برگزیده ها
هیات‌های اجرایی، گردانندگان ستاد انتخاباتی رئیسی هستند/ اگر کسی از جبهه پایداری و یا نزدیک به آن‌ها نباشد در این انتخابات بیچاره است

نام و عکس عضو هیات اجرایی را در شهر مورد نظر به مردم نشان دهند و ببییند مردم او را می‌شناسند و اصلاً معتمد آن‌ها هست یا نه؟

مازندمجلس: در حالی یازدهم اسفندماه شاهد برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس خواهیم بود که به نظر خیلی از چهره‌های برجسته از جمله اصلاح‌طلبان برای ثبت‌نام پا پیش نگذاشتند. از طرفی عده‌ای بر این باورند که چون فضای اقتصادی و سیاسی کشور مساعد نیست احتمال کاهش مشارکت در این رقابت سیاسی بالا است.

در همین رابطه، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌ آبادی، نماینده سابق رشت، به خبرنگار سیاسی منیبان گفت: اگر فضای سیاسی کشور بهتر بود و معیشت مردم هم در این سال‌ها اوضاع و احوال مساعدتری پیدا می‌کرد حتماً افراد بیشتری از جناح‌های مختلف ثبت‌نام و انتخابات پرشورتر می‌شد.

او افزود: چند سالی است که کانون‌های تصمیم‌ گیری در کشور یکدست شده‌اند. کشورهای تک‌ قطبی هیچ‌گاه رشد نمی‌کنند مثل کره شمالی و روسیه و حتی چین که اقتصادش در حال فرو ریختن است. کشورهایی با تضاد افکار در جهت مثبت شانس افزایش رشد را دارند.  

جعفرزاده تصریح کرد: انتخاب اعضای هیات‌های اجرایی در سراسر ایران، عجیب و غریب بوده است. یعنی خیلی از این افراد اساساً ناشناس هستند چه برسد به اینکه بخواهند معتمد مردم باشند. دولت سیزدهم نباید این ترکیب‌ها را انتخاب می‌کرد. دولت‌های آقایان خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی، هیات‌های اجرایی‌شان ترکیبی از معتمدین منطقه بودند ولی الان هیات‌های اجرایی کاملاً گردانندگان ستاد انتخاباتی رئیسی هستند و اصلاً از گروه‌ها و جناح‌های دیگر در بین آن‌ها دیده نمی‌شود و این خیلی بد است.

نماینده سابق رشت اظهار کرد: من حاضرم یک نام از اعضای هیات‌های اجرایی را به وحیدی، وزیر کشور، بدهم او و همفکرانش که ادعا دارند این افراد معتمد هستند، نام و عکس عضو هیات اجرایی را در شهر مورد نظر به مردم نشان دهند و ببییند مردم او را می‌شناسند و اصلاً معتمد آن‌ها هست یا نه؟ به نظرم با این رویه خیلی امیدی به رقابت برابر در انتخابات نیست.

او یادآور شد: شک نکنید ناظرین صندوق‌های انتخاباتی و بازرسین توسط همین افراد ناشناس و غیرمعتمد انتخاب خواهند شد. به نظر من، اگر کسی از جبهه پایداری و یا نزدیک به آن‌ها نباشد در این انتخابات بیچاره است. حتی شرایط برای شخص قالیباف و دوستانش هم در انتخابات پیشرو پیچیده است، مگر اینکه جریان قالیباف جلوی این‌ها زانو بزند. مجلس دوازدهم کاملاً مهندسی شده است.

جعفرزاده گفت: جبهه پایداری‌ها چون قدرت دارند و تمامیت‌ خواه هستند می‌توانند برای دیگران مشکل‌ساز شوند. بسیاری از مدیران کل و مدیران سطوح میانی وزارتخانه‌ها از جنس جبهه پایداری هستند. یعنی لیست دارند و مثلاً می‌گویند معاون فلان مدیر هنوز سر کار است، پس عوضش کنید و فلان مداح را جایش بگذارید. گاهی آدم‌های غیرتخصصی را بر سر مسند می‌گذارند مثلاً مجری قرآنی، مدیر پتروشیمی، می‌شود. این کارها در حق کشور و مردم مظلوم جنایت است.

نماینده سابق رشت در پایان خاطرنشان کرد: چگونه شخصی که 30 سال معتمد یک شهر بوده امسال دیگر معتمد نیست و جای او فردی دیگر عضو هیات اجرایی شده است؟

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌ آبادی جبهه پایداری انتخابات