف که روزگاری سودای تکیه بر صندلی ریاست جمهوری و ریاست مجلس را در سر داشت، این روزها در سکوت خبری به سر می‌برد.

مدت‌هاست از کوچکترین اظهارنظر یا انتقادی نسبت به هرچیز خودداری کرده و آخرین اکت سیاسی و اجتماعی او شهریورماه امسال رخ داد که در پی موج اخراج اساتید و نخبگان از دانشگاه‌ها و در اعتراض، از هیئت جذب دانشگاه شریف استعفا داد.

چندی بعد هم در سخنانش در مراسم اختتامیه بیستمین کنفرانس انجمن رمز ایران منتشر شد که گفته بود: ما نیازمند تغییر نگرش به دانشگاه، علم و موسسات علمی و پژوهشی هستیم و هزینه کردن برای مجامع علمی و دانشگاهی عین صواب است. برخوردهای اداری با دانشگاه باعث می‌شود از قافله عقب بمانیم. مدتی پیش هم خبر آمد که برای حضور در هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام کاندیدا شده بود، اما رای نیاورد. امروز نیز مطلبی از او در اینستاگرام در نقد ممنوع الکاری بازیگران زن منتشر شد.

سکوت و انفعال سیاسی عارف اما از همان زمانی آغاز شد که رئیس فراکسیون امید مجلس دهم بود و به دلیل برخی اختلافات درون گروهی با امیدی‌ها، ناکامی در جریان انتخابات ریاست مجلس و …از یک سو و حاشیه های حضورش در ریاست جبهه اصلاحات، گوشه‌نشینی را بر فعالیت جدی سیاسی ترجیح داد.

عارف فعالیت انتخاباتی ندارد

خبرگزاری خبرآنلاین در این روزها که جمعی از اصلاح‌طلبان هرچند نه مانند گذشته، اما تکاپوی انتخاباتی دارند، جلسه برگزار می‌کنند و به‌دنبال راهیابی حتی شده حداقلی به مجلس دوازدهم هستند، از حسن رسولی، عضو جبهه اصلاحات و چهره نزدیک به عارف از چند و چون فعالیت‌های محمدرضا عارف پرسیده است.

حسن رسولی در این رابطه به خبرگزاری خبرآنلاین می‌گوید: اینکه آقای عارف در برخورد با انتخابات پیش رو فعالیت مشخص و سازمان داده شده ای داشته باشد، خیر، من چیزی ندیدم.

عارف بی انگیزه و مایوس است

وی توضیح می‌دهد: در مجموع یک کنش سیاسی سازمان داده شده معطوف به انتخابات ۱۱ اسفند امسال را از سوی دکتر عارف ندیدم و برای من سوال است که چرا در شرایطی که انتخابات امر مهمی برای کشور است، به خصوص اینکه افزایش ضریب مشارکت همواره یکی از مولفه های تعیین کننده در اعتبار سنجی نظام سیاسی بوده و هست، چرا شخصیت‌هایی مثل دکتر عارف که ثابت کرده اند هم در برخورد با مردم، سیاستمداران راستگویی هستند و هم در برخورد با نظام در چهارچوب نظام فعالیت می کنند، انقدر بی انگیزه و مایوس هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح می‌کند: من فکر می کنم این سوال را بیشتر باید از متولیان امور کشور داری مثل آقای وزیر کشور و سایر وزارتخانه ها و دستگاه‌هایی که در حوزه سیاست داخلی مسئولیت دارند پرسید که آقای عارف کجاست. اما همانگونه که عرض کردم نشانی مبنی بر اینکه جنب و جوشی در مجموعه دکتر عارف معطوف به انتخابات پیش رو جریان داشته باشد، من چیزی ندیدم.

محمدرضا عارف انتخابات