برگزیده ها
راهبرد مطرح شده در همایش «مبنا» ریشه در تفکرات پدرسالارانه دارد/ سخنی جز حرف‌های تاریخ‌گذشته از همایش انتخاباتی اصولگرایان شنیده نشد

حتی خداوند برای ورثه شخص مرده نیز سهم تعیین کرده است، آقای قالیباف چگونه و با چه منطقی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی را از سهم‌خواهی منع می‌کنند

مازندمجلس: وهاب عزیزی فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با ایلنا، در نقد همایش انتخاباتی اصولگرایان که با برند "مبنا" برگزار شده بود، گفت: نیروها و تشکل‌های جوان غایب اصلی این همایش بودند بنابراین مبنا به تنهایی نمی‌تواند بدنه اصولگرایی را نمایندگی کند. سخن تازه‌ای در همایش انتخاباتی اصولگرایان بیان نشد، همه تکرار شعارها و حرف‌های تاریخ گذشته‌ای بود که نسل جدید را اقناع نمی‌کند.

این فعال سیاسی گفت: آن چیزی که در همایش انتخاباتی اصولگرایان با عنوان "مبنا" اتفاق افتاد فراتر از سهم‌خواهی بود، تمامیت‌خواهی محض بود. روز گذشته تعدادی از رسانه‌ها از قول قالیباف تیتر زدند که قالیباف گفته باید سهم‌خواهی در انتخابات را حرام بدانیم، در ادامه آقای قالیباف دعوت به رقابت بدون سهم خواهی کرده بود. در حالی که سهم‌خواهی از قدرت سیاسی از اصول مبنایی دموکراسی است، لذا گزاره مطرح شده در همایش اصولگرایان در مخالفت و تضاد آشکار با عدالت سیاسی بود و باطل است. اصولا مبنای هر رقابتی سهم‌خواهی است، سهم از قدرت، سهم از افتخار، سهم از محبوبیت، شهرت و امثالهم. 

وی افزود: حتی خداوند برای ورثه شخص مرده نیز سهم تعیین کرده است، آقای قالیباف چگونه و با چه منطقی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی را از سهم‌خواهی منع می‌کنند، راهبرد مطرح شده در همایش "مبنا" ریشه در تفکرات پدرسالارانه دارد که اگر رشد کند، میوه‌ای به جز دیکتاتوری مدرن نخواهد داشت. 

عزیزی تاکید کرد: همایش اصولگرایان با عنوان" مجمع بیداری نیروهای انقلاب برگزار شد. سوال اینجاست، مگر نیروهای انقلاب تا حالا خواب بودند که این آقایان می‌خواهند آنها را بیدار کنند؟  چه کسانی قرار است بیدار شوند؟ آیا کسانی که بعد از نیم قرن شعار هنوز بیدار نشده‌اند با یک همایش بیدار می‌شوند؟ آیا کسی که خودش را به خواب زده باشد با همایش بیدار می‌شود؟ اگر بنا بر بیداری بود، صدای ناله و شکستن استخوان‌های مردم زیر چرخ سیاست‌های این جماعت کافی بود یک جهانی را بیدار کند. کسانی که در همایش اصولگرلیان به عنوان چهره‌های شاخص حرف‌های تاریخ گذشته و بی‌محتوا را تکرار کردند، همان‌هایی هستند که بایستی به تاریخ پاسخ بدهند، به شهدا و خانواده‌های شهدا پاسخ بدهند، به جانبازان و رزمندگان پاسخ بدهند، به همه انقلابیون جهان پاسخ بدهند که چرا به اسم انقلاب قدرت را به دست گرفتند ولی آنچنان که شایسته این ملت بود، شایسته نظام و انقلاب بود عمل نکردند. کدام یک از چهره‌‌ها و شخصیت‌های حاضر در آن همایش، در چهل سال گذشته در قدرت سیاسی حضور نداشتند؟

وی ادامه داد: محسن رضایی، حداد عادل، سید محمد حسینی، محمد باقر قالیباف، مصطفی چمران و دیگر عزیزان، کدامشان حضور نداشته‌اند؟ پس همه این عزیزان در چگونگی اوضاع اقتصادی، مسائل فرهنگی، اجتماعی و دیگر اتفاقات جاری کشور، خوب یا بد، سهیم هستند. امروز  فاصله و شکاف ایجاد شده بین مردم و مسئولین بر کسی پوشیده نیست، مسئولیت این شکاف با چه کسی است؟

این فعال سیاسی تاکید کرد: دو جریان مشهور سیاسی کشور که قاطبه قدرت سیاسی و اجرایی را در چهار دهه گذشته در اختیار داشته‌اند، قبل از هر چیزی بایستی نسبت به عملکرد خودشان پاسخگو باشند، فرقی هم نمی‌کند اصولگرا باشند یا اصلاح‌طلب، هر دو جریان باید قبل از ورود به انتخابات، گزارش عملکردشان به مردم ارائه‌ بدهند و مردم بر اساس عملکرد آنها تصمیم بگیرند نه شعارشان. به نظر من حتی مقام معظم رهبری نیز از عملکرد خیلی از مسئولین، مدیران اجرایی و  نمایندگان مجلس رضایت قلبی کافی ندارند، تائیدات و تعریف معظم له از باب تشویق و هدایت به جلو است که یک امر کاملا منطقی و لازم است. 

وی خاطرنشان کرد: در بخشی از همایش انتخاباتی اصولگرایان از زبان رئیس مجلس تاکید زیادی بر وحدت و انسجام نیروهای انقلاب صورت گرفت. در حالی که نیاز امروز مجلس و کشور به وحدت نخبگان و متخصصین است، متخصص‌هایی که وفادار به کشور و نظام باشند، اما وحدت و انسجامی که در همایش مبنا مطرح شد، بیشتر تداعی‌کننده وحدت افراد ساکت و بی‌اراده بود که تابع اشارات پدرسالاران و پدرخوانده‌ها باشند، چنین وحدتی اهداف بلندمدت کشور و نظام را تامین نمی‌کند.

عزیزی عنوان کرد: از نظر من کشور ما امروز به "مِنا" بیشتر از "مبنا" نیاز دارد، "مِنا" به مفهوم مجمع نجات ایران و انقلاب، مجمعی که برای نجات ایران و نجات انقلاب برنامه داشته دارد، نه مجمعی که تازه می‌خواهد نیروهایش را بیدار کند.  ما از تشکل‌ها و جریان‌های مستقل کشور دعوت می‌کنیم به مجمع نجات ایران و انقلاب بپیوندند. ساز و کارها و برنامه‌های "مِنا" را در آینده نزدیک به اطلاع عموم مردم خواهیم رساند.

وهاب عزیزی شورای ائتلاف اصولگرایان قالیباف حدادعادل انتخابات