برگزیده ها
عمداً شرایطی را ایجاد کرده‌اید که مردم در انتخابات مشارکت نکنند/ به دنبال حذف جمهوریت نظام هستند

آقایانی که اصلاح طلبان را متهم به غرب گرایی می‌کنند دارای گرین کارت امریکا هستند

مازندمجلس: جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات به جماران گفت: آقایان در شرایطی به دنبال یافتن نسبت اصلاح طلبان با امام و انقلاب هستند که تنها گروهی که نسبتشان با امام روشن است، اصلاح طلبان هستند. این موضوع بر کسی پوشیده نیست. اساساً این نوع نظارت استصوابی را که اکنون شاهدش هستیم، چه نسبتی با امام و انقلاب دارد؟ این نوع نظارت از کجا آمده؟ امام قائل به نظارت استصوابی بود؟ در زمان امام چرا نظارت استصوابی نبود؟! اصلاح طلبان در برابر امام ایستادند یا جریان معروف به «۹۹ نفر اصولگرا»؟ کدامیک جلوی امام ایستادند؟ این جا است که می‌گویم آقایان فرار به جلو می‌کنند! مجلش ششم با اکثریت اصلاح طلب، بالاترین معدل «ایثارگری» را در ۶ دوره مجلس دارد. 

سخنگوی جبهه اصلاحات در پاسخ به اظهارات سخنگوی جبهه پایداری در گفت و گو با ایرنا، گفت: متاسفانه این جریان که خط فکری اش کاملاً برای جامعه روشن است با ادعای دروغین تبعیت از امام(ره)، به دنبال حذف جمهوریت نظام برخلاف میثاق ملی(قانون اساسی) و تبدیل نظام به حکومت اسلامی هستند. اینها به نام امام و بر خلاف اندیشه واقعی او، مردم را به انقلاب و نظام بدبین کرده اند. این جریان اگر قدرت و جرات پیدا کند، پرچم رسمی مخالفت با امام را به دست خواهد گرفت.

مهم است که مردم خودشان انتخاب کنند که سلمان فارسی می‌خواهند یا شخص دیگری را

جواد امام به جماران گفت: اگرچه پاسخ دادن به این نوع سخنان دشوار است، اما اگر پاسخ داده نشود، با القای این مطالب به جامعه، انحرافات بیشتری ایجاد می شود. به اعتقاد من، آقای متقی فر و جریانی که ایشان سخنگوی آن است یا با جامعه وخاستگاه آن بیگانه هستند یا اساساً مردم را نادیده گرفته اند. همین اشاره ایشان به ۲۹۰ سلمان فارسی، عجیب است. مگر قرار است ما سلمان فارسی را انتخاب کنیم؟ ما باید اجازه بدهیم مردم در درجه اول ازحق انتخاب شدن و انتخاب کردن برخوردار شوند و با به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت خود، نمایندگان مورد نظرشان را با حضور تمامی گرایش‌هاو سلایق سیاسی به عنوان برآیندی از کل جامعه در یک انتخابات کاملا آزاد و رقابتی انتخاب نمایند. حال ممکن است از بین نمایندگان منتخب مردم فردی همچون سلمان فارسی هم پدید آید یا خیر. سلمان فارسی «ساختنی» نیست. مهم است که مردم خودشان انتخاب کنند که سلمان فارسی می‌خواهند یا شخص دیگری را. باید به خواست مردم احترام بگذاریم.

سخنگوی جبهه پایداری تهمت‌هایی را به اصلاح طلبان زده که مصداق بارز «فرار رو به جلو» است

وی افزود: ایشان تهمت‌هایی را به اصلاح طلبان زده که مصداق بارز «فرار رو به جلو» است. این که آقایان مدعی «غرب گرایی اصلاح طلبان» هستند و دولت قبلی را غرب گرا می‌دانند چه مفهومی دارد؟ اعضای جبهه پایداری خود را انقلابی می‌دانند، در حالی که تاریخچه این جریان و پدر معنوی آنها آیت الله مصباح یزدی و انجمن حجتیه نشان می دهد که ایدئولوژی ایشان نه تنها نسبت با انقلاب ندارد، بلکه به نوعی در تقابل با اندیشه‌های امام قرار دارد. اگر تعداد اندکی افراد که شامل اصول گرایان و از جمله اصلاح طلبان نیز می شود قبل از انقلاب برای گذراندن تحصیلات تکمیلی به آمریکا رفته اند، در خارج از کشور عضو انجمن‌های اسلامی بوده و بعد هم در جریان‌های انقلاب و دفاع مقدس حضور فعال داشتند و به تثبیت نظام کمک کردند. امروز آقایانی که هیچ نقشی در انقلاب نداشته اند، سعی دارند انقلابی‌ها را کنار بزنند و به افرادی اتهام غرب گرایی می‌زدند که اصلا هیچ توجیهی ندارد.

