برگزیده ها
احتمال عدم احراز صلاحیت برخی از نامزدها در هیئت‌های اجرایی/ دو رقمی شدن تعداد نامزدها در ساری

پیش‌تر ردصلاحیت نامزدها از سوی هیئت‌های اجرایی مسبوق به سابقه بوده است و بعضا چهره‌های شناخته شده نیز نتوانستند از فیلتر هیئت‌های اجرایی عبور کنند.

مازندمجلس: از هفتم آبان بررسی صلاحیت نامزدها در هیئت‌های اجرایی آغاز شد با وجود آنکه به گفته سخنگوی شورای نگهبان هیئت‌های اجرایی برای بررسی صلاحیت نامزدها، دو هفته زمان دارند اما برخی از نامزدها احتمالا نخواهند نتوانستند از فیلتر هیئت‌های اجرایی عبور نمایند.

براساس اخبار دریافتی و برآورد احتمالی از سوی نامزدها و حامیان آنان عمده دلایل عدم احراز صلاحیت نامزدها در این مرحله نقص در استعلام شش‌گانه (ثبت احوال، فراجا، دادستانی، وزارت خارجه، سازمان امور استخدامی، نهادهای آموزشی وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد، حوزه‌های علمیه) و یا عدم ارسال گواهی پنج سال سابقه مدیریت از سوی نامزدها بوده است.

پیش‌تر ردصلاحیت نامزدها از سوی هیئت‌های اجرایی مسبوق به سابقه بوده است و بعضا چهره‌های شناخته شده نیز نتوانستند از فیلتر هیئت‌های اجرایی عبور کنند.

از سویی با توجه به قانون جدید انتخابات و ارائه گواهی پنج سال سابقه مدیریت احتمال ریزش تعداد زیادی از نامزدها دور از انتظار نیست.

همزمان با تعطیلی یک هفته‌ای مجلس و حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه و بررسی صلاحیت‌ نامزدها در هیئت‌های اجرایی افکارعمومی نزدیکان نامزدها معطوف به اعلام نتیجه این هیئت شده است.

در ساری نیز احتمال می‌رود پس از بررسی صلاحیت در هیئت‌های اجرایی و همچنین انصراف عده‌ای دیگر، تعداد نامزدها دو رقمی شده و به کمتر از صد نفر کاهش یابد.

هیئت های اجرایی انتخابات مجلس دوازدهم