برگزیده ها
گلایه نماینده مردم ساری از طولانی شدن افتتاح نیروگاه زباله‌سوز/ خسارت هزار میلیاردی به ساری با تعلل در افتتاح نیروگاه زباله‌سوز

هدف از این پروژه این بود، پسماند مرکز استان را که عدد قابل توجهی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن در روز است را به شیوه بهداشتی دفع کند تا توجیه اقتصادی داشته باشد.

مازندمجلس: منصورعلی زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری درباره آخرین وضعیت زباله‌سوز ساری و  شرایط اجرایی شدن این طرح با توجه به مطالبه رئیس جمهور اظهار کرد: نیروگاه زباله‌سوز  از سال ۹۰ استارت خورد ولی هنوز به بهره‌برداری نرسید.

وی افزود: هدف از این پروژه این بود، پسماند مرکز استان را که عدد قابل توجهی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن در روز است را به شیوه بهداشتی دفع کند تا توجیه اقتصادی داشته باشد، به همین دلیل این پروژه در حومه شهرستان ساری شهرک مصطفی خمینی شکل گرفت.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی درباره دلیل طولانی شدن این پروژه که حتی رئیس‌جمهور هم در این زمینه تذکر دادند، اظهار کرد: یکی از دلایلی که موجب طولانی شدن این پروژه شد، نداشتن متولی که به‌طور منظم و دقیق این پروژه را پیگیری کند، بوده است که باید متولی این پروژه مدیریت استان باشد، با توجه به اینکه موضوع مهمی هم برای مازندران و هم برای کشور به‌شمار می‌رود.

خسارت هزار میلیاردی به ساری با تعلل در افتتاح نیروگاه زباله‌سوز

زارعی با بیان اینکه باید از همان زمان فرد اول اجرایی استان موضوع را برعهده می‌گرفت که خلائی نباشد، گفت:  از همان سال ۹۰ که استارت خورد تابه حال بیش از هزار میلیارد تومان خسارت به دنبال داشت چرا که مسؤولان شهری برای حمل زباله مجبور به انتقال پسماند با هزینه‌های بالا بودند.

وی اظهار کرد: در آخرین پیگیری‌ها اعلام شد این پروژه ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود درحالی‌که افتتاح این پروژه در این زمان بعید است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت سیزدهم که روی کار آمد دیدیم پیگیری‌های زیادی در این زمینه داشتیم و مکاتبه‌ای با وزیر کشور صورت گرفت که جدای از تذکرات و جلسات با مجمع نمایندگان بود.

زارعی اضافه کرد: شهریور ماه ۱۴۰۰ بود که رئیس‌جمهور در سفر به مازندران شخصا در محل پروژه حضور یافت و اعلام شد تا پایان سال طی ۶ ماه انجام شود ولی بیش از دو سال دارد می‌گذرد.

گلایه زارعی از وزیر کشور

وی با تاکید بر اینکه کسانی که باید مسؤول کار باشند باید خودشان وارد میدان می‌شدند، خاطرنشان کرد: با تذکر و اخطار رئیس جمهور به وزیر کشور تکلیف تمام است و بلافاصله نمایندگان عالی دولت در استان باید کار را پیش ببرند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از رئیس‌جمهور، اظهار کرد: از وزیر کشور گلایه داریم دو سال از آن ماجرا گذشته و رئیس‌جمهور هم در این زمینه تذکر دادند که باید جلسات به‌طور جدی پیگیری شود البته همین پیگیری‌ها باعث شد کار به اینجا رسید ولی ما روی شیوه پیگیری کار حرف داریم.

ترک فعل بعضی دستگاه‌ها در فعالیت غیرقانونی یک فروشگاه

زارعی در بخش دیگری از سخنان خود درباره راه‌اندازی یک فروشگاه بزرگ در شهر ساری و اعتراضاتش به این فروشگاه درباره ساخت آن، گفت: بحث ساخت بی‌ضابطه هایپر قدمت موضوع بسیار مهمی است نه اینکه فقط مرکز تجاری دارد،احداث می‌شود بلکه همه افراد در برابر قانون باید یکسان برخورد شود.

وی افزود: درست است این مرکز تجاری اشتغال ایجاد کرد و همه توان ما بحث معیشت، اشتغال و سرمایه‌گذاری است اما باید بگوییم نباید بدون ملاحظات قانونی کار انجام شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجرای قانون را مهم‌تر می‌دانم، تصریح کرد: الان هم به دنبال هستیم کار سرمایه‌گذار انجام شد؛ چرا نباید براساس قوانین انجام شود و باید همه مراحل قانونی پیش برود.

زارعی بیان کرد:  در کمیسیون ماده ۹۹ باید پیش‌بینی شود تا جلوی فعالیت این مرکز گرفته شود تا پروژه تعیین تکلیف شود.

پلمب فروشگاه غیرمجاز بر اساس اعلام کمیسسون ماده۹۹

وی با اشاره به اینکه متولیان امر باید گزارش دهند اگر قرار است ساختمانی ساخته شد اصل بر این است دارای مجوز باشد، گفت: وقتی ساخته شد در پاسخ چرا الان متولی کار اجرا نیستیم و ما ناظر هستیم، چند وقت پیش مکاتبه‌ای از طریق حوزه راه دیدیم که باید جلوی این مرکز گرفته شود ولی باز هم اتفاقی نیفتاد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون ماده ۹۹ مکان را پلمب کرده و عوارض قانونی را پرداخت کند، افزود: اینکه همین جلسات تشکیل نشد این تخلف است و باید همه دستگاه‌هایی که ترک فعل انجام دادند را معرفی کنیم و باید پاسخگو باشند‌.

زارعی با تاکید بر اینکه باور کنید فرد را نمی‌شناسم ولی باید همه در برابر قانون یکسان باشند، خاطرنشان کرد: افرادی که ترک فعل کردند باید همچنان که از یک دکه ۱۲ متری مجوز می‌خواهند از این مجموعه هم بخواهند و در این زمینه از مسؤولان استان گلایه دارم که چرا پیگیری نمی‌شود.

وی گفت: باید با موارد این چنینی برخورد شود تا مردم طعم شیرین عدالت را بچشند و اسامی دستگاه‌هایی را که ترک فعل کردند را به مردم معرفی می‌‌کنیم.

منصورعلی زارعی ساری زباله سوز