چگونه به آقای روحانی تهمت می‌زنند؟/ آقایانی که اصلاح طلبان را متهم به غرب گرایی می‌کنند دارای گرین کارت امریکا هستند

سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: چگونه آقای متقی فر، آقای روحانی را که با عبور از فیلتر شورای نگهبان و فیلترهای امنیتی نظام و با رای اکثریت مردم به عنوان رییس جمهور انتخاب شد را غرب گرا می‌نامد؟! آقای روحانی نه تنها عضو «مجلس خبرگان رهبری»، بلکه به مدت ۱۶ سال نیز نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی و دبیر این شورا بودند. قبل‌تر در دوران جنگ، آقای روحانی فرمانده پدافند کشور بوده اند. این تهمت‌ها را چگونه به آقای روحانی می‌زنند؟ آقایانی که اصلاح طلبان را متهم به غرب گرایی می‌کنند، خود و همفکران آنان در همین دوره نماینده مجلس شورای اسلامی، دارای گرین کارت امریکا هستند. نکته جالب این است که این افراد به رئیس جمهوری که مردم انتخاب کرده اند تهمت غرب گرایی می‌زنند!

جواد امام ابراز عقیده کرد: ظاهرا هرکسی در مقابل جبهه پایداری قرار بگیرد، ولو با خواست اکثریت مردم باشد، مستوجب هراتهامی از جمله غرب چرایی و هر اتهام دیگری که آقایان بنا به ایدئولوژی که از آن پیروی می کنند، مباح دانسته و برای از میدان به در کردن و حذف رقیب به آن متوسل می‌شوند

در زمان امام چرا نظارت استصوابی نبود؟!/ اصلاح طلبان در برابر امام ایستادند یا جریان معروف به «۹۹ نفر اصولگرا»؟

وی افزود: آقایان در شرایطی به دنبال یافتن نسبت اصلاح طلبان با امام و انقلاب هستند که تنها گروهی که نسبتشان با امام روشن است، اصلاح طلبان هستند. این موضوع بر کسی پوشیده نیست. اساساً این نوع نظارت استصوابی را که اکنون شاهدش هستیم، چه نسبتی با امام و انقلاب دارد؟ این نوع نظارت از کجا آمده؟ امام قائل به نظارت استصوابی بود؟ در زمان امام چرا نظارت استصوابی نبود؟! اصلاح طلبان در برابر امام ایستادند یا جریان معروف به «۹۹ نفر اصولگرا»؟ کدامیک جلوی امام ایستادند؟ این جا است که می‌گویم آقایان فرار به جلو می‌کنند! مجلش ششم با اکثریت اصلاح طلب، بالاترین معدل «ایثارگری» را در ۶ دوره مجلس دارد.

با ادعای دروغین تبعیت از امام(ره)، به دنبال حذف جمهوریت نظام هستند

جواد امام ادامه داد: متاسفانه این جریان که خط فکری اش کاملاً برای جامعه روشن است با ادعای دروغین تبعیت از امام(ره)، به دنبال حذف جمهوریت نظام برخلاف میثاق ملی(قانون اساسی) و تبدیل نظام به حکومت اسلامی هستند. اینها به نام امام و بر خلاف اندیشه واقعی او، مردم را به انقلاب و نظام بدبین کرده اند. این جریان اگر قدرت و جرات پیدا کند، پرچم رسمی مخالفت با امام را به دست خواهد گرفت.

اگر اصلاح طلبان در حال حذف شدن هستند، پس شما چرا تا این حد دست وپا می زنید؟

دبیرکل حزب مجمع ایثارگران گفت: آقای متقی فر می‌گوید اصلاح طلبان در حال حذف شدن از قدرت و سیاست هستند؛ چرا شجاعت ندارید با صراحت اعلام کنید برای حذف اصلاح طلبان سالها برنامه ریزی کرده اید؟! اگر اصلاح طلبان در حال حذف شدن هستند، پس شما چرا تا این حد دست وپا می زنید؟ چرا برای حذف جریان‌های سیاسی و روی گردان شدن اکثریت مردم از صندوق، به بدعت گذاری های خطرناک و ضد مردمی روی آورده اید؟ اگر واقعا اصلاح طلبان در حال حذف شدن هستند، امکان رقابت در انتخاباتی آزاد را فراهم آورید.

