برگزیده ها
پرونده انتخابات ششم خبرگان با ۵۱۰ داوطلب بسته شد/ ارسال مدارک داوطلبان به شورای نگهبان

از بین ۵۱۰ داوطلب خبرگان رهبری ۱۳ داوطلب از علمای اهل سنت و ۴۹۷ نفر از علمای اهل تشییع هستند.

مازندمجلس: «محسن اسلامی» روز یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه دولت ایرنا این آمار را اعلام کرد و گفت: از بین ۵۱۰ داوطلب خبرگان رهبری ۱۳ داوطلب از علمای اهل سنت و ۴۹۷ نفر از علمای اهل تشییع هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره سابقه دواطلبان در این دوره از خبرگان رهبری گفت: سابقه داوطلبان در انتخابات قبلی ۵۲ درصد است که ۴۸ درصد آن برای نخستین بار داوطلب خبرگان رهبری شدند و ۵۲ درصد هم سابقه ایثارگری دارند.

اسلامی این را هم عنوان کرد که ۶۵ داوطلب ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از اعضای دوره پنجم مجلس خبرگان هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور بیشترین ثبت نامی به ازای هر کرسی را به ترتیب به حوزه های انتخابیه قم و هرمزگان، ایلام، قزوین، یزد، آذربایجان غربی، زنجان، چهارمحال بختیاری، اصفهان و تهران دانست.

اسلامی بیشترین میانگین سنی داوطلبان را در رده سنی بین ۴۰ تا ۵۰ سال با ۳۴ درصد بیان کرد و گفت: رده سنی بالای ۷۰ سال ۱۰ درصد مشارکت کردند و در رده های سنی ۵۰ تا ۶۰ سال ۳۰ درصد و ۶۰ تا ۷۰ سال ۲۶ درصد بوده است.

وی این را هم گفت که تمام فرایند برای همه داوطلبان طی و شناسه رهگیری صادر و تشکیل پرونده شده است که امرزو به شورای نگهبان ارسال می‌شود. فرایندهای برررسی احراز صلاحیت هم توسط شورای نگهبان انجام می شود.

انتخابات خبرگان