برگزیده ها
کاندیداتوری یک چهره ملی در انتخابات ساری

از اردیبهشت سال جاری با رای‌زنی گسترده در نهایت یکی از نخبگان مرکز استان که در مناصب ملی حضور داشته است رضایت خود برای ورود به انتخابات ساری را اعلام کرد.

مازندمجلس: مازندران استانی است که خدمات ملی می‌دهد اما چندان جایگاه ملی در معادلات سیاسی و اعتبارات ملی ندارد.

به نحوی که در دولت‌های مختلف سهم مازندران در ترکیب هیئت دولت انگشت شمار و حتی بعضا در انتخاب استاندار بومی نیز ناتوان بود.

اما یکی از مسیرهایی که می‌تواند به قدرت چانه‌زنی و تاثیرگذاری ملی مازندران موثر باشد ورود چهره‌های ملی به قوه مقننه می‌باشد چراکه این مسیر از پایین به بالا بوده و صرفا به اراده شهروندان بستگی دارد.

حوزه انتخابیه مرکز استان به عنوان پیشانی سیاسی مازندران نیازمند ورود چهره‌های ملی به انتخابات و تکیه زدن بر کرسی نمایندگی مجلس است.

براساس اخبار دریافتی مازندمجلس از اوایل امسال برخی از چهره‌های متنفذ سیاسی مازندرانی مقیم تهران با نشست‌های مختلف اقدام به بررسی چهره‌های مازندرانی مقیم تهران نموده تا پس از پالایش و جلب نظر آنان این افراد را برای حضور در انتخابات ترغیب نمایند جمعی که همزمان دو هدف را دنبال می‌نمودند یکی حضور چهره‌ها و نامزدهای مازندرانی در لیست تهران و دیگری حضور این چهره‌های ملی برای کاندیداتوری در حوزه‌های انتخابیه مازندران.

در حالی که رای‌زنی‌ها از اتفاق نظر برای حضور ۳ مازندرانی در انتخابات تهران خبر می‌دهند و رایزی برای قرارگیری در لیست‌ها را آغاز کرده‌اند.

برای ورود این چهره‌ها در مازندران نیز اقداماتی صورت گرفت، از اردیبهشت سال جاری با رای‌زنی گسترده در نهایت یکی از نخبگان مرکز استان که در مناصب ملی حضور داشته است رضایت خود برای ورود به انتخابات ساری را اعلام کرد.

پس از ثبت‌نام اولیه، این استراتژی وارد فاز عملیاتی شد، همزمان با تردد برخی از چره‌های اصولگرای کشور به مازندران، رایزنی‌های حضوری در ساری ادامه یافت.

از سویی دیگر برخی از افراد موثر ستاد انتخاباتی رئیسی نیز نسبت به حضور این چهره‌ ملی در انتخابات ساری چراغ سبز نشان دادند.

از این روی به نظر می‌رسد در حالی که احتمال تعدد لیست‌های انتخاباتی از سوی جریان اصولگرا در کشور وجود دارد اما این نامزد انتخابات، همزمان با حمایت چهره‌های جریان انقلاب و طیفی از جامعه روحانیت مبارز نامزد مشترک و مرضی‌الطرفین همه لیست‌های جریان اصولگرا در مازندران خواهد بود.

انتخابات ساری و میاندودود مازندران