برگزیده ها
 رؤیای حکومت اسلامی با اتهام «پول‌های کثیف»/  از پول روضه‌خوانی تا کاسب‌کاری تحریم

جبهه پایداری در حال حاضر به منابع کثیری دسترسی دارد و این اقدام خوبی است که جلوی ورود پول‌های کثیف به فضای انتخاباتی گرفته شود

مازندمجلس: حسین کنعانی مقدم، دبیرکل و موسس حزب سبز ایران که یک حزب اصولگراست، چندی پیش درباره تفاوت دیدگاه این جریان با سایر گروه‌های اصولگرا گفته بود: «خط مشی سیاسی جبهه پایداری تشکیل حکومت اسلامی است و رقبای دیگر جبهه در جریان اصول‌گرایی که خود ما هم یکی از آنها هستیم، معتقدیم که با توجه به قانون اساسی و آرمان‌های امام خمینی ابتدا باید جمهوری اسلامی را محقق کنیم بعد اگر شرایط مهیا باشد و در مسیر تکاملی قرار بگیریم، می‌توانیم از حکومت اسلامی صحبت کنیم. علاوه بر این عزل جمهور از مشی سیاسی خطای استراتژیک است و خلاف مسیر انقلاب محسوب می‌شود.»

رویای «تشکیل حکومت اسلامی» پایداری‌ها اما با یک اتهام بزرگ روبه روست؛ «پول‌های کثیف»!

هفته گذشته حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران در مصاحبه‌ای درباره نظارت بر هزینه‌های انتخاباتی گفته بود: «اگر این اقدام انجام شود، من از آن استقبال می‌کنم؛ زیرا جبهه پایداری در حال حاضر به منابع کثیری دسترسی دارد و این اقدام خوبی است که جلوی ورود پول‌های کثیف به فضای انتخاباتی گرفته شود.»

اظهارات مرعشی، واکنش تند سخنگوی جبهه پایداری را برانگیخت. مجید متقی‌فر دیروز در این باره به باشگاه خبرنگاران گفت: «در ابتدا باید از ایشان (حسین مرعشی) پرسید ثروت و منابع کثیر در دست چه کسی بوده و هست، جبهه پایداری یا کارگزاران و جریان اصلاحات؟! ثروت‌های قارونی بادآورده در دست کیست؟ جز در اختیار زالوهای عظیم‌الجثه مورد حمایت جریان‌های قدرت‌طلب و به دور از ارزش‌های اسلامی و انقلابی، پول کثیف را در کجا باید جستجو کرد؟ پول‌های کثیف را جز در هزینه‌های سرسام‌آور انتخاباتی و امپرطوری رسانه‌ای و شبکه مخوف بوق‌های تبلیغاتی پرشمارشان و یا در سبک زندگی اشرافی خود و خاندان و فرزندان شاهزاده‌گون‌شان می‌توان یافت؟»

او در پایان اضافه کرد که «اگر کمترین نمونه مستندی در خصوص چنین پول‌های کثیفی، در ارتباط با جبهه پایداری، سراغ داشتید قطعا نه یکبار بلکه صدها و هزاران بار در بوق و کرنا کرده و اسناد آن را افشا می‌کردید و طبق معمول به کلی‌گویی، اتهام‌زنی و دروغ‌پردازی ادامه نمی‌دادید؟!»

 از پول روضه‌خوانی تا کاسب‌کاری تحریم

بدین ترتیب او نیز متقابلا کارگزاران و جریان اصلاحات را متهم به پول‌های بادآورده کرده است. با این وجود، چنین اتهامی اکنون برای پایداری‌ها به مراتب سنگین‌تر است؛ چه آنکه آنها این روزها سخت درگیر زد و خوردهای منازعات انتخاباتی هستند تا تتمه غیرپایداری‌ها را نیز از گردونه قدرت دور کرده و به رتبه تازه‌ای از خالص‌سازی دست پیدا کنند. از این رو چنین اتهاماتی کار انتخابات را برای آنها سخت می‌کند.

