برگزیده ها
دلیل عدم ثبت‌نام الکترونیکی مجلس خبرگان

ثبت‌نام انتخابات خبرگان از امروز آغاز شده که برخلاف انتخابات مجلس که به صورت الکترونیکی بود، به صورت حضوری انجام می شود.

مازندمجلس: ثبت نام انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که اخیرا به پایان رسید به صورت الکترونیکی انجام شد اما ثبت‌نام برای انتخابات مجلس که از امروز آغاز شده به صورت حضوری است.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز در یک برنامه تلویزیونی درباره اینکه  چرا چرا ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی برگزار نمی‌شود؟ گفت: در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان شده بود که مجری می‌تواند ثبت‌نام را به صورت الکترونیکی انجام دهد. وزارت کشور با تدبیری که با هماهنگی شورای نگهبان انجام داد، مراحل پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام انتخابات مجلس را به صورت الکترونیکی برگزار کرد.

وی ادامه داد: اما درباره انتخابات مجلس خبرگان رهبری این موضوع در قانون پیش‌بینی نشده است. البته ممکن است در ادوار آینده با اصلاحاتی که در قانون انجام ‌شود، ثبت‌نام به صورت الکترونیکی صورت گیرد.

شرایط و نحوه ثبت نام در انتخابات خبرگان

گفتنی است ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت امروز یکشنبه  آغاز و تا ساعت ۱۸ روز بیستم آبان به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری شخصاً یا توسط نماینده خود که به صورت کتبی و رسمی معرفی شده باشد، می‌توانند برای ثبت‌نام در روزهای مذکور  به فرمانداری مرکز استان یا وزارت کشور مراجعه کنند. داوطلبان همچنین می‌توانند در فرمانداری قم و وزارت کشور، برای تمامی حوزه های انتخابیه ثبت‌نام کنند.

اصل شناسنامه عکس‌دار، اصل کارت ملی، اصل مدرک سطح چهارحوزه، دو قطعه عکس ۴×۶  و تکمیل پرسشنامه­ اعلام داوطلبی باید توسط داوطلبان در زمان ثبت‌نام ارائه شود.

سن داوطلبان به هنگام ثبت نام باید حداقل ۴۰ سال تمام باشد.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

انتخابات خبرگان