برگزیده ها
قالیباف و حداد بدشان نمی‌آید که از بهارستان به پاستور برسند/ این‌ها برای یک کرسی مجلس حاضرند به صورت هم چنگ بیندازند

دسته‌بندی‌های جدید در میان جریان اصولگرایی و رقابت جبهه پایداری با قالیباف و تشکل‌های جدید اصولگرا از جمله مبنا و شریان، باعث صحنه‌بندی جدیدی در این جریان شده است.

مازندمجلس: منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا، درباره تضاد میان جریان اصولگرا در انتخابات پیش‌رو و ایجاد دسته‌بندی‌های جدید به «انتخاب» گفت: اصولگرایی مکتب و حزب نیست و یک طیف است. در این طیف گرایشات مختلفی حاضر می‌شوند که اصول و مبانی و پارادایم‌های رفتاری مشترک ندارند؛ هرکدام از این‌ها نیز ادعا می‌کنند که می‌توانند کشور را به‌طور کامل اداره کنند. از سوی دیگر حلاوت قدرت و ذائقه‌ی خوش طعمی قدرت، این‌ها را به سمتی برده که هرکسی با تیم و دانشگاه و آدم‌های خودش حاکم شود و رقیب را حذف کند. 

وی اضافه کرد: چیزی که من از بیرون می‌بینم، اختلاف بین جریان اصولگرایی است. این خیزی که آقای قالیباف و حدادعادل در چهارم آبان‌ماه برداشتند و محسن رضایی را هم یدک کشیدند، قابل توجه بود. طیف حداد و قالیباف به میدان آمدند و گفتند هرکسی می‌خواهد به میدان بیاید با ما هماهنگ شود. چند روز بعد هم شریان با توجیه همراهی با قدس وارد شد اما خیلی بد شد چون تعداد انگشت‌شماری جمع شدند. اگر اهداف و امیال و دیدگاه‌های ما الهی نباشد، این اتفاقات خواهد افتاد. آن علی بن‌ابی‌طالب بود که برای حفظ مکتب سال‌ها در خانه نشست و سکوت کرد. او علی بود، این‌ها برای یک کرسی مجلس حاضرند به صورت هم چنگ بیندازند. این‌ها ظلم کردند و یک سری انسان‌های دلسوز و فهمیده را خانه نشین کردند و روزی خودشان هم اینگونه خواهند شد. این بازی روزگار است؛ علت اینکه در آن مسجد 25 نفر حاضر می شوند مشخص است و مردم می‌گویند ما شما را نمی‌خواهیم. تحلیل های مردم کف شهر از تحلیلگرهای بزرگ این جریان‌ها درست‌تر است. خداوند انشالله به همه‌ی ما صبر و بصیرت دهد.

حقیقت پور در ادامه در رابطه با احتمال وحدت اصولگرایان در انتخابات بیان کرد: الان 4 جریان وجود دارد؛ جناب آقای رئیسی کارهایی برای انتخابات انجام می‌دهد، آقای قالیباف و حداد هم بدشان نمی آید که از بهارستان به پاستور بروند؛ پایداریچی‌ها دنبال حفظ قدرت فعلی‌شان هستند و می‌خواهند مجلس را خودشان به دست بگیرند. از آن طرف جریان وحدت هم مدعی است و انتقادات اصولی دارند. تیم بهاری احمدی‌نژاد هم مشخص نیست می‌خواهد چه کاری انجام دهد. به نظر من تیم احمدی نژاد خود را برای 1404 آماده کرده‌اند. به ذهن من می‌رسد که این جریانات آن وحدت و توافق اصولی را با هم نخواهند داشت. در گذشته مرحوم مهدوی کنی و عسکراولادی وارد می شدند اما الان آن بزرگان نیستند. چهره کاریزماتیک در جریان اصولگرایی وجود ندارد؛ لذا فعلا باید مناظره‌گر باشیم.

منصور حقیقت پور قالیباف حداد عادل انتخابات اصولگرایان