برگزیده ها
 اصلاح‌طلبان نیستند، اعتدالی‌ها رد می‌شوند!

هیات اجرایی یا یاران پایداری/ منتقد پایداری هم رد شد

مازندمجلس: روزهایی که بسیاری در انتظار آن بودند، فرا رسید؛ روزهایی که تکلیف ثبت‌نام‌کنندگان برای انتخابات مشخص می‌شود و آنها می‌دانند باید رقابت کنند یا حذف شدند.

 19 مهر پیامکی از طرف فرمانداری تهران برای کاندیداهای شرکت در انتخابات مجلس ارسال شد که نتیجه بررسی صلاحیت‌های کاندیداها در مرحله هیأت اجرایی مشخص شده است. بر مبنای اعلام فرمانداری تهران، نتایج بررسی صلاحیت‌ها از طریق پست به‌دست داوطلبان خواهد رسید و امکان رویت آنلاین آن در سایت وزارت کشور فراهم نیست. روزگذشته برخی کاندیداها خبر از ردصلاحیت خودشان دادند که از اعتدالیون بودند! فارس نوشت:«جلال محمودزاده نماینده مهاباد در متنی کوتاه در صفحه توئیتر (ایکس) متعلق به خود از ردصلاحیت خود خبر داد و نوشت: مردم شریف، فهیم و آگاه؛ با توجه به تماس و پیگیری‌های بی‌شمارتان، هیأت اجرایی شهرستان مهاباد به ریاست فرماندار  صلاحیت اینجانب برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس را با استناد به بند ۴ ماده ۳۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی رد نموده است! » وی تاکید کرد: ضمن تشکر از ابراز محبت تمامی مردم و موکلان عزیز به استحضارتان می‌رسانم در موعد مقرر اعتراض به این تصمیم را به مراجع قانونی اعلام می‌نمایم.» احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر هم در گفت‌وگو با خبرگزاری توانا از ردصلاحیت خود خبر داد. وی با بیان آنکه ردصلاحیت خود توسط هیأت اجرایی قابل پیش‌بینی بود، بیان داشت: به‌خاطر محکومیت در پرونده شاسی‌بلندها ردصلاحیت شدم.  وی افزود: همچنین مسعود پزشکیان و علیرضا منادی دیگر نمایندگان تبریز، اسکو و آذرشهر توسط هیأت اجرایی ردصلاحیت شدند. این نماینده نزدیک به محمود احمدی‌نژاد افزود: به ردصلاحیت خود اعتراض خواهم کرد.

صیانت کار دست «نوری» داد

غلامرضا نوری قزلجه، نماینده بستان‌آباد و رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یازدهم با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس از ردصلاحیت خود توسط هیات اجرایی انتخابات خبر داد. نوری در پیام خود نوشت: «هوالناظر در پی تماس‌های مکرر مؤکلان شریف مستحضر می‌دارد: هیأت اجرایی انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه بستان‌آباد، اینجانب را ‎#رد_صلاحیت نموده است! ‎# اعتراض به این نتیجه را تقدیم مرجع قانونی بالاتر می‌کنم. همچنین دلایل و مستندات این ردصلاحیت به محض دریافت منتشر می‌شود.» نوری قزلجه به نماینده افشاگر مجلس یازدهم مشهور بود چرا که اهل پنهان کردن آنچه نبود که در مجلس رخ می‌دهد و بااعتقاد به اینکه مجلس خانه ملت است به بیان ناگفته‌ها می‌پرداخت که مذاکرات درباره طرح صیانت از آن جمله بود. روزی اظهارکرد: «بخش زیادی از محتوای طرح صیانت در حال حاضر توسط شورای عالی فضای مجازی مصوب شد و در حال اجراست و برخی مواد این طرح نیز در لایحه بودجه آمده و در حال بررسی است.» اما آنچه سبب نارضایتی دلواپسان شد به اظهارات آن روزی بار می‌گردد که نوری قزلجه گفت: «به اعضای کمیسیون مشترک در قالب پیامک اعلام شده که امروز در جلسه ۴۵ دقیقه‌ای برای تصمیم‌گیری درباره طرح صیانت حاضر شوید! » همچنین گفته بود:«آقایان در ۱۰ دقیقه و با یک صلوات طرح صیانت را که به‌نظرم برای جامعه از برجام هم مهم‌تر بود تصویب کردند.»