دیگر آنکه این اولین بار نیست که پایداری‌ها با اتهامات و شائبه‌های مالی مواجه می‌شوند. از همان دوازده سال پیش که علی مطهری در مناظره‌ای با نبویان که عضو جبهه پایداری بود گفت که صادق محصولی 540 میلیون تومان خمس اموال خود را به جبهه پایداری داده است تا همین پارسال که محمد مهاجری درباره ایرادات جبهه پایداری در مجلس نسبت به پیش‌نویس توافق وین، این جریان را به صراحت، کاسب‌کارترین جریان سیاسی ۵۰ سال اخیر کشور عنوان کرد و افزود: «جبهه پایداری دنبال کاسب‌کاری در شرایط تحریم است؛ وقتی برجام امضا و تحریم‎ها برداشته شود نان آن‎ها آجر خواهد شد؛ به همین جهت است که جبهه پایداری مخالف برجام است.»

حساب و کتاب غیرشفاف جبهه پایداری و حواشی که پیرامون ثروت نجومی صادق محصولی به عنوان چهره موثر جبهه پایداری شکل می‌گرفت، چنان پیش رفت که چهار سال پیش مرتضی آقاتهرانی، وقتی در انتخابات مجلس شرکت کرده بود در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره هزینه تبلیغاتی خود، گفت که با پول روضه‌خوانی در انتخابات شرکت کرده است.

 اتوبوس انحصارطلبان پولدار

این روزها اما وضعیت جبهه پایداری متفاوت از همیشه است. تا همین چند سال پیش عباس سلیمی‌نمین، چهره سیاسی اصولگرا درباره آنها می‌گفت: «پایداری‌ها درباره دامنه قدرت و نفوذشان بزرگنمایی می‌کنند.»

منصور حقیقت‌پور، نماینده دوره نهم مجلس و مشاور علی لاریجانی اما چند ماه پیش در گفت‌وگویی که با اعتمادآنلاین داشت، جبهه پایداری را جریانی معرفی کرد که بلندگو و رسانه دارد، در فضای مجازی پول خرج می‌کند، بدون خونریزی صدا و سیما را گرفته است و بعضی از نهادهای قدرت در اختیارش است؛ اما با وجود همه اینها جماعتی است که سر و ته آن دو تا اتوبوس هم نیست.  

روز شنبه منصوره معصومی‌اصل از اتوبوس‌هایی که دنبال همین دو اتوبوس هستند، پیاده شد، به صدا و سیما رفت و با جمله «این مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست» شهر را به هم ریخت! جمله‌ای که گرچه تلخ و گزنده بود اما به زعم بسیاری بیانی صادقانه از مانیفست جریان تمامیت‌خواه و انحصارطلبی است که همه چیز را تحت عنوان کلی «مملکت» برای خود می‌داند و همین خودخواهی را تبدیل به مقدمه بی‌نقصی کرده است برای خالص‌سازی؛ خالص‌سازی‌هایی که در همه حوزه‌ها و عرصه‌ها در کشور در حال رخ دادن است و سر رشته‌اش نیز به همین تفکر «مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست» برمی‌گردد.

اسفند پارسال وقتی «شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی» با نام «شریان» در منطقه ولنجک تهران از خود رونمایی کرد، نام منصوره معصومی اصل به عنوان عضو شورای مرکزی این شبکه به چشم می‌خورد. گرچه شریان سعی کرد خود را از هر حزب و گروهی جدا کند، اما نام حمید رسایی و برخی چهره‌های دیگر نزدیک به جبهه پایداری کافی بود تا نشانی خاستگاه آنها را بدهد.

مدتی بعد فاطمه سادات حمیدیان، سخنگوی این تشکیلات جدید اظهار کرد که کمیته انتخابات شریان به ریاست حمید رسایی، در حال سیاستگذاری جامع و کامل برای انتخابات است.

گذشته از این تشکیلات جانبی، جبهه پایداری در سطوح بالاتر نیز می‌کوشد در غیاب سایر جریان‌های سیاسی، بر نفوذ و قدرت خود در پاستور و بهارستان بیفزاید.

جبهه پایداری پول کثیف انتخابات