برگزیده ها
نامزدهای انتخابات باید در چارچوب قانون، تبلیغات کنند/ در این دوره از انتخابات باید از روش‌های نوین تبلیغاتی استفاده کرد

مقام عالی دولت در مازندران از ستاد انتخابات استان خواست نسبت به تهیه و راه اندازی بانک اطلاعاتی جامع تبلیغات حداکثر ظرف ۱۵ روز آینده اقدام کند.

مازندمجلس: سیدمحمود حسینی پور در جلسه بررسی تبلیغات انتخابات مازندران در ساری، افزود: دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی قصد دارند با کمرنگ جلوه دادن این دوره از انتخابات به نظام اسلامی ضربه وارد کنند، غافل از این اینکه مردم همچنان دوستدار و دلداده انقلاب هستند و با حضور پرشور در این رویداد سیاسی مهم تمام نقشه های آنان را نقش برآب می کنند.

وی، برگزاری انتخابات متعدد در نظام اسلامی را مظهر حاکمیت مردم سالاری دینی در کشورمان عنوان کرد و با بیان اینکه انتخابات در نظام اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت:‌ دشمنان با استفاده از تمام امکانات و ظرفیت های موجود قصد کمرنگ جلوه دادن این دوره از انتخابات را دارند و یکی از مهم ترین محورهای تهاجم دشمنان نیز در تبلیغات انتتخابات است.

استاندار مازندران، تاکید کرد که در هنگام تبلیغات نامزدهای انتخاباتی، حق نظام باید دیده شود و این مهم باید مورد توجه بیش از پیش نامزدها قرار گیرد تا دشمنان نتوانند از ان سو استفاده کنند.

حسینی پور، بیان کرد: در این دوره از انتخابات فضای تبیلغات نیز مانند گذشته نیست و از روش های نوین تبلیغاتی باید استفاده کرد.

وی بر لزوم تشکیل جلسات مستمر ستاد انتخابات مازندران تاکید کرد و با بیان اینکه تمام امکانات تبیلغاتی برای نامزدها باید شناسایی و به کارگیری شود، بیان کرد: باید به ماهیت تبلیغات نامزدها توجه شود ضمن اینکه سامانه هوشمندی نیز تعریف شود تا تمام تبلیغات در این سامانه ثبث و ضبط شود.

مقام عالی دولت در مازندران از ستاد انتخابات استان خواست نسبت به تهیه و راه اندازی بانک اطلاعاتی جامع تبلیغات حداکثر ظرف ۱۵ روز آینده اقدام کند.

حسینی پور با بیان اینکه مجریان انتخابات همانند دیگر اقشار مختلف مردم یک رای دارند و در روند انتخابات وظیفه حفاظت از آرای مردم را بر عهده دارند و باید نسبت به سلامت برگزاری انتخابات نیز دغدغه جدی داشته داشته باشند، گفت: صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی کارگزاران نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه نسبت به تبلیغات نامزدهای انتخاباتی باید نظارت بیشتری صورت گیرد، بیان کرد: نامزدها باید قوانین مربوط به تبلیغات را مطالعه و در چارچوب و مر قانون اقدام کنند.

استاندار مازندران با اشاره به ماده ۸۱ قانون انتخابات مجلس که در آن آمده است: "به منظور ساماندهی و مدیریت تبلیغات انتخاباتی و ایجاد فضای مناسب جهت تحقق انتخابات رقابتی و نیز تضمین بهره‌مندی یکسان نامزدها از امکانات دولتی و عمومی، هیات استانی بررسی تبلیغات در هر استان یک هفته پس از پایان ثبت‌نام داوطلبان زیر نظر هیات اجرایی مرکزی انتخابات تشکیل می‌شود"، فلسفه شکل‌گیری این هیات‌ها در هر استان را تضمین عدالت انتخاباتی در تبلیغات و نظارت بر رفتارهای تبلیغاتی نامزدها اعلام و ابراز امیدواری کرد که آیین‌نامه اجرایی آن هرچه زودتر از سوی وزارت کشور ابلاغ شود.

حسینی پور در توضیح تبصره‌های این ماده نیز گفت: باید تلاش شود تا امکانات عمومی و دولتی برای تبلیغات نامزدها شناسایی و به کار گرفته شود تا شاهد شکل‌گیری شور و شوق انتخاباتی و افزایش مشارکت عمومی باشیم.

وی گفت: اجرای این قانون به تحقق راهبردهای اعلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت کمک خواهد کرد و امیدواریم با اجرای کامل ماده ۸۱ قانون انتخابات، شور و نشاط خاصی به وجود بیاید و شاهد مشارکت مردم در انتخابات باشیم.

سیدمحمود حسینی پور مازندران انتخابات