منتقد پایداری هم رد شد

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین توسط هیات اجرایی تربت‌جام ردصلاحیت شده است. او در همین راستا، در اولین واکنش به رد صلاحیت خود نوشت: «بنده هم مثل شما خبر ردصلاحیتم را در هیات اجرایی تربت‌جام شنیدم. هر نظام سیاسی حق دارد کارگزاران خود را انتخاب کند اگر نظام جمهوری اسلامی بنده را لایق خدمت به مردمم نداند فرصت خدمت از من گرفته می‌شود اما ناراحت نیستم ۸ سال جوانی و انرژی و استراحت و همه زندگیم را گذاشتم تا خدمت کنم و اگر این همه خدمات را بندگان خدا نبینند خدا دیده است و همان کافی است. ازهمشهریان خودم در هیات اجرایی تربت‌جام و روسای اداراتی که عضو هیات اجرایی بودند توقع نداشتم زحمت و تلاش‌هایم را برای مردمی بی‌پناه نبینند گلایه دارم و شکایتم را به خدا می‌برم. اعتراضم را به مقامات قانونی نظارتی و شورای نگهبان ارائه می‌کنم و از قانون تمکین می‌کنم و چنانچه تا آخر رقابت‌ها تایید نشوم برای همیشه از این عرصه می‌روم. وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم/ که در طریقتِ ما کافریست رنجیدن/.... عنان به میکده خواهیم تافت زین مجلس/ که وعظ بی‌عملان واجب است نشنیدن. با احترام»

او از منتقدان گشت ارشاد  بود مانند اینکه گفته بود:«بر این باور هستم که احیای گشت ارشاد مخرب است و جز آسیب به امنیت کشور و اینکه مردم را تحریک به چالش مجدد کند و روی اعصاب مردم راه بروند و دیگر دلایل مثل افزایش مهاجرت، دلخوری‌ها و شکاف بین حاکمیت و مردم را در پی نخواهد داشت و حاصل دیگری برای مردم ندارد.» انتقاداتی به انتصاب‌های رئیسی هم داشت و حاضر به تعامل با برخی از آنها نبود که یامین‌پور از آن جمله است. در برخی اذهان هست که روزی یامین‌پور خطاب به رحیمی جهان‌آبادی نوشت: «توئیت من خطاب به نمایندگان بود تا دهنت رو ببندند بیشتر از این با آبروی مجلس بازی نکنی»، رحیمی جهان‌آبادی نیز خطاب به یامین‌پور نوشت: «کسی‌که در جایگاه بی‌ربط و غیر تخصصی نشسته و هیچ عملکرد مثبتی هم نداره و امر و نهی به خانه ملت و نمایندگان مردم هم انجام میده و ادعای انقلابیگری هم داره! باید دهنش را ببنده.» مواضع این نماینده سبب شکایت از او هم شده بود. چندی پیش سردبیر یک سایت اقتصادی به‌دنبال اظهارات خود درباره حمید رسایی از جریمه ۲۴میلیون تومانی و تبعید یک‌ساله به تربت‌‌جام خبر داد، جلیل رحیمی جهان‌آبادی، موضع‌گیری عجیبی در اکانت توییتری خود اتخاذ کرد که در فضای مجازی نیز خبرساز شد. نماینده تربت‌جام در صفحه توییتری خود نوشت: «مشخص شد تا الان‌ ما مجرم و در تبعید بودیم. ترجیح می‌دهیم تا آخر عمر در تبعید باشیم اما همفکر امثال رسایی نباشیم‌...» و باز نوشت: «شما ارزشی‌ها رای‌تون را بدید آدم‌هایی مثل خود شما. افتخار من، گرفتن رای از مردم با شرف و با ایمان و آگاه تربت‌جام و تایباد و باخزر و صالح‌آباد است»!

هیات اجرایی یا یاران پایداری

گفتنی است چندی پیش غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده سابق رشت گفته بود: «این گله از وزارت کشور وجود دارد که اعضای هیات‌های اجرایی انتخابات در شهر‌ها عمدتا از ستاد انتخاباتی آقای رئیسی هستند و دولت از همین الان نشان داده که قرار است در انتخابات اثر بگذارد. این موضوع تاکنون سابقه نداشته و بیشتر این افراد معتمد نیستند.» ردصلاحیت دو نیروی اعتدالی و منتقد دولت از سوی هیات اجرایی قابل تامل است.

انتخابات ردصلاحیت هیئت اجرایی