برگزیده ها
 مردم از جریانات تندرو گریزان هستند/ توافق بین جریان اصولگرا بعید به نظر می‌رسد

بعید می‌دانم گفتمان حکومت اسلامی جریان پایداری‌ها، بتواند بر گفتمان‌های دیگر غلبه کند.

مازندمجلس: حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، درباره مرزبندی‌های جدید در جریان اصولگرایی به خبرنگار سیاسی منیبان گفت: به نظر می رسد در انتخابات‌های آینده  مرزبندی بین جریان اصولگرایی خود را بیشتر نشان می دهد و رقابت در جریان اصولگرایی شکل بیشتری خواهد گرفت. اینکه فکر کنیم توافقی شکل خواهد گرفت بعید به نظر می رسد. با این دسته بندی های جدید از جمله مبنا و شریان و... می توانم بگویم که سه جریان اصلی و کسانیکه به دنبال حکومت اسلامی هستند، جمهوری اسلامی را یک گذرگاه می بینند. گروه دوم جمهوری خواه هستند و جمهوری اسلامی را از دریچه قانون دنبال می کنند؛ گروه سوم نیز راه خود را دنبال می کنند و کسانی هستند که جریان جدیدی را دنبال می کنند. حالا باید ببینیم که اقبال مردم نسبت به این سه گفتمان چگونه است. مسئله مهم تر از گفتمان جریان های داخلی اصولگرایی، بحث رقیب هم مطرح است که آیا رقیب، یک رقیب قدرتمند است یا خیر و ممکن است در برابر رقیب برخی ائتلاف هایی داشته باشند. با توجه به اینکه اصلاح طلبان حضور چندانی ندارند رقابت میان اصولگرایان جدی خواهد بود.

او در ادامه درباره احتمال ایجاد تضاد بیشتر با جبهه پایداری در میان اصولگرایان اظهار کرد: جریان پایداری جریانی است که بر مبنای حکومت اسلامی حرکت می کند؛ قانون اساسی آنها نیز قرآن است و بحث مهدویت را مطرح می کنند. آنها جمهوری خواهان را از جمله قالیباف و برخی دیگر از اصولگرایان را قبول ندارند و آن ها را منحرف می دانند. این مرزبندی ها در انتخابات قبلی خود را نشان داد و هر کسی سهم خود را گرفت. این دفعه به نظر می رسد مرزبندی های اصولگرایان مشخص است.

کنعانی مقدم درباره احتمال پیروزی طیف قالیباف و کنار زدن پایداری گفت: اگر بنا را بر این بگذاریم که مردم می خواهند رای دهند، مردم از جریانات تندرو گریزان هستند و بعید می دانم گفتمان حکومت اسلامی جریان پایداری‌ها، بتواند بر گفتمان های دیگر غلبه کند. شواهد نشان می‌دهد که اگر مردم پای صندوق بیایند و تمایل به حضور در صحنه داشته باشند حتما به دنبال کسانی می روند که با گفتمان مشکلات کشور را حل کنند.

حسین کنعانی مقدم اصولگرایان انتخابات جبهه پایداری