برگزیده ها
تنها راه اعتراض به بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس سامانه «داوطلب» است

در این دوره از انتخابات مراجعه‌ی حضوری از سوی داوطلبان به شورای نگهبان نداریم.

مازندمجلس:  سخنگوی شورای نگهبان با معرفی سامانه «داوطلب» به عنوان سامانه ثبت شکایات آن دسته از داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم که صلاحیت آنها از سوی هیأت‌های اجرایی احراز یا تائید نشده است، گفت: در این دوره از انتخابات مراجعه‌ی حضوری از سوی داوطلبان به شورای نگهبان نداریم.

هادی طحان نظیف در برنامه‌ای تلویزیونی با اشاره به پایان مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیأت‌های اجرایی اظهار کرد: مهلت ۱۵ روزه هیأت‌های اجرایی مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی که متشکل از ۸ نفر از معتمدان مردمی و اشخاص حقوقی هستند، روز گذشته به پایان رسید و طی روز گذشته و امروز نظر بررسی‌های این هیئت به داوطلبان ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه «طبیعتا ممکن است افرادی که صلاحیت‌شان احراز یا تائید نشده، نکات برای بیان و اعتراضی داشته باشند»، به ارائه توضیحاتی درباره ساز و کار شورای نگهبان در این زمینه پرداخت و گفت: شورای نگهبان از روز یکشنبه ۲۱ آبان تا ۲۴ آبان به مدت ۴ روز به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه‌ای بنام «داوطلب» شکایت این افراد را دریافت می‌کند.

سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد: در این دوره از انتخابات مراجعه‌ی حضوری از سوی داوطبان به شورای نگهبان نداریم و این سامانه برای نخستین بار راه‌اندازی شده است تا از این طریق با داوطلبان در ارتباط باشیم. داوطلبان طی ۴ روز تعیین شده از ساعت ۸ صیح تا ۱۸ هر روز می‌توانند با مراجعه به این سامانه شکایت خود را ثبت کنند و در صورت نیاز به بارگذاری اسناد و مستندات، همه از طریق این سامانه صورت می‌گیرد.

داوطلبان معترض می‌توانند جهت ورود به میز خدمت شورای نگهبان (سامانه داوطلب) از طریق پنجره واحد خدمات وزارت کشور به نشانی keshvar.moi.ir اقدام نمایند.

شورای نگهبان ردصلاحیت