برگزیده ها
امکانات تبلیغاتی عادلانه در اختیار نامزدها قرار می‌گیرد/ راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی برای ۲۰۸ حوزه انتخابیه

یک هزار و ۲۱۸ هیأت اجرایی اصلی و فرعی در سراسر کشور تشکیل شده و به آغاز فعالیت پرداخته‌اند که این هیات‌ها هم‌اکنون مشغول بررسی صلاحیت‌ها هستند.

مازندمجلس: در همایش توجیهی - آموزشی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، مدیران دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در استان‌ها و مدیران انتخاباتی استانداری‌ها از طریق تماس تصویری با محل برگزاری همایش در تهران که امین‌الله زمانی مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان و محسن اسلامی مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور و سخنگوی ستاد انتخابات حاضر بودند، ارتباط داشتند.

زمانی در ابتدای این نشست با اشاره به قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این قانون به بهره‌مندی عادلانه و برابر نامزدهای انتخاباتی از امکانات عمومی برای تبلیغات اشاره و پیش‌بینی شده تا در هر استان، هیات (کارگروه) بررسی تبلیغات شکل بگیرد.

اشاره مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان به ماده ۸۱ قانون انتخابات مجلس بود که در آن آمده است: «به منظور ساماندهی و مدیریت تبلیغات انتخاباتی و ایجاد فضای مناسب جهت تحقق انتخابات رقابتی و نیز تضمین بهره‌مندی یکسان نامزدها از امکانات دولتی و عمومی، هیات استانی بررسی تبلیغات در هر استان یک هفته پس از پایان ثبت‌نام داوطلبان زیر نظر هیات اجرایی مرکزی انتخابات تشکیل می‌شود.»

مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان فلسفه شکل‌گیری این هیات‌ها در هر استان را تضمین عدالت انتخاباتی در تبلیغات و نظارت بر رفتارهای تبلیغاتی نامزدها عنوان کرد و ابراز امیدواری داشت که آیین‌نامه اجرایی آن هرچه زودتر از سوی وزارت کشور ابلاغ شود.

زمانی در ادامه به بیان و توضیح تبصره‌های این ماده پرداخت و گفت: باید تلاش شود تا امکانات عمومی و دولتی برای تبلیغات نامزدها شناسایی و به کار گرفته شود تا شاهد شکل‌گیری شور و شوق انتخاباتی و افزایش مشارکت عمومی باشیم.

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور نیز در این نشست با بیان اینکه وزارت کشور در تلاش برای برگزاری پرشور انتخابات است، اعلام کرد: تاکنون جلساتی برای اجرای هرچه بهتر انتخابات بین وزارت کشور و شورای نگهبان برگزار شده است.

وی درباره قانون جدید انتخابات هم گفت: اجرای این قانون به تحقق راهبردهای اعلامی مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت کمک خواهد کرد. امیدواریم با اجرای کامل ماده ۸۱ قانون انتخابات، شور و نشاط خاصی به وجود بیاید و شاهد مشارکت مردم در انتخابات باشیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین اعلام کرد که یک هزار و ۲۱۸ هیأت اجرایی اصلی و فرعی در سراسر کشور تشکیل شده و به آغاز فعالیت پرداخته‌اند که این هیات‌ها هم‌اکنون مشغول بررسی صلاحیت‌ها هستند.

رحیمی نماینده سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست توضیحاتی درباره ابتکار این سازمان برای تبلیغات انتخاباتی این دوره و راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی برای ۲۰۸ حوزه انتخابیه توضیح داد و گفت: از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای برای رونق انتخابات بهره خواهیم برد.

انتخابات تبلیغات انتخاباتی صدا و سیما