امام، میزان را رأی مردم می‌دانستند، اما آقای مصباح رأی مردم را زینت می‌دانست/ تفاوت امام با ایدئولوگ و رهبر فکری و معنوی آقایان این است

وی افزود: ادعا می کنید که اصلاح طلبان از بسیج و شهدا یادی نمی‌کنند! اصلاح طلبان خود منسوب به این جریان بوده اند و اگر بسیجی شکل گرفته در بستر دفاع از تمامیت ارضی و منافع ملی و حمایت تمامی آحاد مردم از جمله نیروهای خط امامی (اصلاح طلبان امروز) منهای جریان فکری منتسب به آقای مصباح بوده است. خوشبختانه سابقه این جریان در دوران دفاع مقدس بسیار درخشان و غیر قابل انکار است. با گذشت ۴۴ سال از انقلاب، از دید سلطنت طلبان و براندازان، همچنان اصلاح طلبان متهم ردیف اول هستند. امام فرمان تشکیل بسیج را دادند و این موضوع نیز افتخار همه ما است. اصلاح طلبان قائل به استفاده از نام شهدا برای رسیدن به اهداف سیاسی و استفاده ابزاری نبوده و نیستند. حفظ احترام خون شهدا و خانواده آنان و بسیجی که در راه منافع ملی قدم برداشته و باعث حفظ آب و خاک و ناموس ما شده، بر همه ما واجب است.

وی افزود: امام، میزان را رأی مردم می‌دانستند، اما آقای مصباح رأی مردم را زینت می‌دانست. تفاوت امام با ایدئولوگ و رهبر فکری و معنوی آقایان این است. بنابراین، بهتر است این جریان خود را به امام و انقلاب منتسب نکنند. این‌ جریان در گام دوم انقلاب تلاش کرده اند، آن‌هایی را که با امام و انقلاب نسبت واقعی دارند، حذف کنند. این افراد ادعا می کنند که ملت مخالف مذاکره اصلاح طلبان یا دولت قبل بوده است.

جواد امام با بیان اینکه دولت قبل، دولتی بوده که برآیند نظر اصلاح طلبان و رأی اکثریت مردم بوده است، یادآور شد: آقای روحانی هیچوقت مدعی اصلاح طلبی نشده است. آقایان می‌گویند مذاکرات برجام، مخالف خواست ملت بوده است. اگر مخالف خواست ملت جلو رفته اند، پس چرا شما هم امروز به دنبال همان مسیر هستید؟ مقصر این وضعیت اقتصادی که امروز مردم درگیر آن شده اند، خود شما هستید. شما حتی رأی مردم را نپذیرفته و مردم را متهم به غرب گرایی و بی دینی کرده اید. تهمت را ما می‌زنیم یا شما؟! بر اساس حرف‌های شما، اکثریت مردم، غرب گرا محسوب می شوند. اگر دین دارید باید برای مردم حق قائل باشید. اسلام برای مردم حق قائل شده است، اگر پای بند انقلاب هستید، جمهوری اسلامی نیز مطابق قانون به مردم، حق انتخاب داده است. اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید واعتراف کنید که رای مردم را از اساس قبول ندارید.

انقلابی گری بدون عقلانیت ارزشی ندارد و نمونه بارز آن داعش است

جواد امام گفت: شما عمداً شرایطی را ایجاد کرده اید که مردم در انتخابات مشارکت نکنند. مجلس فعلی که از دید شما انقلابی است، رفتارهای غیر عقلانی بسیاری دارد، در صورتی که عملکرد یک انقلابی واقعی باید با عقلانیت همراه باشد. انقلابی گری بدون عقلانیت ارزشی ندارد و نمونه بارز آن داعش است که سابقه آن بر همگان روشن است. اگر مجلس بر خلاف خواست اکثریت قانون را اصلاح می‌کند، این قانون نیز از جامعیت لازم برخوردار نیست. جالب است که آقایان از همین مجلس انقلابی هم گله دارند و می‌گویند انتظارات آنها را برآورده نکرده است. پس این مجلس به دنبال اهداف جبهه پایداری بوده، نه خواست مردم ایران. جبهه پایداری حتی از جریان اصولگرا درخواست کرده، جایگاه این جبهه را تضعیف نکنند. جبهه پایداری اگر جایگاهی دارد از مردم است و باید خواسته‌های خود را در جهت حفظ نظام و یکپارچگی کشور تنظیم کند. این‌ها فقط به فکر جایگاه جبهه پایداری هستند، نه منافع ملی، کشور، مجلس و دین!

