برگزیده ها
حضور معاون رئیسی در «همایش انتخاباتی مبنا»، نسنجیده و ناپخته بود/ مجریان انتخابات بیشتر دقت کنند

حضور مجریان انتخابات در گردهمایی های انتخابات خلاف عرف است

مازندمجلس: همایش ۴ هزار نفره اصولگرایان زیر سقف حرم امام، هنوز با واکنش ها و نقدهایی همراه است. از دعوت نکردن اعضای شورای وحدت تا مبهم بودن هزینه های برگزاری این همایش.

با این وجود پیام رئیسی به این کنگره که از سوی حدادعادل مطرح شد و ثبت شدن عکس معاون پارلمانی دولت، این شائبه را ایجاد کرده است که دولت به عنوان بازوی اجرایی انتخابات درحال علنی کردن گرایشش به یک جریان خاص است.

عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا و چهره نزدیک به قالیباف به خبرآنلاین می گوید: «پیام رئیسی که حدادعادل نقل قول کرد را همسو با حضور معاون دولت در گردهمایی مبنا نبینید»

او البته تاکید می کند که «حضور مجریان انتخابات در گردهمایی های انتخابات خلاف عرف است».

مشروح گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با عباس سلیمی نمین را بخوانید؛

آقای سلیمی نمین! با توجه به اینکه دولت بازوی اجرایی انتخابات است، تحلیل شما از حضور معاون پارلمانی دولت در گردهمایی انتخاباتی مبنا و حتی نقل قول مطرح شده از رئیسی مبنی براینکه دوست داشت در این گردهمایی باشد، چیست؟

علی القاعده نیروهای نظارت کننده و مجری انتخابات می بایست دقت و تلاش جدی داشته باشند که هیچ نوع گرایش سیاسی از رفتار آنها تلقی نشود و بی طرفی آنها مخدوش نگردد.قطعا شرکت معاون پارلمانی رئیسی در اجلاس یک جریان سیاسی که در رابطه با انتخابات برگزار شده ناپختگی تلقی می شود و کار نسنجیده ای است که هرگز نباید چنین کاری صورت می گرفت.

حضور مجریان انتخابات در گردهمایی های انتخابات خلاف عرف است

می توان گفت به نوعی یک اقدام خلاف قانون از سوی دولت رخ داده است؟

حالا شاید خلاف قانون تلقی نشود ولی قطعا خلاف عرف است چرا که نباید کسانی که مجری انتخابات هستند در مراسم ها ی جریانات سیاسی که در رابطه با انتخابات برگزار می شود شرکت کنند.می توانند در نشست سالانه یک حزب بعنوان میهمان شرکت کنند اما قطعا در مراسم انتخاباتی این خلاف عرف محسوب می شود و باید دقت کرد.

هماگونه که رئیس جمهور از شرکت در این جلسه پرهیز کردند و به نوعی در این زمینه عذرخواهی کردند باید معاون پارلمانی هم این مطلب را درک می کردند که حضور او مطابق با ارزیابی های جامعه نیست.طبیعتا جامعه طلب می کند که مجریان دقت بیشتری در رفتار خود داشته باشند.

پیام رئیسی را همسو با حضور معاون دولت در گردهمایی مبنا نبینید

پیام آقای رئیسی و حضور معاون پارلمانی در این کنگره شائبه جهت گیری در انتخابات به نفع یک جریان سیاسی را ایجاد نمی کند؟

شما اینها را همسو تلقی کردید ومن این موضوع را همسو تلقی نمی کنم ،بلکه برعکس رئیس جمهور رفتار محترمانه ای دارد و به صورت محترمانه دعوت را رد می کند اما معاون رئیس جمهور عکس آن عمل می کند و اینها در یک راستا نیست و بنظر من با هم اختلاف دارد .

بهرحال می توان برداشت دخالت مدیر اجرایی در فرایند انتخابات را به نوعی داشت و .

نمی توان به آن دخالت اطلاق کرد اما قطعا زمینه ساز شائبه هایی است و طبیعتا باید از شائبه ها هم پرهیز کرد. قاعدتا هر چیزی که تلقی برخی گروه ها نسبت به تمایل گروه های اجرایی انتخابات به یک جریان را ایجاد کند زیان آور است.

در زمان دولت سازندگی وقتی بنا بود حزب کارگزاران شکل بگیرد برخی وزرا در شورای مرکزی حضور داشتند و رهبری پیام دادند که تشکیل حزب مشکلی نیست اما وزرا نباید در آن حضور داشته باشند ،با توجه به آین فرمایش رهبری این رفتار دولت کنونی را چگونه ارزیابی می کنید؟

البته در آن زمان وزرا در حزب ماندند ولی تذکر رهبری بسیار بجا بود. این حرکت می تواند در جامعه تلقی های ناصواب را شکل دهد.

عباس سلیمی نمین اصولگرایان انتخابات