برگزیده ها
ضدنظام کسانی هستند که می‌خواهند مردم را حذف کنند/ تصمیمی برای اعتراض ندارم/ خواستند می‌مانیم، نخواستند عطای نمایندگی را به لقایش می‌بخشیم

سرمان را بیندازیم پایین و طبابت کنیم راحت می‌توانیم زندگی کنیم، ما نماینده نشدیم که برای خودمان یا خانواده‌مان یا برای یک عده‌ای بستری آماده کنیم که سوءاستفاده کنند

مازندمجلس: مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی که روز جمعه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به همراه تصویر نامه فرماندار تبریز از ابلاغ ردصلاحیت خود با استناد به بند ۲ ماده ۳۱ قانون انتخابات یعنی «عدم التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی» خبر داده بود در گفت‌وگو با خبرنگار درخصوص عملکرد هیات‌های اجرایی گفت: اعضای هیات اجرایی اگر امناء مردم‌اند و راست می‌گویند خودشان را در معرض رأی مردم بگذارند، اگر ۵ درصد رأی مردم را آوردند آن‌وقت بگویند ما امناء مردم هستیم. امناء مردم باید مورد قبول و مورد تایید مردم باشند، نه اینکه یک عده آدم‌هایی را انتخاب کنند به اسم امناء مردم و هیات اجرایی که بعد بیایند یک کارهایی در مقابل مردم کنند و آن هایی که مردمی‌اند را حذف کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: این کار منطقی نیست، دود این کار به چشم خود انقلاب و همین نظام که از آن می‌‎گویند و می‌گویند ما ضدنظام هستیم می‌رود. ضدنظام همان کسانی هستند که مردم را نادیده می‌گیرند و می‌خواهند مردم را از صحنه حذف کنند؛ آن‌ها ضد‌نظام هستند نه آن‌هایی که به صحنه می‌آیند و می‌خواهند در سیستم باشند و برای این نظام تلاش کنند. کاری که این‌ها دارند می‌کنند در حقیقت ضربه به نظام است و به نظر من امناء مردم هم نیستند.

نماینده مردم تبریز در واکنش به این مساله که «رهبری یکی از اضلاح انتخابات اسفندماه را مشارکت عنوان کردند»، اظهار داشت: با این کاری که این‌ها کردند در راه تحقق مشارکت مردمی برای انتخابات مشکل ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در  مورد اینکه برخی می‌گویند «هیات‌های اجرایی در راستای خالص‌سازی اقدام کردند» در پاسخ به اینکه آیا ممکن است شورای نگهبان بخشی از این عملکرد را اصلاح کند؟، گفت: نمی‌دانم، بستگی دارد به آن‌جا برسد یا نرسد. چون بالاخره وقتی ما یک عده افراد را خود به خود به دلایل واهی حذف می‌کنیم مانند آن بندی که این‌ها به اصطلاح به ما اتهام زدند اصلا به در و دیوار بگویید می‌خندد و این موارد را از این‌ها قبول نمی‌کند که ما برای این نظام تلاش نکردیم. زندگی ما و تمام دار و ندار ما برای این انقلاب و نظام بوده است، الان این‌ها می‌گویند ما به نظام التزام نداریم؟ حالا آن‌هایی که از نظر این‌ها برای نظام کار کردند یک نفر را معرفی کنند ببینیم این‌هایی که می‌گویند و ما نمی‌شناسیم چه کسی هستند؟

پزشکیان در پاسخ به این سوال که «آیا به نتیجه اعلام شده از سوی هیات اجرایی اعتراض می‌کنید؟» ابراز داشت: من فعلا تصمیمی برای اعتراض ندارم، حالا بچه ها دنبال این هستند که بنشینند و کاری کنند که حتما یک اعتراضی شود. با قاطعیت می‌گویم که من در نمایندگی و در زندگی‌ام هیچ امتیازی برای خودم و خانواده‌ام نداشتم و نخواهم داشت در نتیجه تا همین‌جا هم به خاطر نظام آمدیم.

وی ادامه داد: سرمان را بیندازیم پایین و طبابت کنیم راحت می‌توانیم زندگی کنیم، ما نماینده نشدیم که برای خودمان یا خانواده‌مان یا برای یک عده‌ای بستری آماده کنیم که سوءاستفاده کنند. در نتیجه اگر هستیم و بودیم صادقانه بودیم، خواستند می‌مانیم، نخواستند عطای این نمایندگی را به لقاءاش می‌بخشیم.

نماینده مردم تبریز در پاسخ به سوالی درخصوص میزان مشارکت در انتخابات اسفندماه اظهار داشت: نمی‌دانم، حالا باید دید با روندی که این‌ها دارند می‌روند این سیستم و این نظام را به کجا می‌برند.

وی در پاسخ به این سوال که «از اقدامات صورت گرفته تلاش برای مشارکت بالا را می‌توان استنتاج کرد؟»، گفت: تا حالا که چیزی ندیدم.

مسعود پزشکیان انتخابات