افراد با این سوابق مغشوش می‌توانند اصلاح طلبان را متهم کنند؟

وی افزود: آقای متقی فر به اصلاح طلبان افترا زده که با گروه‌های مسلح ضد انقلاب همکاری می‌کند. این در حالی است که فرزند یک نماینده اصولگرای مجلس که اخیرا از زندان آزاد شده، سابقه همکاری با منافقین را داشته و یا فرزند مشاور یکی از کاندیداهای اصولگرای ریاست جمهوری اخیر و از اساتید دانشگاه امام صادق(ع) در اسرائیل است. واقعا این افراد با این سوابق مغشوش می‌توانند اصلاح طلبان را متهم کنند؟ آیا گذشته این افراد را می توان نادیده گرفت؟ این افراد منطبق با سوابق و نگاهی که دارند به دنبال محدود کردن اینترنت و تضعیف معیشت مردم هستند. جالب است که با صراحت می‌گویند جبهه پایداری با دولت رئیسی ارتباط  سیستماتیک دارند. اگر این دولت متعلق به همه آحاد جامعه است و باید در قبال همه پاسخگو باشد چرا فقط با جبهه پایداری در تماس است؟!

سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: این‌ها که می‌گویند سفره مردم را اصلاح طلبان کوچک کرده اند، باید به گذشته خود و دولت آقای احمدی نژاد رجوع کنند، نه به وعده‌های محقق نشده دولت سیزدهم. این‌ها از برجام در کنار به اصطلاح خودشان «فتنه ۸۸» یاد می‌کنند.

وی در ادامه گفت: برجام بحث مستقل دیگری دارد که با تایید رهبری و در راستای منافع نظام، انجام شده است. اگر مردم از عملکرد روحانی راضی نبودند دور دوم با رأی بیشتر انتخاب نمی‌شد. مردم تعیین کننده هستند و نمی‌توانیم مردم را نادیده بگیریم. چهار دهه از انقلاب گذشته و باید از دستاورد‌های انقلاب حفاظت کنیم. دیگر دوران آزمون و خطا گذشته است. از طرفی، از رفراندم نام می برند، ولیکن حضور مردم در مناسبات اجتماعی ، سیاسی و مذهبی را به مثابه رفراندم گرفته؛ حال آنکه در قانون اساسی برای خروج از بحران‌ها و چالش های موجود و دهها مشکل پیچیده در کشور می‌توان از این سازوکار استفاده کرد و کمتر به جای مردم سخن بگویند آقایان صحبت‌هایی می‌کنند که هیچ نسبتی با جمهوری و قانون اساسی ندارد.

مگر می‌شود بدون حضور حداکثری مردم جمهوریت را پابرجا کرد؟/ اصلاً دموکراسی بدون حضور اکثریت مردم بی معنی است

جواد امام گفت: صحبت از فعالیت احزاب می‌کنند که در قانون اساسی نیز تصریح شده، اما در قوانین ما به آن پرداخته نشده و در نتیجه حزب هیچ نقشی در انتخابات ما ندارد. مگر می‌شود بدون حضور حداکثری مردم جمهوریت را پابرجا کرد؟ اصلاً دموکراسی بدون حضور اکثریت مردم بی معنی است. آیا قرار است یک اقلیت نظرات خود را بر اکثریت تحمیل کند؟»

وی افزود: باید بر اساس آن چه مورد قبول اکثریت مردم است حرکت کرد. قرار نیست مردم حتما با نظرات جبهه پایداری موافق باشند. این‌ها نه تنها مردم را قانع نکرده اند، بلکه اصولگرایان را متهم کرده اند. این‌ها می‌گویند حتی اگر کسی توبه کرد، نباید به وی فرصت داده شود. متأسفانه آقای متقی فر، بدون انصاف و عدالت سخنانی پر از تهمت، مطرح کرده است. این در حالی است که اصلاح طلبان رقیب این جریان نیستند، بلکه رقیب اینها مردم هستند. این انحرافی که در انقلاب و بر خلاف آرمانهای آن ایجاد شده و ما امروز شاهد آن هستیم هیچ مناسبتی با جمهوری و اندیشه امام ندارد.

جواد امام جبهه پایداری اصلاح طلبان شورای نگهبان انتخابات