برگزیده ها
تندروها با پرچم «شریان» لیست می‌دهند؟

مازندمجلس: حزب تازه کار اما با انگیزه «شریان» که هم پسرعموی جبهه پایداری محسوب می‌شود و هم نزدیکی زیادی به برخی چهره های دولتی دارد در این دوره از انتخابات باتوجه به نفراتی که در اختیار دارد سعی می‌کند نقش پررنگی داشته باشد. اما کارویژه اعلام موجودیت این تشکیلات سیاسی در آستانه انتخابات مجلس چیست؟

از همان روزی که بذرپاش و امیرحسین قاضی زاده در جلسه ابتدایی تشکیل شریان حضور داشتند، مشخص بود که خط و ربط این تشکیلات تنها به پایداری نمی رسد و قرار است نمایندگی برخی تحرکات سیاسی دولت رئیسی را عهده دارشود. نخستین مجمع عمومی شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) ۱۱ اسفند ۱۴۰۱، با حضور امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور، مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی و جمعی از نمایندگان مجلس و شخصیت‌های تندروی سیاسی برگزار شد و اعضای شورای مرکزی این تشکیل انتخاب شدند.

سه ماه پس از برگزاری اولین مجمع عمومی شریان، دومین جلسه این تشکل سیاسی با عنوان همایش «آرمان امام در شریان امت» با حضور حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، ذوالنور نائب رئیس مجلس و جمعی از چهره های سیاسی برگزار شد. طی روزهای اخیر نیز این تشکل نوظهور در اقدامی مقابله ای با مبنا، همایشی با محوریت غزه با حضور چهره های حامی دولت برگزار کرد که با استقبال کمرنگی روبرو شد. خبرآنلاین در این گزارش نوشت: «عبدالرضا داوری»، فعال سیاسی در این باره نوشت؛ «گروه سیاسی شریان که از ائتلاف مدیران دولت و دیوان محاسبات، حول مهرداد بذرپاش شکل گرفته، برای شب گذشته اعلام برگزاری “تجمع بزرگ” در میدان فلسطین تهران نمود. بر اساس تصاویر منتشره، در این تجمع بزرگ و برغم حضور سلبریتی های ارزشی نظیر حاج سعید قاسمی و حمید رسایی، ۲۵ نفر شرکت کردند.»

تحلیلگران براین اعتقادند که شریان تلاش خواهد کرد که تریبون دولتی ها در انتخابات باشد. خاصه آنکه اگر پایداری ها در جایی تن به ائتلاف و لیست واحد بدهند، اما شریانی ها این اجبار را ندارند و می توانند راحت تر و بدون اجبارهای تشکیلاتی لیستی را منتشر کنند که اکثریت آن کاندیداهای نزدیک به دولت باشند.

شریان اصولگرایان انتخابات