برگزیده ها
آرایش انتخاباتی قدرت طلبان در قالب کاندیداهای "پشم"

جدی ترین زد و خورد ها در این نحله فکری بین جریان "پشم" است. پایداری، شریان و مبنا سه گروهی که تا چندی پیش دستشان در یک کاسه بود و سرشان در یک آخور اما با نزدیک شدن به انتخابات، به صورت کاملا هماهنگ از هم فاصله گرفتند بلکه بتوانند با ایجاد یک رقابت درون گروهی، بر هیجان انتخابات و یک رقابت تصنعی بیافزایند.

مازندمجلس: فضای کشور در حال مهیا شدن برای رقابت تشکل های سیاسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

پیش بینی ها حکایت از آن دارد این انتخابات که در اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد بیشتر یک رقابت درون گروهی بین اصولگرایان از انواع مختلف آن است.

 تصمیم به عدم مشارکت از سوی تندروهای اصلاح طلب و رد صلاحیت احتمالی کاندیداهای شاخص این جریان، یکی از مهمترین عواملی است که انتخابات مجلس شورای اسلامی را تک قطبی کرده است.

در همین راستا اما در جریان اصولگرایی احزاب، جبهه ها، گروهها و تشکیلات مختلف در حال برگزاری همایش و نشست و گردهمایی هستند تا با قدرت نمایی و مانور رسانه ای، وزن کشی کرده و در رقابت انتخاباتی پارلمان پیروز شوند.

جدی ترین زد و خورد ها در این نحله فکری بین جریان "پشم" است.

پایداری، شریان و مبنا سه گروهی که تا چندی پیش دستشان در یک کاسه بود و سرشان در یک آخور اما با نزدیک شدن به انتخابات، به صورت کاملا هماهنگ از هم فاصله گرفتند بلکه بتوانند با ایجاد یک رقابت درون گروهی، بر هیجان انتخابات و یک رقابت تصنعی بیافزایند.

هرچند مشخص نیست که آیا هواداران "پشم" پتانسیل پر شور کردن انتخابات و رقابتی کردن آن را دارند یا نه اما انگیزه گردانندگان و  دست های پشت پرده این سه گروه ستودنی است.

جبهه پایداری انقلاب که در سالهای گذشته همواره توسط تندروهای اصولگرا مدیریت می شد و در انتخابات قبل با قالی بافی ها به وحدت رسیده بود، این بار و با وجود عدم حضور رقیب جدی، راه جدایی را در پیش گرفته و خبری از رفتن زیر پرچم اتحاد نیست.

شریان نیز تشکیلات نوپا که توسط برخی از جوانان و نوجوانان ذوب در بذرپاش مدیریت می شود با حملات مختلف به دیگر جریانها و ایجاد دو قطبی های فیک قصد دارد تا سری در سرها در بیاورد اما به نظر می رسد این تشکیلات به جز خودنمایی در فضای توئیتر، توان بیشتری نداشته باشد.

مبنا اما پولدارترین تشکیلات جریان اصولگرایی است.

قالی باف به عنوان چهره جدی و لیدر این جریان در صدر لیست است و پیاده نظامش با پشتیبانی اسپانسرهای مختلف مالی و غیرمالی در حال تاختن برای تصاحب اکثریت کرسی های پارلمان آینده.

حالا این سه گروه که اختصار نامشان در "پشم" خلاصه می شود سرنوشت مردم در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در دست گرفته اند.

با وجود اینکه به نظر می رسد با مشارکت پائین مردم در انتخابات، صندلی های سبز بهارستان در مجلس آتی در اختیار کاندیداهای همین سه فرقه است اما از نقش جدی شورای وحدت اصولگرایان با محوریت جامعه روحانیت مبارز و طیف اصولگرایان سنتی نباید غافل شد.

شاید این بار پول حریف عقلانیت نشد!

البته از الان قابل پیش بینی است که برخی از کرسی های پارلمان در بعضی از حوزه های انتخابیه - کمتر از ده نماینده- در تسخیر کاندیداهای محبوب و امتحان پس داده اصلاح طلبان خواهد بود.

علی غفاریان انتخابات شریان جبهه پایداری مبنا