برگزیده ها
بنای ارائه لیست خاصی برای انتخابات خبرگان ندارم/ برای مجلس برنامه خاصی ندارم ولی دوستان و احزابی با من مشورت کردند

آن‌هایی که نظرسنجی می‌کنند معمولا پیش‌بینی دارند. تا امروز خیلی انتخابات گرمی پیش‌بینی نمی‌شود.

مازندمجلس: به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی پس از ثبت‌نام در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران گفت فعلا بنای ارائه لیست خاصی از نامزدهای انتخابات خبرگان ندارد.

متن کامل اظهارات روحانی در نشست خبری با خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات وزارت کشور، پس از ثبت‌نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری بدین شرح است:

انتخابات مجلس خبرگان رهبری مهمترین انتخابات ملی و کشوری است. به دلیل اینکه این مجلس است که در روزی که لازم است با رای خود رهبری نظام را تعیین می‌کند. این انتخابات فرصت خوبی است که کاندیداهای محترم وظایف مجلس خبرگان رهبری را تبیین کنند.

این ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری است. مجلس خبرگان در دوره اول بعد از رحلت حضرت امام(ره) کار عظیمی انجام داد، بعد از آن هم در دوره‌های بعد به وظایف خود طبق قانون انجام داد.

سؤال: شایع شده بود که دکتر روحانی اگر پالس مثبتی برای تائید صلاحیت بگیرد در انتخابات شرکت می‌کند. آیا پالس مثبتی دریافت کردید که در انتخابات شرکت کردید؟

من سه دوره نماینده مجلس خبرگان بودم و طبیعی است که این دوره هم شرکت کنم. من بارها در معرض آرای ملت بوده‌ام؛ ۵ دوره در مجلس شورای اسلامی، ۳ دوره در مجلس خبرگان رهبری، دو دوره هم ریاست‌جمهوری و در این دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم اعلام آمادگی کردم.

در مجموع ۱۰ دوره در معرض رای مردم بودم. این عهدی بود که با مردم از روز اول انقلاب داشتم که در کنار مردم باشم و اگر کاری از دست من نسبت به ملت بربیاید انجام وظیفه کنم، الان هم به همان عهدم وفادارم.

سؤال: آیا مانند سال ۹۴ که مرحوم آقای هاشمی لیست انتخاباتی دادند، شما هم لیست خواهید داد؟

فعلا من بنای لیست خاصی ندارم اما به طور طبیعی در انتخابات خبرگان، فعالان سیاسی و حوزوی لیست‌هایی را به مردم ارائه می‌دهند اما من الان برنامه خاصی برای لیست خاصی ندارم.

سؤال: در انتخابات مجلس شورای اسلامی از لیست خاصی حمایت می‌کنید؟

برای مجلس شورای اسلامی من برنامه خاصی ندارم ولی دوستان و احزابی که با من مشورت کردند در طول یکی دو ماه گذشته، همواره آن‌ها را ترغیب کردم که در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند و در انتخابات خبرگان فعال باشند. به هرحال کشور از آن همه ملت ایران است، انتخابات سرنوشت آینده کشور را می‌سازد. مجلس شورای اسلامی اهمیت ویژه خودش را در قانونگذاری و رای اعتماد به وزرا دارد. مجلس خبرگان رهبری هم اگر شرایط خاصی برای کشور پیش بیاید، جایگاه ویژه و خاصی دارد. هر دو انتخابات بسیار مهم و حضور مردم در انتخابات بسیار نقش‌آفرین است.

دشمنان همواره می‌خواهند انتخابات ما خلوت و بی‌روح باشد، اما یک انتخابات شکوهمند همواره به نفع کشور است. امیدواریم این انتخابات توام با شور و هیجان عمومی باشد البته این وابسته به شرایطی است. امیدواریم بخش اجرا و نظارت به گونه‌ای عمل کنند که امید مردم به صندوق آرا بیشتر باشد. مردم پای صندوق آرا بیایند و یک رقابت واقعی ایجاد شود و آن حرفی که امروز شایع است، یکدست بودن راه و مسیر خیلی مفیدی برای کشور نیست. همواره در سایه رقابت است که شور و هیجان و انتقاد سالم به وجود می‌آید و مسیر اصلاح را برای کشور پیش می‌آورد. اما یکدست بودن به این معناست که نقدی و حرفی و سخنی نباشد. امیدواریم این انتخابات خوب و شکوهمند باشد.

سؤال: پیش‌بینی شما درباره مشارکت در انتخابات چیست؟

آن‌هایی که نظرسنجی می‌کنند معمولا پیش‌بینی دارند. تا امروز خیلی انتخابات گرمی پیش‌بینی نمی‌شود. آرزوی ما اینست که در این چند ماه احزاب، صداوسیما و رسانه‌ها به گونه‌ای فعال شوند که شور و هیجانی را به وجود بیاورند و انتخابات انشاءالله گرم و پرشور باشد.

انتخابات حسن روحانی