برگزیده ها
سازهای ناکوک در سمفونی اصولگرایان

مازندمجلس: باتوجه به وضعیت کنونی شاخه‌ها و جبهه‌های اردوگاه اصولگرایی باید بگوییم که به احتمال بسیار زیاد خبری از ائتلاف همه‌گیر در این دوره از انتخابات نیست زیرا خط‌کشی‌های سیاسی و سهم‌خواهی‌ها به اوج خود نزدیک می‌شود و در این مدت تا روز انتخابات باید گفت در دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی که هماننده دوره یازدهم باز هم اصولگرایان اکثریت بهارستان را در اختیار خواهند داشت، اردوگاه فاتح را باید چند پاره شده ببینیم. باتوجه به اظهارات و مصاحبه‌های چهره‌های شاخص اصولگرایی تا این لحظه با یقین باید بگوییم که این طیف گسترده با سه لیست وارد انتخابات خواهند شد. مگر اینکه در روزهای آخر شورای ائتلاف اصولگرایان شروط جبهه‌پایداری را بپذیرد و تنها در این صورت با دو لیست مواجه خواهیم شد. نکته‌ای که تا این لحظه دور از دسترس محسوب می‌شود. با توجه به این مقدمه باید بگوییم که احتمالا شاخه‌های تندرو و میانه‌رو از ائتلاف خارج خواهند شد. «محمدرضا باهنر»، نایب رییس سابق مجلس به‌عنوان چهره نزدیک به «علی لاریجانی» با پرچم اصولگراهای میانه‌رو به میدان خواهند آمد. شورای ائتلاف اصولگراها همانند انتخابات گذشته با «محمدباقر قالیباف» به شهروندان معرفی خواهد شد و در سوی دیگر و در جبهه‌ پایداری که حالا پسرعموی خود یعنی «حزب شریان» را کنار خود  دارد با سرلیستی «مرتضی آقاطهرانی» وارد رقابت‌ها خواهد شد. در ادامه به مواضع این سه شاخه اشاره خواهیم کرد.

باهنر لیدر جریان میانهرو

باتوجه به پایان ثبت نام اصلی انتخابات باید بگوییم که رفته رفته باید شاهد شاختن سرلیست‌ها و لیدرهای انتخاباتی باشیم. چند دستگی در ادروگاه اصولگراها نشان می‌دهد که باید در انتظار لیست‌های متعددی باشیم. برخی از تحلیلگران اصولگرا هشدار می‌دهند که عدم اتحاد باعث شکست اصولگرایان در انتخابات خواهد شد. از سوی دیگر به نظر می‌رسد که اصولگراهای جدا شده ازاردوگاه در اندیشه ائتلاف با اصلاح‌طلبان و اعتدالیون هستند. کسانی که مرزبندی مشخصی با تندروهای این جریان دارند و درصددند تا با نقش‌آفرینی در انتخابات پیش‌رو از تکرار مجلس یازدهم و ورود تندروها به مجلس جلوگیری کنند. نمونه این تحرکات را نیز می‌توان در ثبت نام‌های انتخاباتی میانه‌روها دید. در این مورد باید اشاره کنیم که «محمدرضا باهنر»، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری کاندیداتوری پس از ۲ دوره غیبت می‌خواهد دوباره در مجلس دوازدهم تاثیرگذار باشد. روابط عمومی جامعه اسلامی مهندسین نیز با تایید این خبر از آغاز به کار مجدد حساب کاربری محمدرضا باهنر در توییتر خبر داده است. هر چند که طی چند وقت اخیر تا قبل از پیش ثبت نام‌ها صحبت از نقش‌آفرینی «علی لاریجانی» نیز در انتخابات بود که در نهایت با عدم ثبت نام وی مشخص شد که لاریجانی برنامه‌ای برای حضور در انتخابات مجلس ندارد و اگر هم باشد طیف اطرافیان و حامیان وی در انتخابات حاضر خواهند بود. محمدرضا باهنر هرچند بنا بر شرایط فعلی کشور کاندیدای انتخابات مجلس شده است اما علاقه دارد تا به قول خودش در جایگاه کارگردان ایفای نقش کند، نقشی که با توجه به مقبولیت او در میان چهره‌های سیاسی و بخصوص اصولگرایان، می‌تواند به خوبی آن را ایفا کند.

پایداریها با لیست اصلح شده میآیند

«مرتضی آقاطهرانی»، رییس شورای مرکزی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه همه احزاب و تشکل‌های سیاسی کشور باید به وظایف خود درباره عمل به راهبردهای چهارگانه انتخابات مدنظر مقام معظم رهبری عمل کنند و فعال باشند، گفت: «وظیفه مهم و اساسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خدمت به مردم و عمل به وعده‌هایی است که به مردم داده‌اند و اگر ما به خوبی قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین کنیم، به رسالت خود عمل کرده‌ایم. جبهه پایداری نیز نسبت به انتخابات حساس و احساس وظیفه می‌کند. در جبهه پایداری ما به دنبال آن هستیم که خوب‌ترین افراد و گزینه‌ها برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی را شناسایی و از آنان حمایت کنیم. ما حتی تاکنون از آنان دعوت کردیم و گفتیم در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند که این افراد هم پیش ثبت نام کردند. همچنین برای ثبت نام نهایی انتخابات مجلس، باز از آنان هم به صورت عمومی و هم به صورت خصوصی، حضوری یا تلفنی دعوت به عمل می‌آوریم. ما از هر فردی که به نظرمان برای کار نمایندگی مجلس خوب و شایسته باشد، دعوت و حمایت می‌کنیم، حتی اگر از ما یعنی از حزب سیاسی ما نباشد.»

شروع بهکار ائتلاف بدون بالهای تندرو و میانهرو

«امیرابراهیم رسولی»، سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اعلام این خبر اظهار کرد: از کاندیداهای انتخابات مجلس دوازدهم دعوت می‌شود تا سوابق و مدارک تخصصی، اجرایی و پژوهشی خود را تا پایان آبان برای بررسی در سایت شورای ائتلاف به نشانی shananews.com بارگذاری کنند. به داوطلبان شهرها نیز توصیه می‌شود ابتدا در سایت، سوابق را ثبت کنند تا دفترهای استانی با آن‌ها مرتبط شوند. اگر امکان مراجعه به دفترهای استانی میسر باشد هم مانعی وجود ندارد. فرآیند بررسی کاندیداها برای حضور در لیست شورای ائتلاف به زودی در کمیته انتخابات تهران و شهرستان‌ها آغاز خواهد شد.»

اصولگرایان باهنر اصولگرایان انتخابات